תביעה לפינוי מושכר: כשהשוכר מסרב לפנות את הדירה. צילום: Shutterstock
תביעה לפינוי מושכר: כשהשוכר מסרב לפנות את הדירה. צילום: Shutterstock

תביעה לפינוי מושכר: כשהשוכר מסרב לפנות את הדירה

מה עושים כשהשוכר לא משלם את דמי השכירות ומסרב להתפנות מהדירה? עו"ד ניר אביבי הינו בעל נסיון רב בתחום המקרקעין ומתמחה בהגשת תביעה לפינוי מושכר ובפינוי שוכרים בעייתים שמסרבים להתפנות מהדירה. במאמר זה נתאר את ההליך של תביעה לפינוי מושכר ומה דרוש לעשות על מנת לפנות שוכר מדירה

פורסם בתאריך: 1.11.20 12:47

תביעה לפינוי מושכר- מה חשוב לדעת

כאשר שוכר מסרב להתפנות מהדירה, בין אם תוקף הסכם השכירות פג ובין אם השוכר לא משלם את דמי השכירות במועד או במלואם, יש להודיע לשוכר במכתב רשמי כי הוא מפר את תנאי הסכם השכירות או שהוא שוהה בדירה בניגוד לדין, ובמידה ולא יפנה אותה לאלתר או תוך זמן נקוב, תוגש נגדו תביעה לפינוי מושכר.

חשוב לדעת שתביעה לפינוי מושכר הינו הליך שהגדיר המחוקק בתקנות סדר הדין האזרחי (פרק טז' לתקנות) ונועד בדיוק למצבים אלו. תביעה לפינוי מושכר תוגדר בקיצור: "תא"ח" ותוגש בליווי תצהיר של התובע והעדים האחרים בתיק.

תביעה לפינוי מושכר הינו הליך מהיר יחסית. על פי התקנות מיד לאחר הגשת כתב התביעה ופתיחת ההליך על ידי מזכירות בית המשפט, ימסר כתב התביעה לידי הנתבע ע"י שליח ואישור מסירה. את אישור המסירה יש להגיש לבית המשפט ומרגע מסירת כתב התביעה לידי הנתבע יש להמתין 30 ימים עד להגשת כתב ההגנה מטעם הנתבע, זמן הפגרה אינו בא במניין הימים.במקביל, בית המשפט יקבע דיון עד 30 ימים ממועד הגשת כתב ההגנה וישתדל לקבוע את הדיון כמה שיותר מוקדם ממועד הגשת כתב ההגנה.

פעמים רבות בתביעה לפינוי מושכר, השוכר כלל לא מגיש כתב הגנה ואז ניתן לקבל פסק דין בהיעדר הגנה נגד השוכר. לאחר קבלת פסק הדין, ניתן לגשת להוצאה לפועל תוך הזמן שנקבע בפסק הדין ולפתוח תיק לפינוי השוכר מהדירה.מיד עם פתיחת התיק יש למסור אזהרה לפני פינוי מושכר לשוכר, ולאחר מסירתה לידי השוכר יש להמתין את הימים שנקבעו באזהרה. רק אחרי שחולפים ימי האזהרה, ניתן לבצע את הפינוי בפועל על ידי קבלן הוצאה לפועל מוסמך בליווי שוטרים.

דגשים בתביעה לפינוי מושכר

  • אסור לפנות את השוכר מהדירה ללא צו בית משפט – חשוב לדעת שאסור לפנות את השוכר ו/או להחליף מנעול בדלת של הדירה ללא אישור בית משפט. יש לפעול לפינוי המושכר אך ורק בדרך החוקית ועל פי התקנות.
  • יש לפעול במהירות ובנחישות נגד השוכר – תביעה לפינוי מושכר למרות שהיא מוגדרת כתביעה מהירה, לוקחת זמן. ראשית כל יש לפחות 90 ימים עד שהשוכר יפנה את הדירה, וזאת ללא פגרות בית משפט, בקשות דחיה מטעם הצדדים ו/או בית משפט וכו'. לכן, חשוב מאוד לפעול במהירות ובנחישות נגד השוכר ולפתוח את התביעה לפינוי מושכר מה ככל שניתן.
  • לא ניתן לתבוע סעד כספי בתביעה לפינוי מושכר – תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה שיכולה להכיל רק את סעד הפינוי. כל דרישה ו/או טענה כספית יכול שתוגש בתביעה נפרדת נגד השוכר ללא צורך בפיצול הליכים ו/או היתר מבית המשפט. לכן, במידה והשוכר חייב כסף בעבור דמי השכירות ו/או נזקים שגרם לדירה, יש לתבוע אותם ממנו בהליך נפרד.

לסיכום, תביעה לפינוי מושכר הינו הליך משפטי שנועד אך ורק לצורך פינוי שוכר מדירה או נכס בגין הפרת הסכם השכירות, אי תשלום דמי השכירות וכו'.

הכתוב אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. עו"ד ניר אביבי הינו עורך דין מקרקעין ומתמחה בהגשת תביעה לפינוי מושכר, ייצוג דיירים בתמ"א 38, וכן הינו עורך דין ליקויי בניה ומתמחה בליווי עסקאות מכר, דיני חוזים וייצוג בערכאות המשפטיות השונות.

עו"ד ניר אביבי, צילום: מאיה חבקין

עו"ד ניר אביבי, צילום: מאיה חבקין

משרד עו"ד ניר אביבי

טלפון: 073-7258914

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר