התקנת מערכת סולארית על גג בית הספר יסוד המעלה
התקנת מערכת סולארית על גג בית הספר יסוד המעלה

הורים מאיימים בשביתה: "מערכת סולארית הותקנה על גג ביה"ס ללא ידיעתנו"

הורים לתלמידי יסוד המעלה יוצאים למאבק נגד המערכת שהותקנה על הגג: "עלולה לסכן את הילדים". העירייה: "ועד ההורים והנהלת בית הספר שותפים למהלך"

פורסם בתאריך: 29.12.19 17:58

במהלך חופשת הקיץ, תלמידי בית הספר יסוד המעלה בראשון לציון הועברו למקום אחר לטובת "בית הספר של הקיץ", בטענה כי ביסוד המעלה נערכים שיפוצים. לדברי הורים, רק בדיעבד הם הבינו שמבסגרת השיפוצים הותקנו גג בית הספר מערכת סולארית – לוחות פוטו-וולטאיים. כעת ההורים יוצרים במאבק ומאיימים להשבית את הלימודים ביום שלישי הקרוב למשך שעה ומחר (שני) מתוכננת הפגנה מול בניין העירייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"המערכת הזו הותקנה במחטף, ללא ידיעת הנהלת בית הספר וההורים", אומרת ל"השקמה ראשון לציון" קרן, אם לאחד התלמידים בית הספר. "כאשר גילינו את הלוחות על גג בית ספרנו גיבשנו פגישת חירום שבה סוכם כי מכתב יועבר בשם ההורים לעירייה לפשר הדבר ולקביעת פגישה. עכשיו, שלושה חודשים אחרי, התקיימה פגישה בעיריית ראשון לציון בה נכחו הורים מבית הספר, שהסבירו לראש העירייה ולנציגי הנהלת העיר מדוע אנחנו מבקשים להסיר את המערכת לאלתר מגג בית הספר".

עוד מוסיפה קרן: "באותה פגישה ניסינו להבין מדוע הדבר נעשה במחטף, ללא ידיעת ההנהלה וההורים, אם אין בעיה עם המערכת. אנחנו ציינו כי ארגון הבריאות העולמי הגדיר את השדות האלקטרומגנטיים כגורם מסרטן אפשרי, וציינו בפני ראש העירייה שילדינו נמצאים בשלבי גדילה מואצת, כך שחלוקת התאים שלהם היא בשיאה וקרינה עלולה לגרום למוטציה ולסכנות בריאות עתידיות".

"הסיכונים העלולים לנבוע מהקרינה הם גבוהים באלפי מונים לילדים מאשר לאנשים בוגרים, בשל ההבדל בקצב הצמיחה. מעבר לזה, הפרויקט קשור ל'אנרגיה ירוקה' ומתקשר לנו אוטומטית עם הגנה על הסביבה, אבל גם האנרגיה המתחדשת הזאת יוצרת בעיות סביבתיות לא פשוטות, כמו היקפים עצומים של פסולת אלקטרונית שעלולה להיות מסוכנת לסביבה", מסכמת קרן, ומוסיפה: "בתום הפגישה ראש העירייה אמר שיחשוב על הדברים, אך בפועל באותה נשימה נתן הוראה להמשך התקנת המערכת. אנחנו לא מתכוונים".

כאמור, מחר מתכננים ההורים לערוך הפגנה וביום שלישי להשבית את הלימודים למשך כשעה.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון גאה להוביל פרויקט ירוק וסביבתי שמהווה מסר, הן לתלמידי בתי הספר והן לציבור הרחב, על החשיבות בשמירה על איכות הסביבה, פיתוח בר-קיימא והתייעלות אנרגטית, למען הדורות הבאים. למעשה דווקא ייצור חשמל שמקורו מהשמש מייתר ייצור חשמל מזהם מפחם ובכך מצמצם פליטות גזי חממה ומזהמי אוויר".

עוד נמסר כי "אנרגיה סולארית היא אנרגיה, שמקורה בקרינת השמש, היא חלופית ומתחדשת המיושמת בכל הארץ והעולם וזוכה לתמיכה של ארגוני הסביבה בעולם והמשרד להגנת הסביבה. המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והותקנו בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה. החברה הכלכלית מובילה את הפרויקט מזה שמונה שנים וכבר היום הותקנו מערכות בעשרות בתי ספר ברחבי העיר".

בנוסף נמסר מהעירייה: "באשר לבית הספר יסוד המעלה, ועד ההורים והנהלת בית הספר שותפים למהלך. במהלך הקיץ בוצע שיפוץ עומק בבית הספר שכלל את המבואה, פיתוח חצר וחדר מורים, לרווחת צוות בית הספר והתלמידים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. יט כסלו

    לדבר בטלפון עם קליטה מלאה של 4G אתם רוצים ואם לא תהיה קליטה אז מתקשרים למוקד עם טענות רבות, נכון? אבל אנטנה אתם לא רוצים. ההה, רגע… אם אנטנה תותקן על גג של השכן אז אתם כן מסכימים על זה. איזה צבועים אתם. אין שום גבולות.

  2. טל נתנזון

    תגובת העיריה לגבי ועד ההורים הינה שקר גס. כחברת ועד,גם שנה שעברה וגם השנה, עצם ההתקנה נודעה לנו במקרה. הורי ההנהגה התנגדו בכל תוקף והתקיימה פגישה עם נציגי העיריה בדרישה כי הממירים יורדו לאלתר. עצוב שהעירייה נאלצת לשקר ולרמות תושביה

  3. סולארי עדיף מפחם וגז

    חבורה של הזויים שלא רוצים אנרגיה סולארית למרות שהיא נקייה ובטוחה לגמרי לשימוש. הקרינה היחידה נובעת מהממיר, ורק במרחק של 2 מטר. ככה שאם זה על הגג ומעל מחסן, אין בכלל סכנה. בכל העולם וגם בארץ אנשים מתקינים על הגגות בבתים הפרטיים שלהם, במשרדים, בבתי ספר ומה לא.

  4. אביגיל

    הורים מודאגים יקרים, בין אם מקור החשמל הוא סולארי או בין אם הוא מגיע משריפת פחמן בתחנת הכוח, התוצאה תהיה זהה כל עוד החשמל הזה זורם בקירות הבית הספר. גם אם הפאנלים היו בתוך הכיתות ולא על הגג. ההבדל היחיד הוא הזיהום. במקרה של שריפת פחמן מדובר בזיהום אוויר ושחרור גזי חממה שגורמים להתחממות ושינויי אקלים, בעוד שהאנרגיה הסולארית היא נקייה. כך שאם עד היום לא חששתם לשלוח את הילדים לבית הספר כי מדליקים שם אורות (ואני מניחה שגם בבית אתם משתמשים בחשמל, ונחשפים לאור יום שגם הוא קרינה אלקטרומגנטית וכו') אין לכם מה לחשוש עכשיו ואפשר להפסיק את ההפגנות. צאו ולמדו איך עובד פאנל סולארי ותבינו בעצמכם שאין ממה לפחד.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין כמה מהם מבינים שסולארי וסלולארי זה לא אותו דבר

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר