התקנת מערכת סולארית על גג בית הספר יסוד המעלה
התקנת מערכת סולארית על גג בית הספר יסוד המעלה

מאבק ההורים: אם ברמת גן תומכים בגג סולארי למה בראשון לציון מתנגדים?

ביוזמת מנכל עיריית ראשון לציון, מחר צפויה להתקיים פגישה בין נציגי ההורים שמוחים נגד הצבת המערכת על גג בית הספר היסודי לבין הגורמים המקצועיים בעירייה

פורסם בתאריך: 7.1.20 13:33

נמשך מאבק ההורים לתלמידים בבית הספר היסודי יסוד המעלה בראשון לציון נגד הגג הסולארי והצבת הלוחות הפוטו וולטאים על גג בית הספר. ל"השקמה ראשון לציון" נודע כי מחר צפויים להיפגש נציגי ההורים עם מנכ"ל העירייה, דודי גיל שיזם את הפגישה ועם גורמים מקצועיים נוספים כדי לדון בנושא.

מחאת ההורים החלה לפני פחות משבועיים. ההורים שיצאו נגד הצבת הלוחות על גג בית הספר, טענו כי המהלך נעשה ללא ידיעתם וכי הוא מהווה סיכון לבריאות הילדים. במסגרת המחאה ההורים אף הפגינו בבניין העירייה והשביתו את הלימודים למשך שעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גורמים בעיריית ראשון לציון מאמינים שההורים יבינו כי אין כל סכנה בלוחות פוטו וולטאים, שקיימים בעשרות מבני ציבור ובתי ספר ברחבי הארץ, ביניהם ירושלים, תל אביב, רמת גן, כפר סבא ועוד.

כמו כן, מציינים הגורמים כי בסקר שערך בנושא ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, עלה כי רוב התושבים תומכים בהצבת המערכות. בסקר שבו לקחו חלק 3,400 תושבים, 95 אחוז תמכו בהצבת המערכת.

בנוסף, מציינים הגורמים בעירייה כי מדובר על פיתוח בר-קיימא והתייעלות אנרגטית לייצור חשמל שמקורו מהשמש ומייתר ייצור חשמל מזהם מפחם ובכך מצמצם פליטות גזי חממה ומזהמי אוויר וכי המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והותקנו בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה.

מנגד, ציינו ההורים ל"השקמה ראשון לציון" עם תחילת המאבק כי "הסיכונים העלולים לנבוע מהקרינה הם גבוהים באלפי מונים לילדים מאשר לאנשים בוגרים, בשל ההבדל בקצב הצמיחה. מעבר לזה, הפרויקט קשור לאנרגיה ירוקה, ומתקשר לנו אוטומטית עם הגנה על הסביבה, אבל גם האנרגיה המתחדשת הזאת יוצרת בעיות סביבתיות לא פשוטות, כמו היקפים עצומים של פסולת אלקטרונית שעלולה להיות מסוכנת לסביבה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר