עליית מדרגה, שלטי הבחירות של קינסלטיך שהושחתו
עליית מדרגה, שלטי הבחירות של קינסלטיך שהושחתו

הכפשות, השחתת שלטים ואיחוד מפתיע: סיכום הסיבוב הראשון בבחירות בראשון לציון

מערכת הבחירות בראשון לציון הייתה סוערת במיוחד וסיפקה לא מעט דרמות: החל מפרשת ביטן ועד להתכתשות הפומבית בין המתמודדים שהודיעו על איחוד. סיכום בחירות 2018

פורסם בתאריך: 2.11.18 09:29

מערכת הבחירות 2018 בראשון לציון הייתה סוערת במיוחד וכללה העברת מסרים קשים משני הצדדים, הכפשות, השחתת שלטי בחירות ואפילו שריפת רכב. וזה היה רק הסיבוב הראשון של הבחירות. עם היוודע תוצאות הבחירות והתברר שדב צור ורז קינסטליך יתמודדו בסיבוב שני מיהרו השניים לתקוף זה את זה. מה שמבטיח שגם השבועיים הקרובים יהיה עמוסים וסוערים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם אם לא באופן רשמי, מערכת הבחירות החלה עם התפוצצותה של פרשת ביתן לפני כשנה. בדצמבר 2017 נעצרו ועוכבו לחקירה בכירים בראשון לציון, בהם ח"כ דוד ביטן וראש העיר דב צור. זאת, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.  צור הורחק מבניין העירייה למשך 30 יום, מהם שהה במעצר בית עשרה ימים ולאחר מכן הורחק ל-25 ימים נוספים. מי ששימש באותה העת כראש העיר בפועל הוא מוטי עג'מי, ממלא מקומו, שאמר ל"השקמה ראשון לציון": "זה סרט רע על דב יחזור בקרוב".

עם שובו של צור לתפקידו בבניין העירייה החלה הקואליציה סביבו להתפורר. יריית הפתיחה הייתה באמצע אפריל, ערב יום הזיכרון, כאשר צור הפתיע והודיע על הדחתו של דורון אוזן, מחזיק תיק הצעירים,  ששימש כמשנה לראש העיר. אוזן מיהר להגיב ולהסביר כי הרקע נעוץ בכך שיצא בגלוי נגד המצלמות הניידות – יוזמה שעוררה ביקורת רבה מצד תושבים בעיר. כשלושה שבועות לאחר מכן הודיע אוזן כי יתמודד בבחירות לראשות העיר.

מימין רז קינסטליך, דורון אוזן, ליאל אבן זוהר ואסף דעבול. לא מאמינים שדב צור יעלה לסיבוב השני (צילום: מורן בן זכאי)

מימין רז קינסטליך, דורון אוזן, ליאל אבן זוהר ואסף דעבול (צילום: מורן בן זכאי)

כחודש לאחר מכן הצטרפה למרוץ לראשות העיר ליאל אבן-זהר, חברת המועצה שהתמודדה לראשות העיר גם בבחירות הקודמות והגיעה למקום השני מול צור. אבן-זהר הסבירה כי הרחקתו של צור מבניין העירייה בעקבות הפרשה "רק מחזקת את הצורך בשינוי בעיר, ואני חושבת שהפעם זו ממש מלחמה על דמותה של ראשון לציון". ימים ספורים לאחר מכן עלה שם נוסף במרוץ לראשות העיר: סגנו וממלא מקומו של ראש העיר, רז קינסטליך, שהודיע על התפטרותו והחל בקמפיין בחירות.

לצד הקואליציה של צור שהחלה להתפורר, הוא נאלץ להתמודד גם עם דו"ח חמור של מבקר המדינה, שהצביע על ליקויים חמורים בפעולות העירייה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכל הקשור לעסקת מכירת זכויותיה של העירייה על קרקע הצמודה לפארק האגם. בעיריית ראשון לציון מסרו בתגובה לדו"ח החמור: "המבקר שגה, לא נפל פגם בהתנהלות העירייה".

אחרי אוזן, אבן זהר וקינסטליך, לא הסתיימה רשימת המתמודדים וחבר המועצה ב-20 שהשנים האחרונות אסף דעבול הודיע גם הוא על הצטרפותו למרוץ לראשות העיר. זאת, לאחר שהתמודד גם בבחירות הקודמות. "הקואליציה של דב צור התפרקה", אמר דעבול עם הכרזתו על ההתמודדות, "הציבור צמא לשינוי, ולמנהיג חדש".

אל רשימת המתמודדים שעד לא מכבר היו חלק מהקואליציה של צור הצטרף ביולי האחרון גם מוטי עג'מי, מי ששימש כראש העיר בפועל בזמן הרחקתו של צור ומי ששימש כממלא מקומו של צור בעשר השנים האחרונות וצעד איתו לאורך שתי קדנציות. עג'מי הצליח לגייס למחנהו כמה מהדמויות שליוו את צור, ולא שכח לתקוף על הדרך את צור שמצידו לא נשאר חייב.

בזאת לא תמה רשימת המתמודדים שכללה, בין השאר את רותם אברוצקי, העיתונאי שפרש ביולי האחרון מהמרוץ והודיע על תמיכתו באבן-זהר. גם שמו של ח"כ יואל חסון עלה וכן שמו של יועץ ראש הממשלה והח"כ לשעבר אללי אדמסו. בסופו של דבר נותרו שישה מתמודדים לראשות העיר.

אבל הבחירות בראשון לציון לא התאפיינו רק בריבוי המתמודדים לראשות העיר, אלא גם בהתכתשויות בין המחנות, באחד המקרים עד כדי אלימות ממש. בסוף אוגוסט, סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר, ניפץ אלמוני את חלון מכוניתו של מקסים בביצקי, שפך חומר דליק והצית את רכבו של המתמודד למועצת העיר. בביצקי ששימש כיו"ר סיעת ישראל ביתנו בראשון לציון, ולקראת הבחירות הודיע על פרישתו וריצה במסגרת סיעה נפרדת בשם "ראשונים".

האלימות באה לידי ביטוי גם בהשחתת שלטי בחירות של מתמודדים ואפילו ציור צלבי קרס על שלטים אחדים. כמעט מדי בוקר גילו המתמודדים שלטים שהוסרו ממקום או שנקרעו. באחד המקרים צולם בנה של אבן-זהר מסיר שלטים של מתמודדים. אבן-זהר הסבירה כי מדובר בשלטים שנתלו שלא כחוק וכי בנה הסיר אותם בעקבות תלונות תושבים. כאשר המתמודדים לא קרעו שלטים נשלחו מסרים קשים בין מחנה עג'מי ולבין מחנה צור, ובאופן כללי בין המתמודדים. ברשתות החברתיות המאבק בין המחנות אף עבר להאשמות על פרופילים פיקטיביים והפצת תמונות עירום. 

ואם לא די בדרמות, בסמוך למועד הבחירות נחתה פצצה נוספת: ארבעה מתמודדים הודיעו על איחוד וחבירה במקרה של סיבוב שני. הארבעה, רז קינסטליך, דורון אוזן, ליאל אבן-זהר ואסף דעבול הסבירו שכדי לגבור על צור במידה שיוחלט על סיבוב שני בבחירות יתמכו במתמודד המוביל. עג'מי שנשאר מחוץ להסכם האיחוד דרש לראותו, לא לפני שתקף את המתמודדים ובאותו השבוע הגיש תלונה במשטרה לאחר ש-SMS  החתום בשמו הודיע לתושבי העיר על פרישתו. עג'מי דרש למצוא את האנשים שעומדים מאחורי ההטעיה.

ולמרות האיחוד, יומיים בלבד לפני הבחירות תקף דורון אוזן את רז קינסטליך והגיש תלונה במשטרה על שוחד בחירות. תלונה שנסגרה בלא כלום. בתגובה מסר קינסטליך כי מדובר בניסיון לפוצץ את הסכם האיחוד כדי שאוזן יוכל לצאת ממנו ולהצטרף לדב צור. ואם לא די בכך, פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות הופץ סרטון שבו דודתו של קינסטליך מטילה ספק בכישוריו וביכולתו לשמש בתפקיד ראש העיר. לקראת הסיבוב השני, קל להניח, בשני המחנות יחריפו את המלחמה עד ליום ההצבעה ב-13 בנובמבר.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר