מחאת הורים נגד התקנת מערכת סולארית על גג בית הספר יסוד המעלה
הפגנה הורים בית הספר יסוד המעלה

ההורים נגד הלוחות הסולאריים: הפגינו והשביתו את הלימודים

מחוץ לאולם ישיבת המועצה הפגינו ההורים שיצאו למאבק בטענה שלא עודכנו על הצבת לוחות שעלולים לפגוע בבריאות ילדיהם. הבוקר הם גם השביתו את הלימודים. הם לא היו היחידים שהפגינו. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 31.12.19 12:42

בישיבת מועצה שהתקיימה אתמול (שני) הגיעו מפגינים רבים שמחו על האפשרות לסגור את מלבן – בית החולים הגריאטרי היחיד בראשון לציון, לצדם הפגינו ההורים לתלמידי בית הספר "יסוד המעלה" המוחים נגד הצבת הלוחות סולאריים על גג בית הספר מבלי שעודכנו, כך לטענתם. כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון".

כ-40 הורים וילדים מבית ספר יסוד המעלה, הגיעו לבניין העירייה וצעקו מחוץ לאולם הישיבה: "די לקרינה". היו כמה חברי מועצה שיצאו אל המפגינים וניסו להרגיע את הרוחות, אבל המפגינים דרשו לשוחח עם ראש העירייה. "אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו יצלו מהקרינה בבתי הספר", טענו ההורים, "זה פיילוט חדשני. היום זה הילדים שלנו ומחר ילדים מבית ספר אחר".

צפו בהורים מפגינים מחוץ לישיבת המועצה:

 

מלבד ההפגנה שנערכה אתמול, הבוקר הגיעו עשרות הורים לתלמידים כדי להפגין מול שערי בית הספר. בנוסף, הושבתו הלימודים למשך שעה במחאה על הצבת הלוחות פוטו-וולטאיים על גג בית הספר. ההורים קראו לעירייה לטפל בלוחות ולהוציא אותם משטח בית הספר והבטיחו כי לא יפסיקו את המחאות עד שלא תיענה דרישתם.

בתגובה לטענות ההורים נמסר מעיריית ראשון לציון כי "עיריית ראשון לציון גאה להוביל פרויקט ירוק וסביבתי שמהווה מסר, הן לתלמידי בתי הספר והן לציבור הרחב, על החשיבות בשמירה על איכות הסביבה, פיתוח בר-קיימא והתייעלות אנרגטית, למען הדורות הבאים. למעשה דווקא ייצור חשמל שמקורו מהשמש מייתר ייצור חשמל מזהם מפחם ובכך מצמצם פליטות גזי חממה ומזהמי אוויר".

עוד נמסר כי "החברה הכלכלית מובילה את הפרויקט מזה שמונה שנים וכבר היום הותקנו מערכות בעשרות בתי ספר ברחבי העיר. באשר לבית הספר יסוד המעלה, ועד ההורים והנהלת בית הספר שותפים למהלך. במהלך הקיץ בוצע שיפוץ עומק בבית הספר שכלל את המבואה, פיתוח חצר וחדר מורים, לרווחת צוות בית הספר והתלמידים".

צפו בהפגנה שהתקיימה הבוקר:

 

 

גם עובדי בית החולים הגריאטרי ובני משפחות המטופלים הגיעו לישיבת המועצה והפגינו נגד האפשרות שהמקום ייסגר. ההפגנה התקיימה בהמשך למאבק, שכלל הפגנה מול בניין העירייה, במהלכה שוחחו בנושא גם ראש העירייה רז קינסטליך שיצא אליהם. בית החולים צפוי להיסגר בשל מחלוקת כספית בין העירייה לבין משרד הבריאות. ההפגנה התקיימה אתמול, כאשר העירייה מובילה במקביל תהליך של מציאת גופים שיצילו את המקום וינהלו אותו. כפי פורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון".

עובדת ותיקה מבית החולים, שהתייצבה להפגנה שהתקיימה אתמול, סיפרה: "אני עובדת במקום כבר 25 שנה. אני בת 62 ורוצה לעבוד שנים נוספות. זה הבית שלי. כולם מודעים לכך שיש למשרד הבריאות חוב לעיריית ראשון לציון,  אבל צריך להגיע לגישור והסכמה. המקום גדול ויכול לתת מענה לאנשים רבים שזקוקים למסגרת הזאת".

מפגינה נוספת, שבעלה מאושפז כבר שבע שנים בבית החולים, הוסיפה: "בעלי נמצא במקום בעקבות אירוע מוחי ואנחנו נמצאים בחוסר ודאות. אין לנו מושג מה יקרה אם המקום ייסגר. כל יום אני מגיעה אליו, ואני לא יודעת מה נעשה אם הוא יעבור למקום אחר, מחוץ לעיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שטויות של אנשים שלא מבינים שזו לא קרינה מייננת.
    ד.א. בטלפונים שהילדים משתמשים חושפים יתר קרינה שגם היא לא מייננת.
    לאנשים יש עודף זמן, שישקיעו יותר זמן להיות עם הילדים שלהם.

  2. הידען

    לומדים פיזיקה בביה"ס הזה?
    לוחות סולאריים מפיקים זרם חשמלי ישר שאין לו כמעט השראה ("קרינה"). המקום היחידי שמייצר השראה כלשהי הוא ממיר ה DC/AC (זרם ישר לזרם חילופין) וגם אותו לא חייבים לשים על הגג!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר