הרב שניאור גלוכובסקי - מנהל בית חב"ד ורב שכונת קרית הלאום
הרב שניאור גלוכובסקי - מנהל בית חב"ד ורב שכונת קרית הלאום

מיוחד ל-ט' באב: הרב גלוכובסקי על שנאת חינם ועל הבחירות הקרובות

הרב שניאור גלוכובסקי, מנהל בית חב"ד ורב שכונת קרית הלאום מסביר למה בדיוק חרבו בתי המקדש ואיך זה קשור לימינו אנו

פורסם בתאריך: 22.7.18 11:02

יותר ממאה שנים לפני חורבן בית המקדש השני, בשנת 67 לפני הספירה היתה מלחמת אחים בירושלים. שני אחים, דור שלישי של
החשמונאים התחרו בינהם על השלטון בירושלים. באותם ימים הגיע לאיזור הכובש הרומאי פומפיוס, שני הצדדים פנו אליו שיכריע מי ישלוט בארץ – פומפיוס תמך בהורקנוס. אריסטובולוס האח השני ונאמניו הלכו והתבצרו בהר הבית, פומפויוס וצבאו צרו עליהם והכריעו אותם, והדבר הוביל לשליטתו של פומפיוס על ישראל.הרי לנו שמלחמת אחים במובן הצר של המילה גרמה לאובדן הריבונות היהודית בארץ ישראל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אבל ממש לפני חורבן בית שני היתה בירושלים מלחמת אחים במלוא מובן המילה. בשנת 66 לספירה כשפרץ המרד הגדול, ירושלים התפלגה לקבוצות שונות ויריבות – צדוקים, פרושים ואיסיים, ופלג קיצוני נוסף בשם הקנאים ובתוכם היו 'הסיקריים' ע״ש הפגיונות הקטנים שנשאו עמם תחת בגדיהם באמצעותם דקרו יריבים פוליטיים. המורדים עצמם התפצלו לקבוצות רבות וניהלו קרבות אחד עם השני וחיו בעוינות מוחלטת. כאשר הרומאים הטילו מצור על ירושלים היא היתה עיר מפולגת בה כולם נלחמו נגד כולם, ועל כך אומרים חז״ל שבעוון שנאת חינם נחרב בית המקדש.חשוב להדגיש! לא רק מהפן הרוחני של הדבר כגזירה אלוקית, אלא במובן הפשוט, החורבן בסופו של דבר התרחש עקב מלחמות האחים שהיו בתוך העיר.

אנו נמצאים בתקופת ערב בחירות, ובאווירת הימים האלה ימי בין המיצרים וחורבן בית המקדש ראוי לחדד ולשים לב אשר אחים אנחנו, משפחה אחת, לשמור את תרבות הדיבור וכבוד הדדי בין כולנו.

נזכרתי במעשייה נאה אודות שני אחים ששחקו בחצר ביתם. הבכור זלמן היה נמוך מאחיו הצעיר שלום והדבר הכאיב לבכור ובצדק הרי הוא הגדול. בקצה החצר בו שחקו היה בור קטן, לקח זלמן את אחיו הצעיר הגבוה ממנו והכניס אותו לבור בקריאות "הידד כעת אני יותר גבוה", ראתה זאת אמם מהחלון וקראה לעבר בנה הבכור: "אני מבינה את רצונך להיות גבוה יותר מאחיך אך לשם כך עליך לקחת כסא ולעלות עליו…".

 

במערכת הבחירות מתמודדים רבים וטובים, לגיטימי ואף רצויה התחרות שכן 'כשם שאין פרצופיהם שווים כך אין דעותיהם שוות', וכל מתמודד או מפלגה מבטאים עמדה יחודית וגישה הפונה ללב מצביעה. אנו במדינה דמוקרטית ושוויונית בה כל אחד יכול להביע את דעתו ורצונו. אך עלינו לזכור היטב: לשים את הדגש 'בטיפוס על הכיסא' להתרומם ולהתעלות ולא להוריד את הזולת ולהקניטו, להיות גבוהים באמת ולא לדרוך על השני בכדי לגבוה, בואו ונשנה את השיח ונחיה יחד באווירה טובה יותר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

24 תגובות
  1. יעקב קרית הלאום

    זכתה ראשון לציון וזכתה שכונת קרית הלאום ברב שניאור ולא לשכוח את אשתו חיה שנותנים את כל כולם עבורנו.
    הפנים היפות והאהובות של היהדות.

    מחכים כבר להיכנס לבית הכנסת החדש ביחד

  2. הצדיק

    איזה כיף שזכינו ברב כזה! אם רק ידעו מקבלי ההחלטות את עשייתו שלו ושל רעייתו , לא היו מהססים לרגע מלהקצות לו את הניהול בבית הכנסת במקום לאיזה מקורבים לצלחת תמורת איזה אינטרס פוליטי- מקווה שיתעוררו על עצמם!

  3. עוז

    אין על הרב שניאור! באיזה מאור פנים מקבל את כולם. כל הכבוד. המשך כך

  4. דוד ברונשטיין

    מילים יפות ומחזקות. תודה רבה הרב שניאור
    שירבו כמותך בישראל.
    בזכותך והפעילות שלך ננצח את כל האויבים

  5. שני חן

    זכיתי להיות בערבי נשים של הרבנית חיה -אין עליהם ❗️
    אנשים חביבים נחמדים מקבלים את כולם בסבר פנים יפות
    אוירה בייתית חמה ונעימה
    לא נותנים את הדת בכפיה אלא בהסברה של אהבת ישראל
    המאמר אכן מדבר על הזמן שלנו
    אהבת ישראל בלי קשר לספרדים אשכנזים
    דתיים חילונים
    אצל הרב של חבד ההרגשה תמיד טובה כיפית
    חיזקת אותי

  6. שקד

    אהבתי מאוד!! הרב שניאור מראה את הפנים היפות של היהדות ונותן בי חשק לקרוא עוד.

  7. רחל

    בושה וכלימה! איפה הייתם כאשר הנכים הפגינו?! מדוע כל ה"גופים" יפי הנפש לא הצטרפו והזדהו עם מאבקם? לילדים מגיע אבא ואמא, ובגלל הכיעור הזה חרבו סדום (!) ועמורה, אלה היו מעשי הכנענים והמצרים ובגללם הם נכחדו. די שטויות עשינו במהלך ההסטוריה שלנו בנסיון לדמות לגויים ה"נאורים". ההיסטריה הזו פשוט מטורפת.

  8. הרבי

    ראוי לציין שהיא אינו רב השכונה אלא שליח חבד לשכונה..
    הבדל של שמים וארץ

  9. יותם

    עוד משתמט מחופש.
    מצטער, לא אוהב אותך, אתה לא מייצג את הרוב. מילים לחוד, מציאות לחוד. שקהילת הצדיקים שלך יתחילו לעבוד, לשלם מיסים ומעל הכל לשרת בצבא או לתרום לקהילה אז נדבר. עד אז כדאי שתשב בשקט ותסתכל מסביב. מילים לחוד, מציאות לחוד.
    לא אוהב אותך, מצטער

  10. יוסף

    אין ולא יכול להיות כבוד ו/או שיתוף פעולה כלשהו עם מי שמתפרנס מהשנור, לא עובד, לא משלם מסים ולא מתגייס לצבא. הגיע הזמן לבתי קברות צבאיים ביישובים החרדיים, נכי מלחמה וכיו"ב, ממש כמו אצל החילוניים. שיוויון, שיוויון בחובות ובזכויות

  11. יצחק וייס

    בהמשך לתגובת יותם, ויוסף ,שני האוילים המשרישים ,מאיפה הנפצתם את נושא אי גיוס לצהל ?! חבד מתגיסים לצבא ,ומשלמים מיסים כחוק. תפסיקו לזרוע ארס ורעל בשכונה . תודה רבה לזוג היקר על כל העשיה.

  12. רב סרן אריה

    לא צריך רבנים .צריך יותר חיילים בצה"ל .בתי המקדש חרבו כי העדיפו להיתפלל במקום להילחם . לא נוכל לנצח עם תפילות .רק עם צבא חזק .עם האנשים הנכונים בתפקידים הנחונים .

  13. ARIK

    לא צריך רבנים .צריך יותר חיילים בצה"ל .בתי המקדש חרבו כי העדיפו להיתפלל במקום להילחם . לא נוכל לנצח עם תפילות .רק עם צבא חזק .עם האנשים הנכונים בתפקידים הנחונים .

  14. עידן

    בשלב ראשון תפסיקו להדחף לשכונות החילוניות, תפסיקו לעשות טקסים בקולי קולות עם רמקולים שמפריעים, תפסיקו להדחף למערכת החינוך החילונית ( נראה אתכם שאני אבוא קבוע לחבד לתת שיעור על אבולוציה, דארווין, מדוע בשר חזיר ופירות ים בריאים יותר מעוף וכו ) .. אתם משניאים את עצמכם בדת האנכרוניסטית שאת מתיימרים לייצג. די.. צאו לנו מהחיים!! חיו באמונה שלכם בלי לדחוף לנו אותה בכח לגרון ולמערכת החינוך. נמאסתם!

  15. פריאל

    הרב גלוכבסקי אין עלייך בעולם אתה בנדאם אתה אחד אנשים נחמדים שפגשתי ובכלל אין על חבד בכל מקום בעולם שאני מסתובב חבד מקבלים אותי בסבר פנים יפות והלוואי וכל החרדים היו כמו

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרב שניאור עלה והצלח ישר כח תמשיך לעזור ולתמוך בקהילה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר