הפגנת מחאה רכבת ראשונים

אלימות בישיבת המועצה ברכבת ראשונים. צפו:

ישיבת המחאה, בהשתתפות ראש העיר וחברי המועצה, על רקע ביטול הקו הישיר לתל אביב התדרדרה לאירוע אלים. כך זה נראה

פורסם בתאריך: 7.5.18 12:09

כמחאה על הפסקת הקו המהיר לתל אביב, התקיימה הבוקר (שני) ישיבת מועצת העיר ראשון לציון בקרון רכבת שיצא מתחנת ראשונים. אלא שהאירוע התדרדר לאלימות לאחר שבתחנת לוד מנעו מאבטחי הרכבת מהנוסעים לעלות לקרון.

כך נראה המאבק לעלייה לרכבת שגלש במהרה לאלימות (צילום:חורחה נובומינסקי): 

 

 

 

הישיבה ברכבת היא במסגרת המאבק שמובילה עיריית ראשון לציון מול משרד התחבורה ורכבת ישראל בעקבות ביטול את קו הרכבת הישיר מתחנת ראשונים לתל אביב. בנסיעת המחאה לקחו חלק ראש העיר ראשון לציון דב צור וחברי המועצה, שעלו על הרכבת שיצאה מתחנת "ראשונים" וכללה החלפת רכבת  בתחנת "לוד". במקביל נערכה הפגנה של תושבי העיר, נוסעי הרכבת, ששרקו במשרוקיות וקראו להחזרת הקו הישיר. המחאה התדרדרה לאירוע אלים כאשר בעלייה לרכבת שיוצאת מלוד לתל אביב, מאבטחי הרכבת מנעו מהנוסעים לעלות לקרון.

לפני יותר מחודש בוטל הקו הישיר לתל אביב. בעקבות הביטול עתרה עיריית ראשון לציון לבג"צ ואף הגישה בקשה לצו ביניים על המהלך, בטענה שנעשה ללא תיאום עם העירייה והתושבים. בנוסף, נעשו פניות לשר התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל והוצעו חלופות שעשויות למזער את הפגיעה בנוסעים. אולם ללא הואיל. בעירייה טוענים כי נכון להיום כ-150 אלף איש עושים שימוש בקו זה ועם אכלוס השכונות החדשות במזרח העיר, כמות הנוסעים עוד צפויה לעלות. כמו כן, בעירייה מבקשים להקפיא את השינוי עד להשלמת חיבור תחנות הרכבת משה דיין וראשונים, מהלך שיצא לדרך בשנה הבאה וצפוי לפתור את הבעיה.

 

עוד באותו הנושא:

ראש העירייה דב צור , אמר היום ברכבת, "באנו להזדהות עם תושבי העיר, נוסעי רכבת ראשונים. רכבת ישראל ומשרד התחבורה ביטלו את הקו הישיר מתחנת הראשונים לת"א. הדבר הופל על התושבים ללא התראה מוקדמת וללא כל חשיבה על פתרונות אפשריים. צריך לחלוק את הנטל עם ערים אחרות שנהנות מקווים ישירים. חברי המועצה לא הצליחו לעלות על הרכבת היום בשל הדוחק והשימוש בכוח שהפעילו מאבטחי הרכבת, לא נסבול את השירות הזה. פנינו לשר התחבורה, מנכ"לית משרד התחבורה ולמנכ"ל הרכבת והעלנו פתרונות אפשריים אך עד עתה לא נענו. לא נסכים שכל הנטל ייפול על תושבי ראשון לציון, ננהל את המאבק פעם אחר פעם, עם עוד ישיבות ועוד הפגנות עד שישמעו אותנו, עד שיחזור ההיגיון".

"זה היה איום ונורא" סיפרה בתיה קדישמן (68) תושבת באר שבע, אשר נדחקה על מחוץ לרכבת בגלל ההפגנה. מאבטיחים התייחסו אלינו כמו בהמות. הבנו שיש הפגנו, אבל החליטו להוציא את העצבים, כנראה, עלינו. היה דוחק לא נורמלי. כולם בתחנה התנהגו כאילו יש אירוע טרור. היו הרבה מאד שוטרים. חששתי שעלול לקרות משהו. בסופו של דבר נשארתי על הרציף וחיכיתי לרכבת הבאה. זו התנהגות מביכה ממש של הנהלת הרכבת".

עידו ברעם (42) תושב ראשון לציון, עובד בחברת הייטק בעזריאלי, מספר על הסיבה שבגללה יצא הבוקר לשרוק ולהפגין. "כיום אני גר במרחק לא רחוק מרכבת הראשונים. העבודה שלי בעזריאלי. עם הרכבת לוקח לי חצי שעה ברוטו להגיע לעבודה. ללא הרכבת זה יכול להגיע לשעתיים. כל מתווה החיים שלי בנוי על קו הרכבת הזה. קניתי דירה מתוך הנחה שאנחנו קרובים לרכבת. לא מדובר בקו אוטובוס שיכול להתחלף עם הזמן, אלא תחנת רכבת שלמה".

מהעירייה נמסר כי ישנה כוונה להמשיך במאבק ולפעול בכל הדרכים העומדים לרשותה. עוד נמסר כי בעבר הציגה רכבת ישראל תוואי שחוצה שכונות במערב העיר. דב צור הודיע לשר התחבורה כי העירייה לא תסכים לתוואי זה. שר התחבורה שמע עמדה זו והנחה לתכנן קו רכבת סביב תוואי הקיים של כביש 431 שממשיך מזרחה, לאזור צומת ענבה, מודיעין ומגיע לתחנת מודיעין. "ההתעקשות השתלמה והמדינה הודיעה על הקצאת כ–1.5 מיליארד שקל מתקציב המדינה ל–2019 לצורך הארכת מסילות רכבת ישראל לאורך כביש 431, חיבור בין התחנות ואף הקמת תחנת רכבת חדשה בסמוך למרכז העסקים שורק", כך נמסר.

מרכבת ישראל נמסר: כחלק מהדיאלוג המתמשך עם עיריית ראשון לציון ותושבי העיר, מתאפשרת הבעת מחאה באמצעים רבים בתחנה וברכבת, בין היתר בקיום ישיבת מועצת העיר בקרון, ושימוש במשרוקיות ואמצעים אחרים.
עם זאת, לא יתאפשרו פעילויות המהוות סיכון בטיחותי של הרכבות, המוחים עצמם והנוסעים האחרים.
במקרה הנ"ל, אחד המוחים התנהל באופן כוחני, מנע את נסיעת הרכבת, ועודד התגודדות מכוונת בקרון מסוים, בעוד הקרונות האחרים היו פנויים, זאת תוך פגיעה בנוסעים אחרים וסיכון בטיחותם. לכן, הנוסע עוכב עד הגעת משטרת ישראל למקום.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר