אבטלה כסף עוני תרומה
צילום אילוסטרציה: StanislauV / shutterstock.com

"לא זכור לי טירוף כזה": עלייה משמעותית במספר הנזקקים למזון

בשל המשבר, משפחות רבות בראשון לציון איבדו את פרנסתן, ובעמותות מתקשים לעמוד בעומס

פורסם בתאריך: 19.3.20 16:44

בצל המשבר, ימים ספורים לפני חג הפסח, משפחות רבות איבדו את פרנסתם והצטרפו למעגל האבטלה, ובעמותות בראשון לציון מדווחים על עלייה חדה בכמות הבקשות לסיוע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שרון מאירה, פעילה חברתית מראשון לציון, לא זוכרת מספר כה רב של פניות לסלי מזון, במהלך כל 13 השנים שבהן היא פועלת בהתנדבות. "ב-48 השעות האחרונות, הוצאתי סלי מזון יותר מכל החודש האחרון", היא אומרת. "לא זכור לי טירוף כזה, גם לא לפני חג הפסח".

בשל הסגר שהוטל למניעת התפשטות הקורונה, מיארה מתארת גם את הקושי לאסוף תרומות ומזון כמו בימי שגרה. "לצערי סלי המזון שאני שולחת הם רק עם מוצרי גלם בסיסים, שימורים וכדומה, ללא פירות, ירקות ובשר כתמיד".

לדבריה, משבר הקורונה פגע כלכלית בכולם ללא הבדל, וההוכחה לכך היא כמות הטלפונים והבקשות לעזרה. "פנו אלי המון משפחות מכל שכבות האוכלוסייה", מסבירה מאירה, "אימהות חד הוריות, משפחות מרובות ילדים, זוגות צעירים ומשפחות שלפתע מצאו את עצמם בחל"ת (חופשה ללא תשלום) ואין להם מושג מה יקרה מחר. גם אנשים שפנו לבקשת דמי אבטלה אין להם מושג מתי ייכנס הכסף. מדובר באנשים ששילמו שכר דירה ותשלומים שוטפים, וכעת נשארו בלי מזון בסיסי בבית", היא אומרת ומציינת כי "המצב מאוד קשה, העומס מטורף, אבל יחד נעבור את התגובה הקשה הזאת".

גם מירב ביביש-גינת, יו"ר מעגל נשים ראשון לציון, מספרת על הריבוי בכמות הפניות ועל הקושי בגיוס תרומות. "אנחנו רגע לפני פסח, בתי הספר והגנים ומוסדות נוספים שאנו נוהגים להיעזר בהם בתרומות, נסגרו. יש עשרות פניות ביום ממשפחות רבות וצערי למרות הרצון הגדול לעזור ולסייע, אנחנו מתקשות להשיג תרומות נוספות, אבל מנסות ככל שאפשר לסייע בכל יום, אבל העסק לא פשוט".

הפעילים בעיר מנסים לעזור גם לאוכלוסיית הקשישים שאינם יכולים לצאת מהבית. הרב שניאור גלוכובסקי מקרית הלאום, פתח קו חירום למבודדים ולמבוגרים שלא יכולים לצאת מהבית. כל פניה שמגיע דרך קו החירום מועברת לקבוצת מתנדבים, שמחלקים ביניהם את הטיפול בבקשות לסיוע. "יש כל הזמן פניות לעזרה", מספר הרב גלוכובסקי, "החל מאדם חולה שמבקש ארוחת ערב ועד למבוגרים שזקוקים לתרופות שלהם. קבוצת המתנדבים עובדת בסנכרון מלא ומסייעת לכל האוכלוסיות בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם מיכי וסרטייל, יו"ר ומייסד ארגון "יד תמר", שפועל בעיר בשנים האחרונות ומעניק סיוע למשפחות במצבי חולי ומשבר באמצעות הכשרת קהילות שיעזרו לוגיסטית למשפחות שנפגעו, מציין כי "הממשלה חייבת להעניק סיוע לארגוני המגזר השלישי ולמנוע פגיעה אנושה חסרת תקדים במאות אלפי משפחות בישראל. לאורך השנים עברתי עם הארגון תקופות קשות ביותר אך לעולם המצב לא היה קשה כל כך. ארגוני המגזר השלישי משמשים לאורך השנים כזרוע האזרחית של הממשלה וכעת מצופה ממשלת ישראל להעביר תקציבי חירום לעמותות שנקלעו לקשיים כדי למנוע אנרכיה חברתית חסרת תקדים ופגיעה קשה במורל הלאומי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר