נקי פה. חוף הים ראשון לציון
חוף הים ראשון לציון

תעלומת המוות והביקור שלא היה: ראשון לציון סוגרת שנה

זו הייתה שנה סוערת, שמחה, עצובה ומלאה בלא מעט אירועים דרמטיים. "השקמה ראשון לציון" חזר לכמה מהם

פורסם בתאריך: 27.9.19 08:50

זו הייתה שנה סוערת לא פחות בקודמתה: שנת תשע"ט נפתחה היישר לתוך הבחירות המקומיות, שהיו קשות, צמודות ומכוערות, והמשיכה בלא מעט אירועים שהצליחו להסעיר את התושבים.

המהפך: קינסטליך מדיח את צור

מערכת הבחירות הסוערת שהחלה בשנה שלפניה, הגיעה לשיאה בתחילת השנה: אחרי פיטורי סגנים, הכפשות, זריקת האשמות, התמודדו לראשות עיריית ראשון לציון לא פחות משישה מתמודדים, בהם דב צור ששימש בתפקיד בעשור האחרון. המאבק בראשון לציון לא הסתיים אחרי הבחירות. רז קינסטליך ודב צור המשיכו לסיבוב שני, והדרך אליו הייתה מכוערת במיוחד, וכללה איומים בתביעות, השמצות והשחתת שלטים. בסופו של הסיבוב השני ראשון לציון בחרה: קינסטליך הצעיר, ששימש כסגנו של צור, גבר עליו. צור נאלץ להיפרד מהתפקיד ומסר: "זכיתי לשרת את העיר ראשון לציון ואת תושביה במשך עשור. זו היתה שליחות מרתקת וזכות גדולה. לצערי, יצאתי להתמודדות הזו עם ידיים קשורות כאשר אני נאלץ להתמודד עם עננה מיותרת וחסרת שחר".

רז קינסטליך ודב צור (צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ)

רז קינסטליך ודב צור (צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ)

הולך ומסתבך: תשתית ראייתית נגד צור

אבל דב צור לא נעלם מהכותרות, לפני כשבעה חודשים הודיעה המשטרה כי למרות שצור הכחיש את כל הטענות שעלו נגדו בפרשה שפתחה את מערכת הבחירות, זו שקיבלה את הכינוי "פרשת ביטן", נמצאה תשתית ראייתית ובכוונת המשטרה להמליץ על העמדתו לדין. עוד מסרה המשטרה כי ח"כ דוד ביטן יועמד לדין באשמת שוחד ווקבלת כספים בהיקף של מאות אלפי שקלים. בינתיים, המשפט של צור טרם החל וניסיונותיו להשתלב כיועץ לראשי ערים טורפד בעקבות החשדות, כולל הג'וב שקיבל כיועצו של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן.

מתכונן לנצחון בבחירות. דב צור (עמוד רשמי)

סוגר מעגל: מאיר ניצן חוזר להיכל התרבות

בעקבות ההפסד של דב צור בבחירות והמהפך בהנהלת העירייה, זכה ראש העירייה המיתולוגי של ראשון לציון, מאיר ניצן, לסגירת מעגל. ניצן, שכף רגלו לא דרכה בבניין העירייה מאז שהפסיד לצור בבחירות, זומן לפני כארבעה חודשים לטקס שבו קיבל את אות יקיר העיר. בנוסף, לפני כחודש הוא גם זכה לטקס נוסף, לאחר שהוחזר להיכל התרבות בעיר הסמל ושמו של ניצן – יוזמה שהחלה עוד בתקופת כהונתו של ניצן וגררה ביקורת רבה.

ראש העיר לשעבר, מאיר ניצן. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

ראש העיר לשעבר, מאיר ניצן. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

ראשון אבלה: נרצח בפיגוע זיו חג'בי

כחודש לאחר ראש השנה נרצחו בפיגוע ירי באזור התעשייה ברקן קים יחזקאל, אם לתינוק בת 28 מראש העין וזיו חג'בי, תושב ראשון לציון בן 35 במותו. חג'בי, שהותיר אחריו שלושה ילדים, נרצח בשבוע שבו אמור היה לחגוג את יום הולדתו במופע של שלמה ארצי, ששמע על כך והקדיש לו את השיר "אחרי הכל את שיר".

זיו חג'בי ז"ל ואשתו נטלי, אולי הזמן ירפא את הפצעים (צילום: פייסבוק)

זיו חג'בי ז"ל ואשתו נטלי, אולי הזמן ירפא את הפצעים (צילום: פייסבוק)

 

חדשה בעיר: ענבל אור עוברת לראשון לציון

והיו עניינים נוספים, אומנם פחות רלוונטיים לחיי התושבים, אבל לא פחות מסעירים: לפני כחצי שנה הגיעה לראשון לציון דיירת חדשה: ענבל אור, שעברה להתגורר בבניין במרכז העיר. ל"השקמה ראשון לציון" סיפרה יזמית הנדל"ן שהוכרזה כפושטת רגל ומואשמת במרמה בנסיבות מחמירות, כי בחרה להתגורר בראשון לציון, כדי למצוא קצת שקט, לברוח מההמולה של תל אביב, ובעיקר כדי להיות קרובה לילדים שמתגוררים בנס ציונה. בינתיים, מאז שעברה לראשון לציון, אור ממשיכה להתחזק בדת, סיפרה כי קיבלה הצעות לדגמן והודיעה על השקת ערוץ טלוויזיה אינטרנטי.

צילום: ניר קידר

צילום: ניר קידר

 

מה קרה במתחם הבורסה? תעלומת מותה של מזי הדדי

לפני שמונה חודשים הסעירה את העיר האירוע הטרגי ומותה של מזי הדדי, תושבת ראשון לציון שעבדה בחברה של לב לבייב כמנהלת חשבונות ונפלה אל מותה ממשרדי הבורסה ברמת גן. מיום המקרה הטרגי וגם לאחר שמשטרה הודיעה כי אין חשד לפלילים, המשיכה משפחתה לטעון כי לא מדובר בהתאבדות וכי הדדי לא קפצה אל מותה. קובי בעלה של הדדי אף כתב בדף הפייסבוק שלו פוסט מצמרר לאשתו, וציין: "אני נלחם בתחנות רוח שאין לי סיכוי מולן, אבל אני חייב לזעוק שאין סיכוי שמזי שלי יכולה להשאיר אותי ואת הילדים לבד בעולם, אין סיכוי. כבר מהרגע הראשון הבנתי שהפור כבר נפל. הם סימנו אותך, הם קבעו מהשנייה הראשונה שעשית את זה".

קובי ומזי הדדי

קובי ומזי הדדי

לא עמד בכאב: יגאל בשן שם קץ לחייו

באותו החודש שבו נפלה אל מותה הדדי, הזמר יגאן בשן (בשארי) בן העיר שגדל והתחנך בראשון לציון, שם קץ לחייו בביתו בתל אביב. לאחר מותו הטרגי התברר כי בשן סבל ממחלה שגרמה לו לכאבים עזים ובהמשך לדיכאון. אחותו, אילנה שמתגוררת בעיר, סיפרה לאחר מותו ל"השקמה ראשון לציון: "יגאל היה אחי הקטן האהוב והמוצלח. אנחנו, המשפחה, מאוד גאים בו, על כל מה שהוא עשה, על הקריירה שבנה לאורך השנים ועל ההצלחות".

הזמר והיוצר יגאל בשן

זה היה קרוב: קים קרדשיאן מבטלת ברגע האחרון

היו גם רגעים משמחים או לפחות כאלה שאמורים היו לשמח: לפני כחצי שנה ישראל המתינה למלכה הבלתי מעוררת קים קרדשיאן. אנחנו ב"השקמה ראשון לציון", היינו הראשונים לבשר לכם שהיא תבקר כאן, בעיר היין, במתחם הסינמה סיטי, כחלק מקידום קולקציית משקפי השמש שעיצב עבור קרולינה למקה. 

העיר רעשה, צוותי אבטחה הושכרו, כולם המתינו לבואה. אלא ששבוע לפני הביקור המתכונן, בעקבות המצב הביטחוני והירי מכיוון עזה, החליטה הקרדשיאן שהיא מבטלת את הביקור הותירה לא מעט ללבות שבורים שנאלצו להתנחם בביקור של בר רפאלי.

תמיד אהבה: ראשון לציון חוגגת יום הולדת בט"ו באב

וכדי שהשנה הבאה תהיה שמחה ומלאת אהבה נסיים בחגיגות יום ההולדת ה-137 של ראשון לציון שצויין בט"ו באב, עם מופע ענק שהתקיים במרכז העיר והביא אליו עשרות אלפי תושבים. אנחנו חגגנו בתמונות חג האהבה מימיה הראשונים של המושבה.

"ויישאוהו במוט בשניים", עדינה וצבי גינזבורג, 1910, צלם: אברהם סוסקין, התמונה מתוך אוסף מוזאון ראשון-לציון.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שבילי אופנים
    בחוף ראשון ובדרך בין רחוב סוקולוב והרכבת.
    נא לסמן בצורה ברורה את שביל האופניים נ
    כל עוד שביל האופניים אינו מסומן הולכי הרגל והרוכבים נתקלים זה בזה.
    תרבות הרכיבה שהיא היום חלק מהנוף האורבני-תשפר את איכות חיינו .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר