בית החולים הגריאטרי מלבן

בעקבות סכסוך כספי בין העירייה למשרד הבריאות: ביה"ח הגריאטרי בראשון לציון בסכנת סגירה

80 קשישים סיעודיים יוותרו ללא בית בחודש הבא. משרד הבריאות טוען כי העירייה מציבה דרישות בלתי סבירות; העירייה בתגובה: מניפולציה זולה

פורסם בתאריך: 19.11.19 15:15

ההודעה המפתיעה על סגירת המוסד הגריאטרי "מלבן" בראשון לציון בחודש הבא נמסרה בשבוע שעבר לצוות העובדים ולבני משפחות הקשישים המאושפזים במקום, ללא כל הודעה מוקדמת וללא כל פתרון חלופי.

ההחלטה לסגור את המוסד נובעת מסכסוך בין עיריית ראשון לציון המחזיקה בקרקע, לבין משרד הבריאות, שמפעיל את המרכז הגריאטרי. גורם בכיר בעירייה אמר ל"השקמה ראשון לציון", כי משנת 1978 לא הועברו ממשרד הבריאות תשלומים לעירייה על השימוש בקרקע, עד שהצטבר חוב בסך כ-35 מיליון שקל. "אבסורד ששנים על גבי שנים המדינה מתחמקת מתשלום שכירות הקרקע, ולאחר  לא מעט דיונים היא מנסה להשליך הכל על עיריית ראשון", אמר אותו גורם בכיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בית החולים הגריאטרי מלבן שוכן מול קאנטרי גלי הדר בשכונת רמז, במבנה מרשים מוקף מדשאות ענק, על שטח שעבר לחזקת עיריית ראשון לציון בתחילת שנות ה-2000, במסגרת הרפורמה של משרד הבריאות. המוסד פועל עשרות שנים במתן מענה לקשישים סיעודיים, ניצולי שואה ותשושי נפש, שאינם יכולים לקבל טיפול בביתם, ואף זכה לציון גבוה בביקורת משרד הבריאות ודורג במקום הרביעי בארץ בשנת 2018.

זו אינה הפעם הראשונה שיש כוונה לסגור את מלבן בעקבות הסכסוך הכלכלי, אך בשנת 2013 הוחלט במשרד הבריאות להמשיך להפעיל את המקום ואף להרחיבו. לפני כשנתיים שר הבריאות יעקב ליצמן אף הורה על "קליטה מיידית של מטופלים, אימוץ תכנית הדרגתית לשיפוץ המרכז ופתיחת מחלקות חדשות, ומסר כי "המרכז מטפל בקשישים וניצולי שואה ואנו מחויבם לדאוג לקיומם ולרווחתם, על כן החלטתי שלא לתת יד לסגירת המוסד".

"מלבן הוא מהמוסדות הטובים שיש בארץ", מספר יהודה ברקנר, שאביו בן ה-70 מאושפז במקום. "אנשי הצוות הם מלאכים ואני מרגיש שאבא היקר שלי נמצא בידיים אמינות וטובות". יהודה מוסיף שסגירת המקום תגרום לקושי נוסף גם עבור אמו המבוגרת. "אמא שלי גרה כאן בראשון לציון ומגיעה לבקר את אבא בכל יום, דבר שהיא לא תוכל לעשות אם המקום ייסגר".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות פנה במספר הצעות לעירית ראשון לציון על מנת להשאיר את המוסד פעיל, גם בשטח מצומצם יותר. לצערנו, עירית ראשון סירבה והעמידה דרישות תקציביות ואחרות בלתי סבירות. סגן שר הבריאות והמנכ"ל הנחו לפתוח יותר מחלקות חלופיות בבתי החולים האחרים באזור".

מעיריית ראשון לציון, נמסר: "הניסיון להסיט את החלטתם אלינו -הוא מניפולציה זולה. אין להודעה שום קשר לתביעות העירייה. התביעות לא יתבררו בחודשיים הקרובים, לו רצה משרד הבריאות באמת ובתמים להמשיך ולקיים את המרכז הבריאותי, היה מוצא בעירייה פרטנר לעניין, משלם את חובותיו שנפסקו על ידי בית המשפט וחותם על הסכם עם העירייה. אנו נשמח שהמרכז יישאר ואף יתרחב".

 

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר