עיריית ראשון לציון
צילום: שגיא פלדמן

ראש העיר הורחק: איך ייראה היום שאחרי?

ממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי: "זה חלום בלהות, אני מתפלל שהכל ייגמר"

פורסם בתאריך: 7.12.17 17:04

עם הרחקתו מהעירייה לחודש ימים של ראש עיריית ראשון לציון, יש כבר גורמים פוליטיים שמתכוננים לבחירות מאחורי הקלעים. בעקבות החשדות לשחיתות בעירייה, אומרת חברת המועצה, עו"ד ליאל אבן זוהר: "ספק אם יהיה ראוי שמר צור יחזור לעירייה". מנגד, מוטי עג'מי, ממלא מקום ראש העיר מספר: "אני קם כל בוקר עם הרגשת מועקה, מתפלל שהתקופה הזאת תיגמר, שהכל יחזור לשגרה".

פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, שכבר הוגדרה כ"גדולה יותר מהולילנד בזמנו", מעורר הדים בעיר ועוד טרם הסתיימה החקירה ונחרץ הדין, כבר נשמעים קולות מתלהמים בקרב רבים מהתושבים. בעירייה, מאידך, בעוד אחדים מנסים לשדר עסקים כרגיל,  יש כבר מי שמתכונן מאחורי הקלעים ליום הבחירות הבא.

עג'מי: "זה סרט רע אבל דב יחזור בקרוב"

בינתיים ונוכח העובדה כי בית משפט השלום בראשון לציון קבע היום (חמישי) על הארכת מעצרו של ראש העיר דב צור בחמישה ימים נוספים, שאחריהם ישוחרר למעצר בית למשך עשרה ימים ויורחק מהעירייה לחודש, ממלא מקום ראש העיר הוא חברו לסיעה, מוטי עג'מי.

האם זה באמת אפשרי עבורך לשדר עסקים כרגיל כשחבריך לסיעה נמצאים במעצר?

עג'מי: "בוודאי שזו סיטואציה לא פשוטה אבל העירייה כעירייה ממשיכה לתפקד כרגיל. היום או ביום ראשון נסכם את תקציב העירייה, תקציב גדול של מעל למיליארד ושמונת מאות מיליון שקל. בהיבט הזה, כולם מתפקדים ועובדים כרגיל וגם אני. יש אחריות כבדה וצריך לבצע את העבודה".

עם זאת, עג'מי לא מסתיר את רגשותיו מהמצב הקיים: "ברמה האישית, בטח שזה קשה", הוא אומר, "אני קם כל בוקר עם הרגשת מועקה, מתפלל שהתקופה הזאת תיגמר, שהכל יחזור לשגרה. זה נראה כמו חלום בלהות, סרט רע, ואני מקווה מאוד שבסופו של דבר הדברים יתבהרו והכל יהיה בסדר. מקווה ומתפלל".

בתקופה הבאה אתה תשמש כראש העיר הנוכחי. כיצד אתה מקבל עליך את התפקיד?

"קודם כל, אנחנו יודעים שבעוד חודש דב חוזר לעירייה, אז זה כבר טוב. מדובר בתקופה קצובה של חודש וחמישה ימים. התחושות הן של הרגשת מועקה שהוא לא נמצא פה. בעיני, דב נחשב לאחד מראשי הערים הטובים ביותר, אם לא הטוב ביותר, והוא ניהל את העיר ביד רמה ושלט בכל הפרטים. זה לא פשוט להיכנס, ולו לתקופה קצרה, ולנסות למלא לפחות בחלק מהנושאים את התפקידים הגדולים שהוא ביצע. יש תחושת אחריות גדולה מאוד. לא היתה הכנה לזה. זה לא כמו מצב רגיל".

עם תחילת הפרשה מתברר שיש גורמים פוליטיים בעיר שמבחינתם החלה מערכת הבחירות וההכנות בעיצומן. מה דעתך?

"מערכת הבחירות עוד רחוקה כמעט שנה, זה מוקדם מדי ומי שנמצא במערכת יכול להמתין ולחכות ולנהל את המערכה שלו גם חצי שנה לפני, אבל זכותו של כל אחד לנהוג כפי שהוא רוצה".

מהו הלך הרוח בקרב עובדי העירייה מאז תחילת הפרשה?

"העובדים היו בשוק ובהלם אבל אנשים חזרו לעניינים ומתפקדים רגיל. כל אחד באגפיה ומנהליה של העיר מבצע את תפקידו".

אבן זוהר: "ניתן למשטרה להשלים את החקירה"

תחזיותיו האופטימיות של עג'מי אינן עומדות בקנה אחד עם מה שחושבת חברת המועצה עו"ד ליאל אבן זוהר: "מוקדם מדי לדבר על ההמשך בשלב הזה. האבק טרם שקע. אני בוודאי חושבת שבנסיבות הנוכחיות ספק אם יהיה ראוי שמר צור יחזור לעירייה אבל ניתן למשטרה להשלים את חקירתה".

כזכור, שטף מעצרים בוצעו מתחילת הפרשה בתחילת השבוע (ראשון) בהם נעצרו מעל ל-30 חשודים לאחר שנה של חקירה סמויה בתיק 1803, שבמהלכה זוהו לכאורה קשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים שונים בשלטון המקומי והארצי.

עורכי הדין של ראש עיריית ראשון לציון דב צור, עוה״ד גיורא אדרת, טל שפירא ואריאל כפרי, מסרו: "ראש העיר שב ודוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. עם זאת, על מנת לאפשר למשטרה לסיים את החקירה, הוסכם על הארכת מעצר קצרה ובסיומה, ביום שני הקרוב, ישוחרר דב צור לביתו".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר