"היד האנושית אינה מותאמת למכשירים הדיגיטליים שקיימים היום"

במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל ד"ר אמיר אורון, אורתופד וכירורג כף יד בכיר בבית החולים קפלן, העניק הרצאה שבה דיבר על הקשר בין השימוש במסכים ניידים לבין בעיות אורטופדיות

פורסם בתאריך: 21.11.19 11:21

אתמול (רביעי) התקיימה בראשון לציון ההרצאה האחרונה במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, בשיתוף רשת שוקן וכללית. את ההרצאה, בנושא הקשר שבין שימוש במסכים ניידים לבין בעיות אורטופדיות, העביר ד"ר אמיר אורון, אורתופד וכירורג כף יד בכיר בבית החולים קפלן מקבוצת כללית, שאומר: "המחלה העיקרית סביב הדור שלנו היא מחלת הסמסת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ד"ר אורון, הסביר כי בעידן הדיגיטלי, המאופיין בשימוש במסכי נייד, קיימת עלייה מתמדת בבעיות אורטופדיות. כדי להבין מדוע זה קורה, לקח ד"ר אורון את הקהל אחורה בזמן כדי להסביר אילו פעולות היה עושה האדם משחר ההיסטוריה ועד למהפכה התעשייתית שהתחילה לפני כ-250 שנה, שבה גם החלו להתגלות בעיות אורטופדיות, בייחוד במפרקי הידיים. בהרצאה המרתקת הגיע ד"ר אורון עד לימינו אנו, עם המהפכה הדיגיטלית והכאבים בכף היד שהגיעו עמה.

"כיום אנחנו יודעים ש-33 אחוז מהפגיעות בגוף הם פגיעות ידיים, וזאת מהסיבה הפשוטה שאנו עושים הכל עם הידיים", הסביר ד"ר אורון, "מעבר לכך שיש פגיעות ספורט, דלקות וכו', אם נוסיף לכך את הנתון שהיד האנושית לא מותאמת למכשירים הדיגיטליים שקיימים היום, לכן אין פלא שקיים גידול בפניות לרופאים בנושא זה".

בהמשך ציין כי "חברת בלקברי הייתה בן הראשונות בעולם שייצרה מכשיר שהוא דמוי מחשב נייד קטן. מי שרכש את המכשיר החל להרגיש עם הזמן כאבים באגודלים, בעקבות הקושי להקיש על הכפתורים. באותו הזמן עדיין לא הומצאו מסכי המגע השטוחים של הסמארטפונים, והיה צורך להפעיל לחץ בעת הקלדה. עקב כך היו הרבה תלונות סביב הנושא. המחלה העיקרית סביב הדור שלנו היא מחלת הסמסת, שמשפיע על פגיעה בפרק כף היד. למרות שהמסכים שטוחים ואין הפעלת כוח, עדיין יש שחיקה של הסחוס בבסיס האגודל. הטיפול במקרה כזה הוא הפחתת עומס, פיזיותרפיה ואף ניתוחים".

בסיום הרצאתו דיבר ד"ר אורון על כך שבעתיד יתאפשרו ככל הנראה ניתוחים להשתלת יד מתרומת איברים.

כמו כן, התייחס ל"יד העתידנית", מעין יד ביונית שכבר מתפקדת במקרים מסוימים אצל אנשים עם קטיעה. מדובר ביד שמתחברת לעצבים שבכתף ועלותה כמיליון וחצי דולר. "בעתיד", כך מנבא ד"ר אורון, "כבר יהיו צ'יפים שייכנסו לפרק כף היד ויהוו את תעודת הזהות של בני האדם, יאפשרו לשלם באמצעות העברת כך היד על הקופה, ועוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר