מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)
מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

רוצים לדעת כיצד ייראו מרחבי הלמידה של העתיד?

זהו... שבאקדמית גורדון הם כבר קיימים!

פורסם בתאריך: 15.9.22 16:30

העולם סביבנו משתנה במהירות עצומה. הילדים היום חווים עולם אחר מזה שאנחנו חווינו. מעבר לכך, חלק גדול מהמקצועות בהם הם יעסקו בעתיד, טרם מוכר לנו. יותר ויותר מתחדדת ההכרה בכך שאת שיטת ההוראה המסורתית, במסגרה מורה מעביר באופן חד כיווני ידע בתחום ממוקד, יש לשנות. האקדמית גורדון לחינוך מובילה בעשור האחרון שינוי בפרדיגמת ההוראה השגורה. היא מכשירה את מורי העתיד להיות "מתווכי למידה" עבור הילדים. מנהיגי חינוך אשר לא עוד "רק יעבירו ידע" אלא כאלה שיעודדו אותם ללמידה עצמאית המעודדת סקרנות וחוויה. למידה מסוג חדש הכוללת יצירה, שיתופיות, יציאה מהקופסה, יזמות, מתן במה לקולו האישי של כל ילד ופיתוח סל של כישורים חדשים. אחת משיטות ההוראה המקדמת את השינוי מתבססת על שימוש בטכנולוגיה. מרחבי הלמידה החדשניים של מכללת גורדון מבוססים על פרגידמה חדשה זו.

הכירו את מרחבי הלמידה של האקדמית גורדון:

מסדרון החדשנות: מסדרון החדשנות הינו מרחב קסום מעורר השראה אשר מזמן למידה חוץ כיתתית בסביבה יצירתית, משחקית עתירת טכנולוגיות. במסדרון יש עשר עמדות שונות שכל אחת מהן מדגימה מגמה או טכנולוגיה חדשנית ליישום בהוראה ולמידה: יצירת אנימציות, חוויית מציאות מדומה, מציאות רבודה, הדפסה בתלת מימד, רובוטים ועוד. בנוסף לטכנולוגיות, בכל עמדה יש מסר חינוכי כגון חשיבות של עבודה בצוות, קבלת השראה מכישלונות ואמונה ביכולות הלומד.

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

הניידת הטכנולוגית Gordon's spaceship 21: "החללית של גורדון" היא קרוואן המכיל בתוכו את בשורת המרחבים העתידניים עתירי הטכנולוגיות החדשניות להפצת המסר במוסדות חינוכיים. החללית מהווה קפסולה מרוכזת של מגוון אמצעים טכנולוגיים שמטרתה להגיע למוסדות החינוך, שאינם מצוידים בשלל הטכנולוגיות הקיימות. סטודנטים ומרצים יכולים להזמין אותה אל המרחב החינוכי בו הם מתנסים ולהפעיל את הלומדים בעזרת מגוון טכנולוגיות למידה ובהתאם למטרות ההוראה.

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחב הלמידה 360 VR: רוצים ללמד ילדים כיצד נראו הדינוזאורים או מה אפיין את יוון העתיקה? טכנולוגיה של מציאות מדומה מאפשרת להם לא רק ללמוד אלא אף לחוש ולהרגיש כאילו והיו בתקופות קדומות או במקומות רחוקים.

מרחב המציאות המדומה כולל מסך קעור גדול המאפשר שידור מתוך משקפי תלת ממד.

כל הנוכחים לוקחים חלק בחוויה: הלומד אשר מרכיב את המשקפיים מרגיש חלק מסביבה דמיונית, הצופים משתתפים איתו בפעילות בעזרת צפייה במסך הגדול. את החוויה משלימים בעזרת פעילות חקר של התלמידים.

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחב "למידה בזרימה": המרחב כולל מגוון אמצעי למידה מודולריים וריהוט ייחודי המאפשרים גמישות מלאה בתהליך הלמידה בתחומי הדעת השונים.
בין האמצעים הטכנולוגיים: מקרן ריצפה אינטראקטיבי, מקרן אינטראקטיבי על שולחן, ארגז חול אינטראקטיבי הכולל 28 סצנות מרהיבות ללמידה (הר געש, טופוגרפיה, החיים מתחת לים…) מסך מגע ועוד.

תפקיד המורה במרחב זה לגרות את התלמידים ללמוד, להגדיר מטרות, להשתמש במגוון אסטרטגיות למידה המאפשרות למידה בקבוצות או עצמאית, למידת חקר, למידה מבוססת פרויקטים וכו' וכמובן, להכווין את הלומדים להצלחה בתהליך.

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחב "למידה שיתופית": אין כמו עבודת צוות. למידה בקבוצות מעודד סקרנות, חוויה, פיתוח מיומנויות ושיתוף בתכנים אשר נלמדו כלומר לא רק למידה אלא גם העברת הידע.

מרחב "למידה שיתופית" מעוצב בשפת הפיקסל (יחידת מידע גרפית בסיסית במחשב). קיר הפיקסלים מאפשר למבקר ליצור יצירה מפוקסלת פרי דמיונו, ולקבוצה מאפשר לפתח את כישורי עבודת הצוות.

המרחב מאפשר למידה עצמאית בקבוצות. המחשבים מתרוממים על פי צורך מתוך השולחנות לצורך חקר עצמי ובכך משמש המרחב הן ככיתה והן כמעבדת מחשבים. תפקיד המורה לעודד את הלומד לשאול, לחקור, לחפש מידע, ליצור ולעצב. תהליך הלמידה מלווה ברפליקציה מעצבת.

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרכז סימולציות: למידה מבוססת-סימולציה היא שיטת הוראה המשולבת בקורסים אקדמיים מגוונים, המאפשרת התנסות בסימולציה (הדמיה) אותנטית של סיטואציות לימודיות שתוכננו מראש בהתאם למטרות שהוצבו ללומדים. הסימולציה מתרחשת בחדרים ייעודים ומתועדת בטכנולוגיית הקלטה וצילום איכותית מזוויות שונות, המאפשרת תִחקור קבוצתי באמצעות מודלים המיועדים לאימון סימולטיבי. התחקור מבוסס על צפייה, על ניתוח הסימולציה ועל משוב רפלקטיבי מהעמיתים, מהשחקנים ומהמרצה. במהלך התחקור מקיימים הצבעה אלקטרונית באמצעות "קליקרים", תוצאותיה מופיעות על המסך ונתוני ההצבעה משמשים פתח לדיון.

מרחב אימרסיבי (למידה אופפת): למידה אימרסיבית (אופפת) מתרחשת בסביבת למידה אינטראקטיבית, פיזית המשלבת תרחישים וירטואליים שונים. במרחב למידה כזה נעשה שימוש בטכנולוגיות כגון: הולוגרמות, סרטוני 360 מעלות, חיישנים ושכבות מידע. למידה בחדר אפוף בריחות, תנועה, צבעים ותמונות, מאפשרת חווייה לימודית ייחודית שאין שניה לה. המרחב האימרסיבי מאפשר התנסות בתרחישי למידה שונים שמעורבים בהם כל החושים – הרצפה נעה, ריחות מופצים באוויר, הקירות אינטראקטיביים ונגיעה בהם מתניעה קבלת מידע בסרטון, טקסט, תמונה או צליל. המרחב מאפשר ללומדים להיות פעילים יותר, לתכנן, לחקור, ללמוד וללמד, ובעיקר – לחולל שינוי אמיתי בתהליך הלמידה המסורתי. המורה יכול להשתמש בתרחישים קיימים או לעצב תהליכי הוראה מגוונים המעוררים עניין, החייאת סיטואציות היסטוריות, הסבר של תופעות מדעיות והמחשה של מושגים.

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

מרחבים פדגוגיים חדשים (צילום: matter)

חדר בריחה "מורה נבוכים": "מורה נבוכים" הוא חדר בריחה על שם ספרו של הרמב"ם. החדר עוסק באבני היסוד של החינוך ובהכרות עם תיאוריות למידה ותיאורטיקנים בהיסטוריה של החינוך. הוא מעוצב כחדר קריאה עתיק וקסום. במהלך השהייה בחדר, על המשתתפים לפענח חידות ולהפעיל מיומנויות כגון שיתוף פעולה וחשיבה יצירתית. החדר מבוסס על חיישנים וטכנולוגיות מתקדמות ומנוטר על ידי מצלמות ומיקרופונים המיועדים לסיוע לסטודנטים הנמצאים בו.

חדרי בריחה הם מרחבים משחקיים בהם נדרש צוות משתתפים לעבוד יחד כדי להשלים משימות תוך זמן קצוב. פתרון המשימות דורש חשיבה מחוץ לקופסה, עבודת צוות, חשיבה ביקורתית ומיומנויות נוספות. למידה בחדר בריחה יכולה להוות מודל לצוותי חינוך ליצירת דרך מקורית ללימוד נושא חדש, לשימוש במשחוק בהוראה, לסיכום או להערכה חלופית.

 

 

כיתת העתיד: כיתת העתיד היא כיתת לימוד שמעוצבת בדרך פורצת דרך המקדמת מעורבות ולמידה במאה ה-21 בעולם של שינויים דינמיים. היא מכילה אזור מרכזי ללמידה במליאה ואזורי עבודה צוותיים א-פורמליים ואישיים. הכיתה מעוצבת באופן המאפשר ארגון למידה גמיש ונגיש של מנחה ולומדים. היא כוללת אבזור טכנולוגי עשיר כגון אייפדים, מדפסת תלת מימד, מסכים, מחשבים נייחים, מסך ירוק, גאדג'טים ועוד.

חממה לפדגוגיה דיגיטלית Edutech hub: מרחב למידה חדשני בו סטודנטים מקבלים הנחיה אישית וקבוצתית בנושא שילוב טכנולוגיה בהוראה. צוות החממה מזהה עם הסטודנטים את הצרכים הלימודיים ויחד איתם מפתח יחידות הוראה המבוססים על אפליקציות, אביזרים טכנולוגיים, חשיבה מסדר גבוה, יצירתיות ועוד. כמו כן, במרחב זה מתקיימות סדנאות והדרכות בנושא פדגוגיה דיגיטלית.

אולפן צילומים: כהשלמה למרחבי הלמידה יש באקדמית גורדון אולפן מקצועי לצילומים כולל מערכת סאונד, מסכים ירוקים, עמדת שידור אקוסטית ועמדת עריכה עם אנשי צוות מקצועיים. האולפן משרת את הסגל האקדמי לצילום הרצאות לקורסים המקוונים. כמו כן, האולפן משרת את הסטודנטים בלימודיהם, ליצירת סרטים ולהתנסות בחוויה של כלל תהליך ההפקה של סרטון החל משלב הרעיון, כתיבת תסריט, בימוי, וכלה בצילום והפקה.


האקדמית גורדון מזמינה מועמדים ללימודי חינוך והוראה לתאם סיור מודרך במכללה ולהתרשם ממרחבי הלמידה ומשיטות ההוראה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר