בית הספר יסוד המעלה
בית הספר יסוד המעלה

המאבק נגד הגג הסולארי בביה"ס: השביתה נכנסה ליומה החמישי

ההורים מיסוד המעלה לא מתכוונים לסגת מעמדתם, ובינתיים מפעילים מכספם צהרונים שאמורים לתת מענה ל-400 תלמידי בית הספר המושבת

פורסם בתאריך: 30.1.20 11:35

השבתת הלימודים בבית הספר יסוד המעלה בראשון לציון נכנסה הבוקר (חמישי) ליומה החמישי, במסגרת מאבק ההורים נגד הצבת לוחות סולאריים על גג בית הספר. זאת, כאשר ההורים מפעילים צהרונים העומדים לרשות ההורים תמורת תשלום.

כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", בתחילת השבוע הכריזו ההורים השבתת הלימודים ללא הגבלת זמן. "זה קשה מאוד אבל אין לנו ברירה. העירייה ומשרד החינוך אפילו לא טורחים לפנות אלינו לברר את הנושא או לנסות לעזור", אומרת אחת האימהות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"מדובר בכ-400 ילדים שנשארים בבית כבר חמישה ימים בבית ולא פוקדים את ספסל הלימודים, אז חלק מההורים עשו הסדר עם צהרונים פרטיים שנפתחו במיוחד גם בשעות הבוקר, ומי שרוצה ויכול לשלם לוקח את הילדים לצהרון, ומי שלא יכול, נאלץ להשאיר את הילדים בבית עם הסבים והסבתות או עם האחים הגדולים", אומרת אם נוספת. "אנחנו לא ניקח סיכון על החיים של הילדים שלנו ואם לאף גורם אחראי לא אכפת מזה אנחנו נמשיך להילחם למען הבריאות של ילדנו".

למרות עמדת העירייה ותמיכת המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע במהלך של העירייה, ההורים לא מתכוונים להפסיק את השביתה עד שיוסרו הלוחות הסולאריים מעל גג בית הספר. "זה מאבק לא פשוט אבל הוא מאבק צודק ונכון ואין סיבה שנוותר על זה, החיים והבריאות של הילדים שלנו הרבה יותר חשובים מעוד דרך של העירייה להרוויח כסף", אומרים ההורים. "אם הם חושבים שמדובר בלוחות שלא גורמים נזק בריאותי, אז שיציבו אותם בלשכת ראש העירייה", הם מוסיפים.

מאבק ההורים החל בדצמבר האחרון, לאחר שלטענתם העירייה התקינה מערכת סולארית על גג בית הספר ללא ידיעתם. כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", ההורים טענו כי הלוחות הותקנו במסגרת עבודות השיפוצים שנעשו במהלך חופשת הקיץ, וכי התברר להם רק בדיעבד שהוצבו על גג בית הספר לוחות פוטו-וולטאיים.

ההורים מחו על הצבת המערכת הסולארית מחשש לבריאות ילדיהם ודרשו מהעירייה להסירה באופן מיידי, למרות שבדו"ח מדידת צפיפות שטף השדה המגנטי, שנערך על ידי העירייה לבקשת ההורים, עולה כי לא נמצאו חריגות מסף החשיפה המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה, ולמרות שהעירייה זכתה לתמיכת החברה להגנת הטבע במהלך להצבת מערכת סולארית על גג המבנה. גם בפגישה שנערכה בין מנכ"ל העירייה דודי גיל לבין נציגי ההורים, לא הביאה לסיומו של המאבק.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון גאה להוביל פרויקט ירוק וסביבתי שמהווה מסר, הן לתלמידי בתי הספר והן לציבור הרחב, על החשיבות בשמירה על איכות הסביבה, פיתוח בר קיימא והתייעלות אנרגטית, למען הדורות הבאים".

"כפי שהובטח להורים בפגישה שקיימו עם מנכ"ל העירייה. התקיימה בדיקה מקיפה על ידי גורם חיצוני ממנה עולה כי אין כל בסיס לטענות. נדגיש כי המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והותקנו על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שקיפות עכשיו

    התנהלות נוראית של העיריה , מעבר לזה שאת ההתקנה עשו בלילה כמו גנבים – אין שום שקיפות בהתנהלות שלהם.
    6 ימי שביתה ואף אחד לא טורח לדבר עם ההורים.
    לא נותנים לנציגי ההורים לערוך את הבדיקות שלהם .

    חשמל ירוק זה מצויין , רק לא מעל ראשי הילדים. , אם יש ספק ולו הקל שבקלים אין מה להוסיף סיכון נוסף .

    עוד 4 שנים יש בחירות , לא נשכח את ההתנהלות הבריונית הזו

  2. יוסי

    עד כמה הבורות גדולה? מערכת סולארית לא עושים שום קרינה ולא מזיקים לבריאות

  3. גבריאל וינגרד

    מערכות סולאריות מקטינות את התלות שלנו בשריפת פחם, גז ונפט שמזהמים את האוויר וגורמים לשינויי האקלים להתחממות כדור הארץ. היום מתקינים מערכות סולאריות על גגות פרטיים וגם על גגות מבני ציבור והן אינן גורמות נזק בריאותי, יתרה מזאת- ההצללה שהפאנלים גורמת עוזרת לצנן את הבניינים בחודשי הקיץ החמים. ילדים כיום מבינים את חשיבותן של מערכות סולאריות למען הסביבה והעתיד, ולו הייתי תלמיד בית ספר כיום הייתי שמח ללמוד בבניין שעליו הותקנה מערכת סולארית.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר