מה אנחנו בסך הכל רוצים? שלא ידפקו אותנו". איזי גולדנברג והתושבים בהפגנה בתחנת ראשונים

מחאה בתחנת ראשונים: "אף אחד לא מבין את העומס שהולך להיווצר"

עשרות תושבים, בצוותא עם ראש העיר, הגיעו הבוקר לתחנת ראשונים כדי להפגין וגילו שם עשרות מאבטחים גלויים וסמויים ושוחחו עם מנכ"ל הרכבת

פורסם בתאריך: 29.3.18 11:39

מחאת התושבים נגד הפסקת הרכבות מתחנת ראשונים לתל אביב עלתה מדרגה הבוקר כשעשרות מתושבי ראשון לציון הגיעו בשעות בוקר מוקדמת, כדי להפגין בעד הפסקת הקווים, בצוותא עם ראש העיר.

עוד באותו נושא
תושבי ראשון לציון ודב צור נגד רכבת ישראל

כמה זמן יקח לכם עכשיו להגיע מראשון לציון לתל אביב?

"החלטנו להגיע מוקדם בבוקר, כדי להספיק להפגין מול הרכבת הראשונה שיוצאת ב-6:45", מספר איזי גולדנברג יוזם המחאה, "להפתעתנו גילינו, ואני לא מגזים, עשרות מאבטחים, אולי כ-50 מאבטחים גלויים ועוד המון מאבטחים סמויים שקל לזהות אותם, גם ראש יחידת האבטחה של הרכבת ומנכ"ל הרכבת שחר איילון הגיעו", מספר גולדנברג, "שוחחתי עם המנכ"ל והרגשתי שהוא בכלל לא מבין על מה המהומה, לתחושתי הוא חשב שאין שינוי מהותי בקווים ושום נזק לא נגרם, הוא הופתע לגלות שזו תחנה פעילה, המונית, שעוברים בתוכה כ-4000 נוסעים כל בוקר, הרגיש לי שהוא חשב שזו תחנת קצה מנומנמת בפרבר רחוק שעולים עליה כמה עשרות נוסעים וזהו. הוא ביקש מאיתנו שבועיים ללמוד את הנושא שוב, וביקשתי ממנו שלפחות בשבועיים האלו, שהשינוי לא יתבצע, כי בפועל תנועת הרכבות הישירה לתל אביב תופסק החל ממחר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

צפו בדבריו של מנכ"ל הרכבת

 

גולדנברג מספר על השינוי הכמעט בלתי אפשרי שיצטרכו עכשיו אלפי אנשים כל בוקר לעבור, "רוב הנוסעים הם אנשים עובדים, נורמטיבים, רובם אנשי הייטק. הם מצפים לשנע 4000 איש בשאטל לתחנת לוד, שם אנו נצטרך לעלות על רכבות שמגיעות כבר עמוסות לעייפה מרחובות בלי מקום לשבת, רבים מאיתנו מצויידים באופניים חשמליים. אין שום סיכוי שזה קורה, אני לא חושב שמישהו ברכבת ישראל בכלל מבין את הבעיייתות פה, כולל הבידוק הבטחוני לפני, לוקח לי שעה וחצי ויותר להגיע מראשון לציון להרצליה, ועכשיו זה יכול לקחת יותר זמן".

 

 

גולדנברג גם זועם על רכבת ישראל שבכלל לא הודיעה לציבור הנוסעים על השינויים, "עלינו על הרכבת ועברנו בין הנוסעים, חלק מהם בכלל לא ידעו שהיום זהו היום האחרון שהם יכולים לעלות על הרכבת בקו הנוכחי, מבחינת רכבת ישראל, הכוונה לייצר כמה שפחות רעש ולא משנה שכולם יגיעו ויהיו מופתעים מהשינוי".

גולדנברג מסכם את הנושא במילים פשוטות, "מה אנחנו בסך הכל רוצים? לעלות על רכבת, להגיע לעבודה, לשלם את המיסים שלנו כדי שהמדינה תשפר את חיינו, לא כדי שהמדינה תדפוק אותנו".

תגובות עיריית ראשון לציון ורכבת ישראל

תגובת עיריית ראשון לציון: אנו ממשיכים להוביל את המאבק, שהחל לפני כחודש, ופועלים בכל הדרכים האפשריות כדי למצוא פתרון. ראש העירייה אמר במקום כי בשיחות שקיים אתמול עם שר התחבורה, ישראל כץ ומנכ"ל הרכבת, דרש לעכב את ההחלטה כך שתינתן אופציה לחשוב מחדש על העניין ובעיקר על הפתרונות האפשריים. מנכ"ל הרכבת קיבל את ההערות והבטיח לשוב ולהפגש עם התושבים והעירייה מיד לאחר החג לאחר שיבצע ניתוח מעמיק.

נכון להיום כ-150 אלף איש עושים שימוש בקו זה ועם אכלוס השכונות החדשות במזרח העיר, כמות זו צפויה עוד לעלות. לפני זמן לא רב כבר צומצמה תנועת הרכבות מתחנת ראשונים ושינוי זה עלול להאריך את זמן ההגעה לתל אביב.

תגובת רכבת ישראל: רכבת ישראל בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא. במסגרת זו מתבצעת עבודה סדורה להקמת תשתית חשמלית של הקו המהיר לירושלים, במקביל לאימון הצוותים וביצוע נסיעות מבחן בקו החדש. כל אלה תוך מיצוי כל יכולת התשתית בציר איילון, בהיעדר מסילה רביעית.  לצורך כך, על פי תכנון לוח הזמנים המעודכן, הנסיעה בין תחנת  הראשונים לתל אביב תצריך החלפת רכבת בתחנת לוד. יש להדגיש כי רכבת ישראל נערכה על מנת לאפשר זמני החלפה קצרים של מספר דקות בתחנת לוד. קידום הקמת המסילה הרביעית באיילון נמצא בתהליך תכנון מתקדם עי חברת נתיבי ישראל. תוספת זו תאפשר גמישות תפעולית לרכבת ישראל והגדלת תדירות הרכבות החולפות בת"א. הבוקר, במפגש של מנכ"ל רכבת ישראל עם תושבי ראשון לציון, הועלו על ידם מספר רעיונות, שכמובן ידונו וישקלו בתשומת לב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ראינה

    תכלס מאז שניצן עזב את ראשון …ראשון נתקעה. אין פיתוח מקורי או בסיסי כמו פעם לא במרכז העיר. ולא בשכונות.כבישים מקרקעים אין שילוט יצאה כניסה לעיר …העיר נעצרה …לא מה שהיה פעם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר