צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

המשטרה: תשתית ראייתי נגד דב צור בפרשת השחיתות בראשון לציון

הלם בקרב מקורביו של צור: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן על עבירות שבוצעו לכאורה בזמן ששימש כסגן ראש עיריית ראשון לציון

פורסם בתאריך: 7.3.19 11:52

המשטרה הודיעה הבוקר(חמישי) על המלצתה להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן בגין עבירת שוחד וקבל כספים במאות אלפי שקלים. בפרשה שהרעידה את ראשון לציון לפני כשנה וחצי חשוד גם ראש עיריית ראשון לציון, עד לפני שלושה חודשים, דב צור, והמשטרה הודיעה היום כי נגדו התגבשה תשתית ראייתית וכי בכוונתה להמליץ להעמידו לדין. צור עצמו סירב להגיב לפניית "השקמה ראשון לציון", ומסר כי: "זה לא הזמן, אני לא מעוניין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


על פי החשד בפרשה מעורבים בכירים בענף הבנייה, בהם גם מנכ"ל חברת דניה סיבוס רונן גיזבורג. על פי החשד, ביטן קיבל שוחד וטובות הונאה, בעת ששימש כסגן ראש עיריית ראשון לציון. מהמשטרה נמסר כי נגד ביטן נמצאה תשתית ראייתית ב-12 מהפרשיות שנחקרו, בהן עבירות של שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה הפרת אמונים ועבירות מס.

צור נחשד בנוגע לקשריו עם יזם נדל"ן בראשון לציון. על פי החשד, היזם ניהל את קמפיין גיוס התרומות של צור לקראת הבחירות המקומיות ב-2013, גייס בעצמו תורמים והעמיד מנגנון לטובת גיוס תרומות. במשטרה רואים בכך מתן טובת הנאה, שכן במהלך כהונתו של צור כראש עיריית ראשון לציון, הוא דן בענייניו והפרויקטים של אותו היזם, מבלי לציין את הקשר ואת ניגוד העניינים.

עם התפוצצות החקירה המשטרתית הורחק צור מבניין העירייה, אבל עם חזרתו התפרקה הכוורת סביבו, סגניו התפטרו מתפקידם והתמודדו מולו במערכת בחירות קשה וסוערת, שבסופה הפסיד צור את ראשות העירייה לסגנו לשעבר רז קינסטליך, לאחר הסיבוב השני של הבחירות.

צור עצמו אמר לאחר ההפסד ל"השקמה ראשון לציון": אני מאוד פגוע, מתוסכל ומאוכזב ממה שקרה. אומרים שלכל אחד עומדת חזקת החפות, אבל אצלי זה לא קרה. החקירה וכל הפרסומים שהתלוו אליה הביאו להפסד שלי בבחירות, חד וחלק".

בעקבות פרסום המלצות המשטרה אמר מקורבו של צור, חבר המועצה אייל מושייב ששימש כמשנה לראש העירייה, ונחק גם הוא בפרשה: "שמעתי על הדברים אני מאמין בחפותו של דב צור, בכל זאת מדובר בהגשת כתב אישום ולא בגזר דין. אני מתכוון לדבר איתו ולראות את הלך הרוח שלו".

חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת, דורון אוזן, ששימש כמשנה לדב צור, הודח מתפקידו וחבר לצור לפני הסיבוב השני בבחירות, אמר בתגובה: "אני סומך את ידיי על רשויות אכיפת החוק ויחד עם זאת באופן לא סותר מאחל לדב ולכל נבחר ציבור שחפותו תוכח מוקדם ככל שניתן".

חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת, שחברה לצור בבחירות האחרונות, אמרה: "עצוב לי לשמוע את החדשות. העובדה שהמשטרה החליטה להמליץ על כתב אישום נגד דב, בטענה שגיוס תרומות למערכת בחירות מהווה טובת הנאה אישית מדגישה את חשיבות הנושא שהצפתי לאחרונה בדבר הצורך בחידוד ההגדרות של המושג ניגוד עניינים. אין לי ספק שזאת תהיה תקופה קשה עבור דב ומשפחתו. בעיניי זאת תקופה קשה עבור כל העיר ראשון לציון. דב יוצא לקרב על שמו הטוב ואני מאחלת לו בהצלחה".

עוד באותו הנושא:

חודשיים לאחר המהפך: מדוע דב צור ממשיך להגיע לבניין העירייה?

דב צור אחרי ההפסד בבחירות: "אני פגוע, מתוסכל, מאוכזב"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר