בית החולים הגריאטרי מלבן

ניסיון להציל את בית החולים הגריאטרי: העירייה פונה לגופים שיפעילו את המקום

בית החולים הגריאטרי היחיד בראשון לציון עלול להיסגר בעקבות סכסוך כספי בין העירייה למשרד הבריאות. כעת מחפשים בעירייה גוף שיפעיל וינהל את המקום וימנע את סגירתו

פורסם בתאריך: 24.11.19 13:21

מאמצים למניעת סגירת בית החולים הגריאטרי בראשון לציון" בעירייה החלו לפנות לגופים פרטיים בבקשה שיפעילו את בית החולים במקום משרד הבריאות.

כפי שפורסם כאן, בעקבות סכסוך בין משרד הבריאות לעיריית ראשון לציון עומד בית החולים הגריאטרי היחיד בעיר בפני סכנת סגירה. המשמעות: אם ייסגר בית החולים הגיריאטרי מלבן, יישארו כ-80 המטופלים במקום ללא מסגרת מתאימה.

בתוך כך, הבוקר (ראשון) החלה עיריית ראשון לציון בבדיקה לקבלת מידע על גופים שונים שיכולים להחליף את משרד הבריאות בניהול המקום, ופרסמה בקשה לקבלת מידע (RFI) להקמה, ניהול והפעלה של המוסד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"לא אאפשר פגיעה בקשישים ובאוכלוסיות מוחלשות", מסר הבוקר ראש העירייה רז קינסטליך, "אוזלת ידו של משרד הבריאות לא יכולה להיות על גבם של החולים. מדובר בבית חולים שיכול לאלכס יותר מ-300 חולים ומאכלס רק כ-80. לו רצה משרד הבריאות להמשיך להפעילו, והיה מוצא את הדרך לאכלס את כולו ולא מצמצם את כמות הקשישים".

"אני מקווה מאוד שנמצא את הפתרון לטובתם של הקשישים היקרים שמגיע להם בשנותיהם האחרונות לחיות בכבוד", והוסיף קינסטליך.

החלטת משרד הבריאות לסגור את בית החולים הגריאטרי, עוררה ביקורת קשה מצד התושבים והציבור.

בית החולים המופעל על ידי משרד הבריאות כבר 41 שנה, מאכלס מספר קטן בהרבה של קשישים מזה הוא יכול להכיל.

בעירייה מציינים כי בשנת 2014 פורסם דו"ח מבקר המדינה, שמתח ביקורת על משרד הבריאות בכל הקשור לניהול בית החולים, וקרא לו להסדיר את השימוש בקרקע מול העירייה. כאשר החוב של משרד הבריאות לעירייה עומד על כ-35 מיליון שקל.

בשבוע שעבר, לאחר שפורסם ב"השקמה ראשון לציון" כי ישנה כוונה לסגור את בית החולים, נמסר בתגובה ממשרד הבריאות כי המשרד הבריאות פנה במספר הצעות לעירית ראשון לציון על מנת להשאיר את המוסד פעיל, גם בשטח מצומצם יותר. "לצערנו, עירית ראשון סירבה והעמידה דרישות תקציביות ואחרות בלתי סבירות. סגן שר הבריאות והמנכ"ל הנחו לפתוח יותר מחלקות חלופיות בבתי החולים האחרים באזור".

בתגובה לדברים נמסר מעיריית ראשון לציון: "הניסיון להסיט את החלטתם אלינו, הוא מניפולציה זולה. אין להודעה שום קשר לתביעות העירייה. התביעות לא יתבררו בחודשיים הקרובים, לו רצה משרד הבריאות באמת ובתמים להמשיך ולקיים את המרכז הבריאותי, היה מוצא בעירייה פרטנר לעניין, משלם את חובותיו שנפסקו על ידי בית המשפט וחותם על הסכם עם העירייה. אנו נשמח שהמרכז יישאר ואף יתרחב".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר