תושבי ראשון לציון ודב צור יוצאים למלחמה נגד רכבת ישראל

החל מחודש מרץ הקרוב, יאלצו תושבי ראשון לציון היוצאים מתחנת הראשונים, להחליף רכבת בתחנת לוד, כדי להגיע לתחנות תל אביב. בעיריית ראשון לציון החליטו לא לשתוק

פורסם בתאריך: 4.2.18 14:54

ראש העיר ראשון לציון ותושבי מרכז ומזרח העיר, גילו כי החל מה-1 במרץ רכבת ישראל מתכננת לשנות את תוואי הנסיעה של הרכבת מתחנת ראשונים לתחנות תל אביב בכך שתעבור דרך לוד. התושבים מתלוננים כי גם ככה זמן ההמתנה לרכבת אורכת אורך כשעה, מתכננים לפתוח עצומת תושבים בנושא ומבקשים מעיריית ראשון לציון להתערב למען תושבי מזרח ומרכז העיר.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

 

"כרגע הרכבת מתחנת ראשונים יוצאת אחת לשעה", מספרת אורטל עוז-סיני תושבת שכונת רמב"ם ומוסיפה כי "לעומת זאת יש עוד תחנה בראשון לציון, תחנת משה דיין במערב העיר לכיוון הים, בתחנה הזו הרכבת עוברת לתל אביב כל רבע שעה ועוברת גם בהרבה יותר תחנות מאשר ממה שמספקים לנו בנסיעה מתחנת ראשונים. לפני כשנה פניתי לנציג תלונות הציבור של הרכבת בבקשה להגביר את תדירות הרכבות והוא ענה לי ואמר שברגע שסיימו את הבנייה של הקניון בראשונים יגדילו את תדירות הרכבות. כעת התברר לי שלא רק שלא הגדילו את תדירות הרכבות, אלא החליטו כנראה שאוכלוסיית מזרח ומרכז ראשון צריכה פחות רכבות מאשר אנשי מערב העיר במשה דיין והחליטו לשנות את הקו מראשונים בכך שיעבור דרך לוד. אני עובדת ברמת החייל ואני כבר לא נוסעת בחזור דרך רכבת ראשונים כי לוקח לי שעתיים להגיע הביתה, זה מטורף, אני מעדיפה לנסוע לתחנת משה דיין או לבאר יעקב. לדעתי העירייה צריכה לדאוג לאינטרסים של התושבים שלה גם במזרח ובמרכז העיר ולא רק במערב. אנחנו דורשים שלא רק שלא ישנו את מסלול ותדירות הרכבת אלא שיגבירו אותה מכיוון שהרכבת בראשון עמוסה להחריד".

צביה מור שירן תושבת שכונת האזור הוסיפה כי "אני נוסעת קבועה ברכבת הזאת לתל אביב, וזה הזוי שהרכבת יוצאת מראשונים רק פעם בשעה ועכשיו גם מבטלים אותה. מישהו לא ירד לשטח, יש כאן שכונה חדשה עם המון אנשים שנוסעים ברכבת ועכשיו גם יצמצמו את התדירות, אנחנו נצטרך לנסוע עד ללוד ומלוד יהיו כמובן עוד תוספות של אנשים שיבואו מערים אחרות ואז הנסיעה תהיה ארוכה יותר".

העירייה מגיבה בנחרצות

"התבשרנו הבוקר על החלטתם של משרד התחבורה ורכבת ישראל לבטל את קו הרכבת מתחנת הראשונים לתל אביב", כך אמר הבוקר דב צור. "המשמעות היא שאלפי נוסעים יאלצו להחליף רכבת בלוד, מה שיסרבל ויאריך את משך נסיעתם". דב צור עוד הוסיף, "פניתי באופן מיידי בעניין למנכ"ל הרכבת ולשר התחבורה בדרישה לבטל את רוע הגזירה. לא ייתכן כי תושבי ראשון לציון ישלמו מחיר זה".

מעיריית ראשון לציון נמסר: "עיריית ראשון לציון מקדמת את תחום התחבורה הציבורית. קיום מערכת תחבורה ציבורית יעילה ונוחה מייתרת את הצורך באחזקת רכב פרטי. העירייה מקדמת את פרויקט הרכבת הקלה, את חיבור תחנות הרכבת הכבדה משה דיין וראשונים, כניסת מיזם רכב שיתופי, סלילת שבילי אופניים, אכיפת הנסיעה בנתיבי התחבורה בציבורית ועוד".

ממשרד התחבורה נמסר: הנושא עדיין נמצא בדיונים. במידה ויצא לפועל מדובר בתקופת זמן קצרה, במטרה לאפשר את עבודות החשמל של הרכבת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר