תחנת רכבת ישראל תל אביב
צילום: רכבת ישראל

רכבת מדלגת על ראשון לציון: כמה זמן ייקח לכם להגיע לתל אביב

כוונתה של רכבת ישראל, לאלץ את תושבי מזרח העיר להחליף רכבת בלוד בכדי להגיע לתל אביב וחיפה עומדת לצאת לפועל והתושבים והעירייה עצמה, לא מתכוונים לוותר

פורסם בתאריך: 27.3.18 14:39

תושבי ראשון לציון שירצו להגיע לתל אביב החל משבוע הבא ברכבת מתחנת הראשונים – ייאלצו להתעכב ולהחליף רכבת בלוד. השבוע עוד ניתן לעלות על רכבת בראשונים (רק פעם בשעה, רכבת אחרונה כבר ב-20:07) ולרדת אחרי חצי שעה ברכבת השלום, אבל באפריל יעלה משך הנסיעה ל-40 דקות (עדיין רק פעם בשעה, רכבת אחרונה ב-21:46) בשל הצורך להחליף רכבת.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

השינוי יבוא לידי ביטוי גם בשעות היציאה וההגעה. כמו כן, משך הנסיעה לחיפה חוף הכרמל (ולפיכך לתחנות חיפה עכו ונהריה) יתארך בכחצי שעה מ-1:33-1:42 שעה (משתנה במהלך היום)  ל-1:52-2:03 שעות, בגלל ההמתנה הארוכה של 33 דקות בלוד. אבל יהיו גם מי שירוויחו מהשינוי. תושבי העיר שמעוניינים להגיע להרצליה, נתניה ובית יהושע יעשו זאת בעשר דקות פחות מהמקובל. איך זה יקרה? ההחלפה בלוד תגרום לקיצור משך ההמתנה לעומת תחנת ת"א – האוניברסיטה, בה מתבצעת ההחלפה עד לסוף השבוע הזה.

התושבים יוצאים למאבק

לאוזני תושבי העיר הגיעו שמועות על השינוי שמתוכנן ל-1 במרץ (ונדחה ל-1 באפריל) ובתגובה הוקם דף הפייסבוק "רכבת ראשונים", אותו יזם איזי גולדנברג. "לדעתי הייתה פה יד מכוונת למנוע מאיתנו מידע. מדובר על 1500-2000 נוסעים מדי יום רק בשעות העומס בבוקר ובערב, בדרך לתל אביב וחזרה. החלופה היחידה עבור רבים היא אוטובוס ונסיעה של 70 דקות במקום חצי שעה, אפשרות אחרת תהיה רכבת מבאר יעקב", אומר גולדנברג, "שיחות שקיימתי העלו שביטול הקו קשור בהכנות לקראת חנוכת קו ת"א-ירושלים שנדחה מפסח לחגי תשרי, ולכן יש צורך להוריד תנועה במסילת הראשונים-הרצליה. אנחנו מתכוונים להיאבק בהחלטה, נרשמה בדף שלנו תנועה של 20 אלף פרופילים בימים האחרונים, ולא נוותר בקלות".

"השינוי ייצור בלבול ומן הסתם גם יפגע בערך הדירות במזרח ראשל"צ, מוסיפה פאני רבינוביץ', תושבת שיכון המזרח. "אני עובדת בתל אביב ולכן יוצאת מתחנת ראשונים ב-6:07 בבוקר ומגיעה לעזריאלי בחצי שעה. בשבוע הבא אוכל לצאת מראשונים רק מ-6:46 ואחרי החלפה בלוד אגיע לעזריאלי ב- 7:25, כלומר נמנעת ממני האפשרות להתחיל יום עבודה ב-7 בבוקר, ואז אצטרך לצאת מאוחר יותר. גורל דומה צפוי לרבים והשינוי יוריד שעתיים מזמן הבילוי של הורים עם ילדיהם.  לזה מתווסף הצורך לעבור גשר בלוד כדי להחליף רכבת תוך 11 דקות ותקבל חשש לעיכוב משמעותי. בעיה אחרת תהיה חוסר היכולת לעלות עם אופניים לרכבת צפופה". רבינוביץ' פנתה לרכבת ישראל ושם נאמר לה שהשינוי נובע ממחסור בקרונות.

 

ראש העיר קורא לכם להצטרף למאבק

בעקבות המחאה פרסם הבוקר (שלישי) ראש העיר דב צור  בעמוד הפייסבוק של העירייה הצהרה לפיה "משרד התחבורה ורכבת ישראל לא מתכוונים לחזור בהם מההחלטה לבטל את הקו הישיר מתחנת הראשונים לת"א ואנו יוצאים למאבק בנושא, אני קורא לכם להצטרף למאבק ולפנות את משרד התחבורה ורכבת ישראל".

דב צור – תחנת רכבת ראשונים

תושבים יקרים, משרד התחבורה ורכבת ישראל לא מתכוונים לחזור בהם מההחלטה לבטל את הקו הישיר מתחנת הראשונים לת"א ואנו יוצאים למאבק בנושא.מוזמנים להצטרף אלינו. תודה על שיתוף הפעולה!לפניות הציבור של משרד התחבורה>>>https://bit.ly/2GdRg33לפניות הציבור של רכבת ישראל>>>https://bit.ly/2gg3DUu

Опубліковано ‎עיריית ראשון לציון‎ 27 березень 2018 р.

 

תגובת רכבת ישראל: רכבת ישראל בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא. במסגרת זו מתבצעת עבודה סדורה להקמת תשתית חשמלית של הקו המהיר לירושלים, במקביל לאימון הצוותים וביצוע נסיעות מבחן בקו החדש. כל אלה תוך מיצוי כל יכולת התשתית בציר איילון, בהיעדר מסילה רביעית. לצורך כך, בלוח הזמנים המעודכן, הנסיעה בין תחנת ראשל"צ הראשונים לתל אביב תצריך החלפת רכבת בתחנת לוד. יש להדגיש כי רכבת ישראל נערכה על מנת לאפשר זמני החלפה קצרים של מספר דקות בתחנת לוד. בימים אלו, החלה הממשלה לקדם את הקמת המסילה הרביעית באיילון. תוספת זו תאפשר גמישות תפעולית לרכבת ישראל והגדלת תדירות הרכבות החולפות בת"א."

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר