השתלת שן בודדת או השתלת לסת מלאה: מה מורכב יותר ומה המשמעות. צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע"מ

השתלת שן בודדת או השתלת לסת מלאה: מה מורכב יותר ומה המשמעות

עד לפני כמה שנים, הטיפולים שהיו זמינים למי שסבל מאובדן שיניים היו אחידים לכולם, אבל כיום המצב שונה וניתן להתאים את הטיפול באופן אישי. פיתוחים טכנולוגיים שנכנסו לשימוש בתחום הרפואה הפכו את השתלות השיניים לגמישות יותר, כך שהן מסוגלות לענות על הצרכים של כל מטופל ומטופלת, בין אם מדובר בהשתלת שן בודדת או השתלת לסת מלאה

פורסם בתאריך: 1.7.20 12:34

אנשים עלולים לאבד שן בודדת, או לפעמים מספר שיניים בודדות, בגלל קשת רחבה של סיבות –היגיינה בלתי מספקת של חלל הפה והשיניים לאורך זמן רב, גילו המתקדם של המטופל ופגעי הזמן שנלווים עמו ולפעמים אפילו מעורבות בתאונה מצערת כמו נפילה או תאונה דרכים, חס וחלילה. בכל מקרה, מדובר במצב לא נעים שפוגע באיכות החיים של המטופל באופן משמעותי, כזה שקשה מאוד להתעלם ממנו. רפואת השיניים המודרנית מציעה פתרונות חדשים, שמאפשרים להתגבר על הבעיה הזו ולחזור לשגרת חיים תקינה.

שן בודדת מול השתלת שיניים מלאה

מטופלים רבים נוטים לשאול את רופא השיניים שלהם מה מורכב יותר – השתלת שן בודדת או השתלת לסת מלאה? ד"ר יגאל בלן, רופא שיניים מהמובילים בתחום ההשתלות עם מעל ל-25 שנות ניסיון, עונה על שאלה זו עבור כל המתלבטים:

"השתלת לסת מלאה היא פרוצדורה רפואית שהיא לא רק ארוכה יותר, אלא גם מורכבת יותר מבחינה כירורגית", אומר ד"ר יגאל בלן. "לעומת זאת, השתלת שן בודדת היא קצרה הרבה יותר ואיננה פולשנית באותה מידה".

ההחלטה באיזו גישה לבחור, כלומר האם לבצע השתלה של שן בודדת או השתלת שיניים מלאה, תלויה בתוצאות אבחון היקף הבעיה בחלל הפה של המטופל ובשיקול הדעת המקצועי של רופא השיניים. במקרה והוחלט להשתיל שן בודדת, מחדירים לחניכיים שתל דנטלי, שעליו מלבישים כתר והוא ישמש בתור שן חלופית. אם מתעורר צורך בהשתלת שיניים מלאה – גם לזה יש כמה פתרונות אפשריים.

שן בודדת או לסת מלאה. צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע"מ

שן בודדת או לסת מלאה. צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע"מ

השתלת שיניים ביום אחד – פתרון למקרים הקשים

פתרון אחד כזה נקרא השתלת שיניים ביום אחד. ד"ר יגאל בלן מסביר: "בהשתלת שיניים ביום אחד מחדירים מספר מצומצם של שתלים אל עצם הלסת ומעמיסים עליהם מערכת שיניים חדשה. זו גם הסיבה מדוע טכניקה זו נקראת "העמסה מיידית". זה תהליך מהיר שבסופו המטופל מתעורר עם שיניים חדשות בלסת התחתונה או העליונה. השתלת שיניים ביום אחד מרכזת את כל התהליכים והטיפולים הנלווים אליו, כמו עקירות כירורגיות והתקנת גשר, ליום אחד בלבד ולכן הטראומה לגוף היא מינימלית בהשוואה להשתלת שיניים סטנדרטית, שמורכבת מסדרה של טיפולים עם תקופות התאוששות ביניהם".

אך מה לגבי מטופלים שסובלים ממחסור של עצם בלסת, מצב שמקשה על החדרת שתל דנטלי? על פי ד"ר יגאל בלן, גם לזה יש כיום פתרונות יצירתיים. לדוגמה, שתלים זיגומטיים או שתלים בזאליים הם פיתוח מיוחד של השנים האחרונות, שמאפשר לרופא השיניים לעגן את השתל במקומות אחרים ברחבי חלל הפה שאינם הלסת עצמה, כמו עצם הלחי. כך נחסכים מהמטופל תהליכים מיותרים שנועדו להכין את השטח כמו השתלת עצם או הרמת סינוס, שבפני עצמם גוזלים זמן רב עוד לפני שבכלל הגענו למטרה הסופית של השתלת שיניים חדשות.

בשורה התחתונה, התאמה אישית לצרכים של המטופל היא המפתח לטיפול המדויק, המהיר והיעיל ביותר לפתרון הבעיה ולשיפור איכות החיים.

עדיין מתלבטים האם עדיפה לכם השתלת שן בודדת או לסת מלאה? אתם מוזמנים לבחון את עצמכם ולקבוע מועד לקבלת ייעוץ במרפאה. הצוות המקצועי של מרפאות ד"ר יגאל בלן ישמח לתת לכם סיבה טובה לחייך שוב!


כתבה שיווקית


 


האמור בכתבה אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מוסמך בתחום


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר