ישיבת המועצה המיוחדת נגד ביטול קו ראשונים-ת"א

ביטול קו הרכבת ראשונים-ת"א: לחץ לקראת הבחירות

הערב (שני) התקיימה ישיבת מועצה מיוחדת, כשעל הפרק: הפעלת לחץ על הפוליטיקאים, גם באמצעות מתפקדים, כדי להחזיר את הקו שמשמש אלפים מתושבי ראשון לציון

פורסם בתאריך: 21.1.19 21:00

המחאה נגד ביטול תחנת הראשונים-תל אביב יוצאת לסיבוב מחודש ומרימה הילוך. הערב (שני) התקיימה ישיבת מועצה מיוחדת בנושא מחאת עיריית ראשון לציון ותושבי העיר נגד משרד התחבורה ורכבת ישראל בנוגע לסגירת הקו הישיר מתחנת ראשונים לתל אביב.

עו"ד עופר שפיר, שמצייג את העירייה במאבקה נגד ביטול הקו בבג"ץ, נתן סקירה לחברי המועצה ולנוכחים ואמר כי "החל מ-2003 ועד מרץ 2018, פעל בתחומי העיר קו שירות ישיר של רכבת ישראל מתחנת ראשונים ונסע עד לתל אביב להרצליה ונתניה. במרץ 2018 ניתנה הודעה לציבור ולעירייה שקו הרכבת הזה מתבטל, משום שנפתח קו חדש מתל אביב לירושלים. הגשנו עתירה לבג"ץ כדי למנוע את ביטול הקו, ביקשנו גם צו ביניים אבל לא קיבלנו זאת. המדינה הציעה שאטל מבאר יעקב לראשון ולתל אביב, אבל הניסיונות לתאם פגישות התעכבו בשל הבחירות".

לפני כשלושה שבועות נפגשו בכירי העירייה בראשותו של רז קינסטליך עם נציגי משרד התחבורה ורכבת ישראל במטרה להגיע להבנות כפי שנתבקשו על ידי בג"ץ. קינסטליך הציב תנאי למשיכת העתירה שהגישה העירייה לבג"ץ:  הקו יחזור לראשון לציון. נציגי העיריה אף ציינו כי תושבי השכונות הקרובות לתחנה רכשו את בתיהם מתוך הבנה כי יוכלו ליהנות משירות רכבתי ישיר לתל אביב.

כמו כן, נציגי העיריה טענו כי קיים קושי עם נסיעה בזמנים בשעות הבוקר, לאחר פיזור ילדים למוסדות החינוך, ועם שעות החזרה. עוד נטען כי הרכבת מאחרת באופן קבוע בשעות אחר הצהריים.

בישיבה המיוחדת שהתקיימה, אמר קינסטליך, לחברי המועצה: "אנחנו לפני בחירות ארציות ואולי זו הזדמנות לתת פייט". חברת המועצה מהאופוזיציה, יפעת מאירוביץ'-יפת, הציעה לקינסטליך: "יש לך 17 משאיות, תשתמש בהם, תשבש את הנסיעה לנתב"ג". חבר המועצה אייל מושיוב, הוסיף, "צריך לשבש בנפגנת כוח, לקיים הפגנה חוקית בעיר".

גם איתן שלום העלה רעיון כיצד להפעיל לחץ ואמר: "אני מציע שכל חבר מועצה שמזדהה עם מפלגה כלשהי, שיבקש מכתב התחייבות שהם תומכים בנו, ואם לא – לא נתפקד בזמן אמת".

סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי הציע: "צריך לעשות סירטון על כמה אנשים מחכים לרכבת, ולהפעיל בנוסף לחץ ציבורי ופוליטי. לצאת להחתמה של חברי כנסת ולייצר כתב אמנה של חברי כנסת שתומכים במאבק. בראשון לציון יש 5,500 מתפקדים לליכוד, צריך לדאוג שהם לא יתפקדו העניין לא מסודר".

סגנית ראש העירייה, ליאל אבן-זהר, הוסיפה: "מורחים אותנו, ראש העירייה צריך לעשות הכל כדי להחזיר את הרכבת, צריך להסמיך אותו כדי לעשות הכל כולל תיקצוב הסברתי ושיווקי, בכל האמצעים".

קינסטליך, סיכם את הישיבה ואמר: "אני שמח שכולם מאוחדים ושההחלטה לא מקובלת עלינו כנבחרי ציבור. אני מבקש שתיתנו לי את הסמכות להשתמש בכל האמצעים, התקציבים עירוניים, ושלא נתפשר. מגיעה לנו רכבת כמו שצריך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המחאה על ביטול קו הראשונים החלה לפני פחות משנה, בעקבות החלטת משרד התחבורה לפיה, החל מה-1 במרץ, רכבת ישראל תשנה את תוואי הנסיעה של הרכבת מתחנת ראשונים לתחנות תל אביב בכך שתעבור דרך לוד. תושבים אף יצאו להפגין יחד עם ראש העירייה לשעבר, דב צור, בדרישה להחזיר את התחנה.

המפגינים טענו כי מדי בוקר אלפים שעושים את דרכם לעבודה בתל אביב, נאלצים להצטופף ולהתעכב בדרכם לעבודה. בעקבות המחאה נמסר מרכבת ישראל ל"השקמה ראשון לציון" כי "רכבת ישראל נערכה על מנת לאפשר זמני החלפה קצרים של מספר דקות בתחנת לוד. קידום הקמת המסילה הרביעית באיילון נמצא בתהליך תכנון מתקדם על ידי חברת נתיבי ישראל. תוספת זו תאפשר גמישות תפעולית לרכבת ישראל והגדלת תדירות הרכבות החולפות בתל אביב". כמו כן נמסר כי ישקלו הרעיונות שהעלו התושבים שהגיעו לתחנת הרכבת כדי למחות.

אלא שהבעיות נמשכו וגם ישיבת המועצה שנערכה בתחנת הרכבת והפכה לאירוע אלים, לא סייעה.

עוד באותו הנושא:

רכבת מדלגת על ראשון לציון: כמה זמן ייקח לכם להגיע לתל אביב

צפו: מחאת הרכבת התדרדרה לאלימות

דרישה מרכבת ישראל: העמידו שאטלים בחינם בין תחנת ראשונים למשה דיין

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר