בית הספר יסוד המעלה
בית הספר יסוד המעלה

המאבק נגד הגג הסולארי על גג ביה"ס: ההורים פתחו בשביתה ללא הגבלה

על אף עמדת העירייה, המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, ההורים טוענים כי הלוחות מסכנים את בריאות ילדיהם ודורשים את הסרתם

פורסם בתאריך: 27.1.20 14:20

לאחר שהשביתו את הלימודים באופן חלקי, מאבק הורי התלמידים בבית הספר "יסוד המעלה" בראשון לציון עולה שלב, והיום (שני) ההורים השביתו את הלימודים לחלוטין, במחאה על כך שהוצבו לוחות סולאריים על גג בית הספר. זאת, כך לטענת ההורים, מבלי שעודכנו ותוך סיכון בריאות ילדיהם. מנגד, בעיריית ראשון לציון מבהירים כי הלוחות אינם פוגעים בבריאות הילדים, ואף הציגו מסמך מהחברה להגנת הטבע התומך בעמדה זו, כפי שפורסם כאן. למרות זאת, ההורים איתנים בדעתם וביום שישי שבתו למשך שעה, אתמול נמשכה ההשבתה החלקית והלימודים החלו בשעה 10:00 בבוקר, ואילו היום שובתו הלימודים לחלוטין וללא הגבלת זמן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מאבק ההורים החל בדצמבר האחרון, לאחר שלטענתם העירייה התקינה מערכת סולארית על גג בית הספר ללא ידיעתם. כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", ההורים טענו כי הלוחות הותקנו במסגרת עבודות השיפוצים שנעשו במהלך חופשת הקיץ, וכי התברר להם רק בדיעבד שהוצבו על גג בית הספר לוחות פוטו-וולטאיים.

ההורים מחו על הצבת המערכת הסולארית מחשש לבריאות ילדיהם ודרשו מהעירייה להסירה באופן מיידי, למרות שבדו"ח מדידת צפיפות שטף השדה המגנטי, שנערך על ידי העירייה לבקשת ההורים, עולה כי לא נמצאו חריגות מסף החשיפה המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה, ולמרות שהעירייה זכתה לתמיכת החברה להגנת הטבע במהלך להצבת מערכת סולארית על גג המבנה. גם בפגישה שנערכה בין מנכ"ל העירייה דודי גיל לבין נציגי ההורים, לא הביאה לסיומו של המאבק.

לאחר השבתת הלימודים למספר שעות, ההורים החליטו להחריף את המאבק והודיעו על השבתה מוחלטת של הלימודים עד להודעה חדשה. ביום שישי האחרון הגיעו רק כעשרה תלמידים לבית הספר, מתוך כ-400 הלומדים במוסד, ומאתמול (ראשון) השבתת בית הספר נמשכת וכפי הנראה, היא לא עתידה להסתיים בקרוב. "אנחנו לא מוכנים שיעשו ניסויים על ראשי התלמידים שלנו" מבהירים ההורים ומבטיחים כי המאבק רחוק מלהסתיים.

יו"ר ועד ההורים המוסדי של בית הספר יסוד המעלה יגאל אשכנזי מסר ל"השקמה ראשון לציון" כי "בהצבעה מסודרת הוחלט ברוב קולות מכריע על השבתת הלימודים בבית הספר כמחאה על התנהלות העיריה בנושא. לאחר מכן נפנה לגורמים מקצועיים במטרה למנוע את פעילות הקולטים הסולאריים".

יו"ר ועד ההורים העירוני רוני עקירב מסר בתגובה: "ועד ההורים העירוני מחזק את ידם של הורי יסוד המעלה ומבין בהחלט את חששם. ואגבה כל החלטה שתתקבל בהליך דמוקרטי ובהצבעה מסודרת. כמובן שאני מודע לכך שמדובר באנרגיה 'ירוקה', אבל אסור לשכוח שהממירים בהחלט אינם ירוקים ופולטים קרינה מסוכנת שיש לבדוק בשבע עיניים שאכן הם מנוטרלים כפי שמבטיחים לנו כולם. יש לעמוד על כך שתתבצע בדיקת קרינה כל שלושה חודשים על ידי גורם מקצועי בלתי תלוי ושתוצאותיה יפורסמו ברבים ומסקנותיה יבוצעו במלואן".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון גאה להוביל פרויקט ירוק וסביבתי שמהווה מסר, הן לתלמידי בתי הספר והן לציבור הרחב, על החשיבות בשמירה על איכות הסביבה, פיתוח בר-קיימא והתייעלות אנרגטית, למען הדורות הבאים. כפי שהובטח להורים בפגישה שקיימו עם מנכ"ל העירייה, התקיימה בדיקה מקיפה על ידי גורם חיצוני ממנה עולה כי אין כל בסיס לטענות. נדגיש כי המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והותקנו על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי

    נדהמתי לקרוא על כך. ההורים מגלים פה בורות עצומה. המעבר לאנרגיה סולרית צריך להיות אינטרס של כולנו. אין בה שום סכנה ושימוש נפוץ בה תפחית את השימוש בדלקים מזהמים שהם באמת מסכנים את הבריאות של הילדים ושל כולם
    חייבים לנצל כל שטח, פרטי או ציבורי, למטרת ייצור חשמל וזו השאיפה של כל המדינות הנאורות (וגם נאורות פחות*

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר