תלונות על לכלוך ואשפה: כיצד העירייה מתכוונת להילחם במפגע?

קנסות, הגברת אכיפה, מארבים, שימוש באמצעים טכנולוגיים: בעירייה הכריזו מלחמה במה שמטריד במיוחד את תושבי העיר - מצבורי אשפה ברחובות

פורסם בתאריך: 29.1.19 13:03

לאחרונה התגברו התלונות מתושבי ראשון לציון על פסולת שאנשים פרטיים ובעלי עסקים משליכים ברחבי העיר. זאת, על אף ההצהרות כי יחולקו דוחות וקנסות לבעלי עסקים שמכלכלים, כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון". תושבים מתלוננים על כך שברחובות מסוימים מצטברות ערמות אשפה ותלונות רבות זורמות לפורומים ולמוקד העירוני, ומתמקדות בגזם ובזבל שנאספים בשעות של עומס בשכונות, בעת פיזור הילדים במוסדות החינוכיים, וכן בחוסר ארגון בהחזרת הפחים למקומם ובשאריות מזון וקרטונים על המדרכות. בעקבות הדברים החליטה עיריית ראשון לציון להיאבק בכל הכוח כדי לטפל במפגע הסביבתי שמטריד תושבים רבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


רחוב מהוליבר הוא דוגמה לאזור שלמרות האכיפה עדיין נשאר מלוכלך ומלא בפסולת. "זה פשוט לא יתואר מה שקורה ברחוב הזה", טוענת שלי אלעד, "במקום שנמצא מבנה היסטורי צמוד לאורוות הברון, במקום שהמקום יהיה מטופח כחלק היסטורי של העיר הזו, הוא נראה כמו פח זבל. קרטונים פזורים בכל מקום, זבל מרוח על המדרכה. לפני כשנה התקינו במקום מתקן לפסולת, אבל הדבר לא עוזר והמקום עדיין סובל בכל שני וחמישי מזוהמה. צריך להוסיף לכל בעל עסק פח נוסף, זה הכל, ולהתקין מצלמות כדי שמי שמלכלך – שישלם".

גם ברחוב הרצל, גם הוא רחוב מרכזי, תושבים רבים מתלוננים על לכלוך. שירלי שטרן, שחוצה את הרחוב מדי בוקר בדרכה לעבודה, מספרת: "מאז החלפת השלטון יש שיפור, אבל עדיין זה לא מספיק. קרטונים פזורים, חלקי ירקות מרוחים, וזה בהחלט לא נעים להתחיל את היום ככה. לעתים אני ממש צריכה לפלס לי דרך שם".

בעיריית ראשון לציון שמעו את הקולות והחליטו לבדוק את הנושא לעומק. המשימה הוטלה על החברה לביטחון וסדר ציבורי, שביצעה מיפוי של כל אלפי הקריאות שהתקבלו במוקד העירוני לפי שכונות וסוג התלונה, ובהתאם לנתונים פותחה תוכנית עבודה ואכיפה כיצד לטפל בבעיה.

בבדיקה נמצא כי אופי תלונות התושבים היה דומה וסבב סביב נושא הפסולת שהושלכה על ידי בעלי עסקים ואנשים פרטיים במקומות שונים בעיר, וכן על בעיות תברואה, מגרשים פתוחים ומלוכלכים ורכבים נטושים שנעזבו בעיר ומהווים מטרד לתושבים אך בעיקר תופסים מקומות חניה לתושבים אחרים. הפסולת שאותרה נזרקה לעתים באמצע הרחוב ובאופן שלא רק מכער את המראה ואת הנוף העירוני, אלא גם מפריע ממשית להתנייד על המדרכות ובמקרים חריגים אף מביא להימצאות של מזיקים.

בעקבות כך, החליטה העיריית להשקיע משאבים ולהתמקד באיתור ומניעה של עבירות איכות הסביבה. בין השאר החליטו בחברה לביטחון להנחות את אגף הסיור לקיים סיורים יזומים בשטחים שמופו בתוך השכונות ולאתר את משליכי הפסולת. במסגרת פעילות זו ביצע אגף הסיור במהלך שנת 2018 אכיפה ב-1,744 מקרים שונים שבהם אותרו בעלים של רכבים נטושים, מגרשים מלוכלכים ומשליכי פסולת.

בנוסף, אנשי יחידת השיטור העירוני של משטרת ראשון לציון והחברה לביטחון, קיבלו הנחיה להתמקד במשליכי פסולת בתוך השכונות ולבצע שיוך של כל פסולת שמאותרת במרחב הציבורי. פקחי היחידה צוידו באמצעים חדישים שבאמצעותם הם מצליחים לאתר גם את מי שחושב שהצליח להתחמק, לעתים ברחובות הרחוקים ממקום מגוריו. פעילות היחידה מוכיחה את עצמה, ומחודש אוגוסט הצליחה היחידה לאתר 742 מקרים כאלה וביצעה אכיפה חמורה כנגדם.

לצד אלה פועלת הסיירת הירוקה, באמצעות תצפיות סמויות ושימוש באמצעים טכנולוגיים, גלויים וסמויים. הסיירת הצליחה הסיירת לסכל עשרות מקרים של השלכת חומרי בניין, זיהום מי תהום, שפיכת נוזלים רעילים בשטחים פתוחים, איתור גרוטאות המיועדות לגריסה ותפיסה נרחבת של קבלני בניין, רובם מחוץ לעיר, שניסו להשתמש בשטחה הרחב והיפה של העיר כמזבלה מאולתרת. אחד המקרים, של משליך פסולת שנתפס לאחר מארב, פורסם כאן.

אשפה ברחובות ראשון לציון

כמו כן, מתכוונים בחברה לביטחון להכניס בעתיד הקרוב אמצעים נוספים, ניידות גלויות וסמויות ואמצעים טכנולוגיים חדשים, על מנת להמשיך ולהילחם בתופעה. בנוסף, נעשית פעילות נרחבת להורדת רכבים נטושים מהכביש במסגרת הוראות החוק על מנת לפנות מקומות חניה לתושבים ולמנוע מפגעים בטיחותיים ותברואתיים.

בנוסף לכל אלה, יחידת השיטור העירוני בשיתוף משרד הבריאות והווטרינר העירוני החלו בפעילות נרחבת, גלויה וסמויה, נגד עסקים ומקומות בילוי שבהם מתבצעות ביקורות פתע כדי לאתר משקאות מזויפים ומזון שאינו ראוי למאכל אדם. גם פעילות זו מוכיחה את עצמה כאשר מדי יום מתבצעות ביקורות תברואתיות וממצאיהן מועברות לציבור. באחד המקרים, נתפסה במסעדה בעיר כמות גדולה של 120 ק"ג של בשר ודגים שאינם ראויים למאכל אדם.

עוד באותו הנושא:

אכיפה מוגברת נגד השלכת פסולת: חולקו כ-600 דו"חות

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב העיר ב- 52 שנים האחרונות

    ראשון לציון העיר הכי מלוכלכת בארץ.אומנם חלק גדול באשמתנו התושבים אך העירייה שאחראית על אכיפה וניקיון בתקופתו של דב צור חולשתו, זאת לדעתיאחת הסיבות לנפילה שלו. אני מקווה ראש העיר החדש יהיה טוב יותר.

  2. אייל

    התושבים אשמים לא יודעים לשמור על הניקיון במקום לזרוק את הזבל לתוך – המכולה זורקים והולכים יבואו החמורים לנקות אין חינוך לתושבים בלזרוק שקית של " זבל " לפח – זורקים לרציפה ומתלוננים חוצפנים מי שמלכלך – שיינקה אחריו – ומה תגידו על חרא – שח כלבים מטיילים בבקר עם הכלב שלכם ולא מנקים אחריו גם זה צריך לקנוס – תושב שלא יינקה אחריו את החרא של הכלב שלו !!!

  3. אדר

    כאשר העיריה מפחיתה פחים שחורים כעונש בגלל שאין מספיק מקום לאשפה הביתית אז הלכלוך נשאר על הכביש/מדרכה. ובנוסף לזאת החבר'ה הקבלנים שאוספת את האשפה לא מרימה את מה שנופל. בקיצור יותר פחים = פחות לכלוך !.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר