מרחב למידה חדשני בחטיבת הביניים רבין בקרית ים (צילום: יח"צ גורדון)
מרחב למידה חדשני בחטיבת הביניים רבין בקרית ים (צילום: יח"צ גורדון)

האקדמית גורדון פיתחה מרחב למידה חדשני בחטיבת הביניים רבין בקרית ים

פורסם בתאריך: 5.8.23 03:06

מכללת גורדון עיצבה לאחרונה מרחב למידה חדשני בחטיבת הביניים רבין בקרית ים. המרחב הוא חלל ייחודי בו החינוך פוגש את העולם הכובש של משחקי הווידיאו. ברגע שנכנסים פנימה, עוברים לממד אחר ומסקרן, המשלב טכנולוגיות חדשניות ותפיסה של למידה באמצעות Gamification. החלל תוכנן בקפידה כדי לעורר תחושת סקרנות ופליאה, כאשר הצבע הצהוב שולט בסביבה, מסמל את חדוות החקירה והיצירתיות.

מרחב הלמידה הוא סביבה דינמית המעודדת את התלמידים ללמוד בהנאה בפינות אינטראקטיביות שונות. בין אם מדובר בלמידה קבוצתית או זוגית סביב שולחן עגול, לבחור את נושא השיעור דרך קיר עם קוביות מסתובבות ומקרא מותאם, ישיבה ליד שולחן בר גבוה, מרחב לפעילות על משטח רצפתי אינטראקטיבי, מדפים נשלפים מהקיר, התרווחות על ספסל עץ עגול בעת שיח קבוצתי, ישיבה על פופים רכים, או על ספה נוחה ומזמינה התנסות בלמידה דרך משקפי תלת ממד.

כמו כן, ישנו קיר ירוק – Green screen, המשמש רקע לצילום וידיאו באמצעות אייפד. התלמידים יכולים למנף את היצירתיות שלהם ולהפיק סרטונים חינוכיים, לשפר את כישורי התקשורת שלהם ולעודד תחושת אחריות על תהליך הלמידה שלהם.

 

 

טכנולוגיות מתקדמות כמו מציאות רבודה ומציאות מדומה משחקות תפקיד בולט בחוויית הלמידה כאן. התלמידים יכולים לצלול לתוך עולמות וירטואליים סוחפים, להחיות מושגים מופשטים ולהשיג הבנה מעמיקה יותר של נושאים מורכבים. משחקי לימוד אנגלית ומתמטיקה משתמשים בטכנולוגיות אלו, מה שהופך את תהליך הלמידה למרתקת ואינטראקטיבית.

מטרת מרחב למידה חדשני זה היא לספק לילדים חוויה חינוכית מובהקת, שהיא גם משחקית וגם מותאמת לבני גילם. כאן, הם מעודדים לנוע בחופשיות בין הפינות הטכנולוגיות השונות, ולבחור את סגנון הלמידה המועדף עליהם. בדיוק כפי שעולם המשחק זורם ומתפתח, כך גם סביבת הלמידה, מטפחת גישה אינטואיטיבית המעוררת השראה ליצירתיות וחשיבה ביקורתית.

בבית ספר רבין בקרית ים החינוך אינו מוגבל עוד למסגרות כיתות מסורתיות. כעת התלמידים יוצאים למסע מרתק בעולם הלמידה, שבו משחק וחקירה סוללים את הדרך לידע וצמיחה.

מדובר בדוגמה אחת מתוך כלל המרחבים אשר פותחו לאחרונה על ידי גורדון בכל רחבי הארץ.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר