צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

המאבק נגד הגג הסולארי: ההורים מאיימים בשביתה – חברה להגנת הטבע תומכת בעירייה

ההורים ממשיכים למחות נגד התקנת מערכת סולארית על גג בית הספר, מנגד מציגה העירייה נתונים המצביעים על כך שלא נקפת כל סכנה לילדים

פורסם בתאריך: 23.1.20 14:30

נמשך מאבק ההורים לתלמידים בבית הספר היסודי יסוד המעלה בראשון לציון נגד התקנת מערכת סולארית ולוחות פוטו-וולטאים על גג בית הספר.

ההורים הודיעו היום (חמישי) כי הם מתכוונים להשבית מחר את הלימודים כמחאה על הצבת לוחות סולאריים על גג בית הספר. ואולם, מדו"ח שנערך על ידי העירייה לבקשת ההורים,  עולה כי לא נמצאו חריגות מסף החשיפה המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה, ולמרות שהחברה להגנת הטבע תומכים בהצבת הלוחות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המאבק של ההורים החל בדצמבר האחרון, לאחר שלטענתם העירייה התקינה מערכת סולארית על גג בית הספר ללא ידיעתם. כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", ההורים טענו כי במסגרת עבודות השיפוצים שהחלו במהלך חופשת הקיץ, התברר להם רק בדיעבד שהוצבו על גג בית הספר לוחות פוטו-וולטאיים. ההורים מחו על הצבת המערכת הסולארית מחשש לבריאות ילדיהם ודרשו מהעירייה להסירה באופן מיידי, ואף השביתו את הלימודים במסגרת המחאה.

בפגישה שהתקיימה בין נציגי ההורים לבין ראש העירייה, ציינו ההורים בפני קינסטליך את העובדה כי ארגון הבריאות העולמי הגדיר את השדות האלקטרומגנטיים כגורם מסרטן אפשרי והביעו בפניו את חששם לבריאות ילדיהם.

לאחר הפגישה בעירייה מסרו כי הנושא נבדק, וכי בדו"ח מדידת צפיפות שטף השדה המגנטי שנעשה לבקשת הורי התלמידים, עולה כי לא נמצאו חריגות מסף החשיפה המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה. "בעירייה רואים חשיבות גדולה בקידום החינוך לשימוש באנרגיות חלופיות ובמציאת פתרונות לצמצום זיהום האוויר", נמסר מעיריית ראשון לציון.

עוד נודע כי בימים אלה מקדם מנכ"ל העירייה הצבת מערכות סולאריות על גגות מבנים ציבורים נוספים ברחבי העיר, וגם בחברה להגנת הטבע הביעו את תמיכתם במהלך העירייה.

"החברה להגנת הטבע פועלת להתוויית מדיניות לעידוד הקמת של מתקני ייצור חשמל מאנרגיה סולארית, וכי הם מברכים על היוזמה של עיריית ראשון לציון להתקין מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור ובתי הספר שבתחומה. למיטב ידיעתנו התקנת המערכות על בתי ספר נעשתה במקומות רבים ארץ, נבחנה ואין בה שום תוספת סכנה לתלמידים", נמסר מהחברה.

מחאת הורים נגד התקנת מערכת סולארית על גג בית הספר יסוד המעלה

הפגנה הורים בית הספר יסוד המעלה

למרות כל זאת, ולאחר מספר הפגישות שהתקיימו בין ההורים ונציגי העירייה, ההורים עדיין לא רגועים והם החליטו להמשיך במאבקם, וכאמור, מחר הם מתכוונים להשבית את הלימודים בבית הספר למשך שעה.

"גם לפני כשלושה עשורים, אף אחד לא ידע על הסכנות בהצבת עמודי הסלולאר שהותקנו בשכונות מגורים, ורק כיום כולם מודעים להשלכות שיש לכך", אומרת ל"השקמה ראשון לציון" אם לאחד הילדים בבית הספר.

"אנחנו לא מוכנים שילדינו יהפכו להיות שפני ניסיון ואז בעוד כעשור נגלה על כל התחלואות שנגרמו מהמערכות הסולאריות שהוצבו על הגג. מבחינתנו, שיניחו את הקולטנים על מבני העירייה, החברה הכלכלית, החברה העירונית ובתי הכנסת, ורק לאחר שיעברו מספיק שנים וניווכח כי לא מדובר במהלך שגורם נזק בריאותי, ניתן יהיה להציב את המערכות גם על בתי הספר", היא מוסיפה ומבהירה, "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר יוסרו פאנלים אלו, שהונחו באישון לילה, כגנבים, ללא ידיעתנו ההורים, על ראש ילדינו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נבו מלגו

    יש פה רק דבר אחד- בורות של אנשים.
    אני לא מהעירייה, לא מטעם ולא ליד, אני פעיל סביבתי ואם ההורים היו טורחים קצת ללמוד, היו מגלים
    שלא רק שאין שום קרינה, לשם כל העולם צועד. זה העתיד. לנצל את האנרגיה הקיימת במקום לייצר אותה באופן מזהם.
    פשוט הזוי, אנשים כמו עדר

  2. אדם

    אני מהנדס ונוכח המאבק של ההורים בעיריה הייתי אומר שזה פוליטי ולא מדעי כי אין שום קרינה אלקטרו מגנטית מהלוחות הסולאריים ולכל היותר הממיר שממיר את המתחים למתחי הרשת יוצר גל אלקטרו מגנטי ובמידה ומערכת זו סגורה בארגז מכתכתי או ארגז בציפוי עופרת שום אנרגית גל אלקטרומגנטי לא יכולה להיפלט ואם מציבים הממיר על הגג או במיקום המרוחק מספר מטרים מבני אדם הענין בטוח לחלוטין.
    אגב על איזו חוות דעת של מומחים מסתמכים ההורים.

  3. כואב לי הראש כי אנשים מפגרים

    לשלוח את הילד עם טאבלט אייפון מחשב נייד פלייסטיישן בלוטוס וכו' זה בסדר
    אבל חס וחלילה לוחות סולאריים…יא אהבלים תזרקו לפח את הפלאפונים מיקרוגל ועוד כל מיני כאלה ותשתמשו בחשמל סולארי
    אנשים זבל…מגיע לכם להימחק מהעולם הזה כי בני אדם זה רעל….הרסנו הכל ועוד באים בטענות…..יאלללהההה תמותווו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר