לימור הררי, מנהלת מרכז חדשנות וטכנולוגיה בחינוך באקדמית גורדון (צילום: יח"צ גורדון)
לימור הררי, מנהלת מרכז חדשנות וטכנולוגיה בחינוך באקדמית גורדון (צילום: יח"צ גורדון)

בחזרה לבית ספר – גרסת 3.0

5 הטכנולוגיות בכיתת המחר שיהפכו את הלימוד בכל כיתה לחווייתי

פורסם בתאריך: 15.9.22 16:37

העידן החדש בחינוך כבר כאן. המשמעות היא, בין השאר, ששיטות ההוראה בבתי הספר אמורות להשתנות ולהתאים עצמן למאפייני התקופה. למה הכוונה? טווח הקשר של התלמידים כיום קצר, הקצב שלהם מהיר יותר. הם רגילים לקשב של 15 שניות בטיקטוק שגם הוא איטי להם מדי… דרכי ההוראה צריכות להתאים לקצב ותחומי עניין של התלמידים. בעידן של שינויים תכופים, איננו יודעים מה יהיו מקצועות העתיד ולכן קיימת חשיבות עליונה בהקניית מיומנויות של עבודה בשיתוף פעולה וסט של מיומנויות למידה. במכללת גורדון אנו מכשירים את המורים להפעיל את הטכנולוגיות הללו כבר עכשיו כדי להוביל להוראה אפקטיבית ובעיקר כזו שתהיה רלוונטית.

התלמידים כיום נולדו לדור של מסכים, הם טכנולוגים מאוד ומדברים את שפת האפליקציות, הצילום, העריכה והמציאות הרבודה. בהתאם לכך, גם בתהליכי למידה ניתן לתת להם לחוות נסיעה בזמן במשקפי המציאות המדומה שיחולקו להם או להכיר את גוף האדם מבפנים על ידי אפליקציה של מציאות מדומה, השיעור יתנהל באופן טבעי אחרת לגמרי: הם באמת יתעניינו, ישאלו שאלות וירצו ללמוד ולחקור. בדרך, יפתחו מיומנויות הנדרשות כל כך בעולם העבודה של המחר – יצירתיות, חשיבה ביקורתית, עבודת צוות, גמישות מחשבתית ויכולת לפתור בעיות.

אז מהן 5 הטכנולוגיות שהולכות להפוך את הלמידה בכיתה לחוויה?

קוביית מרג' (צילום: מיקי אופק)

קוביית מרג' (צילום: מיקי אופק)

מציאות רבודה בעזרת קוביית Merge: קוביית מציאות רבודה (AR) באמצעות אפליקציות מציאות רבודה ייעודיות בנייד או באייפד סורקים את הקוביה ומתגלים למשל מודלים אינטראקטיביים של גוף האדם, כדור הארץ, משחקים שונים. ניתן להחזיק אובייקטים וירטואליים תלת מימדיים בכף היד, ליצור ולשתף אותם ולחקור את העולם.

גלובוס בטכנולוגיית מציאות רבודה (צילום: באדיבות PLAYSHIFU)

גלובוס בטכנולוגיית מציאות רבודה (צילום: באדיבות PLAYSHIFU)

גלובוס בטכנולוגיית מציאות רבודה: אין ספק – השיעורים לא יראו שוב אותו הדבר כשאפשר יהיה לראות באופן אינטרקטיבי איך מתלבשים בהולנד ומה עושים במוסקבה. האפלקיציה המותאמת של הגלובוס מאפשרת ללמוד על התרבות במדינות השונות, בעלי החיים הרווחים בה והגבולות עם מדינות אחרות. אפשר לקבל דרכון שיאפשר לעבור בין מדינה אחת לשנייה, עם מדריך טיולים וחותמת שתוחתם בדרכון. גלובוסים אינטרקטיביים נוספים מלמדים על התקופה הפרה היסטורית, הדינוזאורים, האקלים והמאובנים ואפילו על כוכב מאדים.

הגלובוס מאפשר למידה אינטראקטיבית על העולם במגוון נושאים: תרבויות, גבולות, בעלי חיים ועוד. הפעילות כוללת משחקים וחידונים אינטראקטיביים רבים.

Nearpod (צילום: באדיבות חברת נירפוד)

Nearpod (צילום: באדיבות חברת נירפוד)

תוכנת Nearpod: מרחב דיגיטלי בית ספרי / כיתתי המאפשרת יצירת למידה אינטראקטיבית. בשיעור כזה 360 °, סקרים, שאלות פתוחות וסגורות, סרטונים והכל דרך מחשב, סמארטפון, טאבלט ואייפד.

 

 

הספרים האינטראקטיביים של ARPEDIA: ספרים אינטראקטיביים המתעוררים לחיים עם תוכן דיגיטלי וטכנולוגיית AR – מציאות רבודה.הילדים קוראים, חוקרים ומעשירים את חווית הלמידה שלהם עם פעילויות מהנות כגון: חידונים, כרטיסיות הפעלה וצביעה, משחקים ודמויות אינטראקטיביות.

23 ספרים באנגלית הכוללים נושאים מדעיים ונושאים סובבי עולם לדוגמה עולמם של הדינוזאורים, בעלי החיים, גוף האדם, אסטרונומיה, מוסיקה, רובוטיקה, גיאוגרפיה ועוד.

ג'ירפות (צילום: באדיבות ARPEDIA)

ג'ירפות (צילום: באדיבות ARPEDIA)

הג'ירפה משמשת כמעמד לאייפד ובתוכה ממוקמת מצלמה המשלבת בינה מלאכותית, סורקת אובייקטים בכל עמוד בספר, ומאפשרת זיהוי תמונה וטקסט.

חיפושיות ה-Blue Bot: החיפושיות הינן רובוטים קטנים שניתן לתכנת אותם לזוז באמצעות החיצים שעל גבן. כך ילדי הגן וכיתות היסודי לומדים את יסודות התכנות ומתנסים בשפת תכנות בעזרת בלוקים. החיפושיות היפיפיות מסודרות על מגש הטענה ויזואלי וניתן לשלבן בכל שיעור ומקצוע.

חיפושית בלובות' (צילום: מיכה בריקמן)

חיפושית בלובות' (צילום: מיכה בריקמן)

כבר לפני אלפי שנים הדגיש אפלטון את חשיבות המשחק ללמידה משמעותית. "דעת מתוך כפייה, אין לה קיום בנשמה. לא מתוך כפייה ילמד הנער אלא מתוך משחק."אם רוצים להפוך את הלימודים לחוויה הכוללת למידה עם רגש, תשוקה ורצון אמיתי לדעת, יש צורך לגייס את התלמידים בדרך המדברת אל ליבם. כך נקבל תלמידים המתרגשים מהעולם סביבם, צמאים לדעת ומעלים רעיונות חדשים כל העת.


* הכותבת היא ראש המרכז לחדשנות באקדמית גורדון המקדמת חדשנות טכנולוגית בהוראה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר