עג'מי ודב צור בטקס נטיעות בט"ו בשבט האחרון
עג'מי ודב צור בטקס נטיעות בט"ו בשבט האחרון

דב צור: "אתמודד בבחירות הבאות ואהיה שוב ראש העיר"

עם חזרתו של ראש העיר דב צור לעבודתו הוא מבהיר כי הוא חושב שלא יוגש נגדו כתב אישום, ושימשיך לנהל את העיר גם בבחירות הבאות

פורסם בתאריך: 31.1.18 15:00

ראש העיר ראשון לציון, דב צור, חזר הבוקר (רביעי) לעבודתו בצל החשדות לשחיתות בעירייה. מצד העובדים הוא זכה לקבלת פנים חמה שלוותה במחיאות כפיים סוערות, ואילו מצד תושבים אחדים שהגיעו לרחבת בניין העירייה נצפתה מחאה על החזרה לתפקידו. מאוחר יותר השתתף צור בטקס נטיעות ט"ו בשבט בהשתתפות ילדי העיר. זה היה האירוע הציבורי- עירוני הראשון בו נכח מאז תחילתה של הפרשה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

במהלך האירוע, היה צמוד צור למי ששימש כממלא מקומו, מוטי עג'מי, ואלו רקדו עם תלמידי בית הספר הרבים שפקדו את המקום, ואף נטעו עצים. על השבועות האחרונים בצל החשדות ציין צור: "עברתי שבועות לא קלים. אני מבין את הצורך לנהל את החקירה ולמצות אותה עד תום. אין לי טענות לאף אחד. אני חושב שנוהגים בי בסך הכול בהגינות. זה בסדר, צריך לחקור וצריכים לבער את השחיתות. אני משוכנע כיוון שאני יודע מה עומד מולי, שזה ייגמר בטוב ואני מקווה שבמהירות. כי זה הדבר שחשוב לי – לחזור לפעילות מלאה משוחררת מהנטל הזה".

לקראת הבחירות הצפויות להתקיים השנה, אמר: "אני מתמודד בבחירות הבאות לעירייה. אני אהיה ראש העיר גם בפעם הבאה", והוסיף: "הציבור צריך להחליט ואני אלך אליו כמו שאני יודע ללכת לציבור ואבקש את אמונו. וממה שאני מרגיש מהציבור מאז שהשתחררתי ממעצר הבית, אני מרגיש אהדה גדולה, חיבוק גדול מאוד ואמונה גדולה מאוד בזה שאני איש ישר והגון וזה מה שנותן לי את העידוד ללכת ולהמשיך להיאבק את המאבק הזה". צור אף ציין, "אני חושב שלא נגיע לכתב אישום. כך אני מקווה. כך אני מתפלל מתוך הכרות במה שעומד בפניי".

מוטי עג'מי, מי ששימש בשבועות האחרונים כראש העיר בפועל, אמר: "אני שמח שדב חזר להנהיג ולהוביל את העיר אנחנו נעדכן אותו בכל מה שהחסיר ונמשיך להוביל אותה קדימה", והוסיף לשאלותינו בדבר – האם צור יוכל לצלוח בתפקידו כשבצל ניצבות חשדות כנגדו: "חשדות זה דבר שלא מוצא חן בעיני אף אחד ואנחנו לא אוהבים את זה, אבל ניתנת לו חזקת החפות וכמי שמכיר אותו באופן אישי אני בטוח בה, ובסוף יתברר שאין שום בסיס של אמת, לכן צריך לתת לו את האשראי והיכולת להמשיך ולנהל את העיר. דב אמר מספר פעמים שאם חלילה תדבק בו רבב הוא יתפטר מידית ואני בטוח שהדברים יתבררו בדרך כזו שתוכל לאפשר לו להמשיך לנהל את העיר".

 

בנוגע לחזרתו של צור ציין עג'מי, "בקרב העובדים יש שמחה גדולה. זה כמו אבא שחזר מהגלות ולא ראו אותו תקופה ארוכה", מנגד חברת המועצה, עו"ד ליאל אבן זוהר, ציינה על קבלת הפנים מצד עובדי העירייה: "אין מילים אחרות לתאר את מה שקרה היום בעיריית ראשון – פשוט מצעד האיוולת. כשראש עירייה שחשוד בעבירות כבדות, שנעצר והושעה בהחלטת שופט, ומוטלות עליו מגבלות רחבות היקף, הופך בושה לחגיגה, לא פלא שתופעת השחיתות השלטונית הופכת למשהו שולי בסדר היום הציבורי. אני קוראת שוב לצור להשעות עצמו עד להמלצות המשטרה, ויפה שעה אחת קודם".

כזכור הפרשה נחשפה כחלק מחקירה סמויה בתיק 1803 והתנהלה מעל לשנה – במהלכה זוהו לכאורה קשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים שונים בשלטון המקומי והארצי. בין המעורבים בכירים בעירייה, לצד אנשי עסקים וקבלנים. חזרתו של צור לבניין העירייה מתבצעת עם איסור להשתתף בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בוועדות המכרזים של העירייה ושל החברה הכלכלית למשך מעל לחודשיים, וזאת לאחר שהורחק בחודש דצמבר למשך 30 יום – מתוכם שהה במעצר בית במשך עשרה ימים, ובתחילת החודש הוארכה הרחקתו ב-25 ימים נוספים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר