באר יעקב
צוות השירות הפסיכולוגי החינוכי בבאר יעקב

מנהלת השירות הפסיכולוגי שאובחנה כחולת קורונה במסר מרגיע להורים

ד"ר דבי כהן, מנהלת השירות הפסיכולוגי בבאר יעקב, אובחנה כחולת קורונה. ל"השקמה" היא מספרת כי מצבה מצוין, החום כבר נעלם אבל הבידוד נשאר

פורסם בתאריך: 18.3.20 17:27

בימי השגרה אתם מכירים את ד"ר דבי כהן כמי שמנהלת את השירות הפסיכולוגי החינוכי בבאר יעקב, ואחראית על הצוות שכולל מזכירה ו-12 פסיכולוגיות שנותנות ליווי פסיכולוגי מקצועי. ד"ר כהן, המתגוררת במודעין, אובחנה כחולת קורונה. מצבה טוב והיא מספרת על התמודדות עם הנגיף.

הצוות השירות הפסיכולוגי החינוכי ביישוב מעניק סיוע וליווי במרבית ימות השנה ובתיווך הצוותים חינוכיים, לילדים מגיל שלוש ועד גיל 16. במקביל, הצוות מעניק ייעוץ בכל הקשור באתגרים התפתחותיים של ילדים, קשיי התנהגות ולמידה, ועדות השמה, סיוע בהתמודדות עם טרגדיות במשפחה ועוד נושאים רבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"בתחילת השבוע. לא היו חולי קורונה בבאר יעקב וקיוויתי כמו כולכם שמצב זה ימשיך. אלא שביום שלישי בבוקר נפל בחלקי הכבוד המפוקפק להיות חולת קורונה", מספרת ד"ר כהן ומוסיפה כי "עוד אין לי מספר".

לד"ר כהן היה חשוב לפנות במסר לתושבי באר יעקב, וכך כתבה: "אני כותבת לכם איגרת מחדר בידוד לאחר חמישה ימים בבידוד. הווירוס החמקמק הגיע אלי מחולה מאומתת אחרת שאיתה נפגשתי, כשעדיין היא לא ידעה שהיא חולה. לאחר חמישה ימים החלה להופיע תחושה כללית לא טובה ולאחר יומיים, הופיעו חום נמוך וסימנים של שפעת קלה. לאחר שלושה ימים במיטה החום עבר וחוץ משרידי שפעת ובידוד שאת סופו אני עדיין לא רואה – לא נשאר הרבה".

ד"ר כהן ממשיכה ומספרת כי "השבוע האחרון מאתגר אצלי ואצל רובכם את היכולת להתמודד עם שינויים שעד לפני זמן קצר נראו כמו סרט מדע בדיוני. אז מה חשוב לזכור? כל אחד מאיתנו התמודד בעבר עם אירועי חיים אישיים ולאומיים מאתגרים, לכל אחד יש את כוחות ההתמודדות ששירתו אותו בעבר ושישרתו אותו גם בתקופה זו. אלו יכולים להיות חוש הומור, היכולת לעזור ולהיעזר, יצירתיות, גמישות ועוד. תזכרו במשהו מאתגר שהתגברתם עליו בעבר ומי או מה עזר לכם להתגבר? זיכרו, אותם הכוחות לשירותכם בכל רגע ורגע".

בינתיים, ד"ר כהן מרגישה טוב, החום נעלם אבל היא עדיין בבידוד. "המילה שחוגגת בכותרות היא 'בידוד' ואילו אצלי מתחזקות דווקא מילים של אחריות הדדית, קהילתיות, עזרה הדדית, שותפות, משפחתיות", היא אומרת ל"השקמה באר יעקב", "זה זמן שבו ניתן לעזור לאחר ולאפשר לעצמך להיעזר. אחרי תקופה של שיח מפלג, השיח במרחב הציבורי השתנה בבת אחת לשיח תומך. קבוצות הוואטסאפ מלאות באנשים בכל הגילאים שישמחו ללכת, להביא, לקחת, לעזור, ולפעמים פשוט להרים טלפון ולשאול מה נשמע. זאת תקופה נדירה של הארת פנים – כולם לכולם. אני מקווה שכל הטוב הזה יישאר גם אחרי שהקורונה תחלוף".

"התקופה הזאת דורשת משהו מאוד לא ישראלי: אזרחות אחראית, שזה ההיפך המוחלט מ'יהיה בסדר'. תקשיבו להוראות ותפעלו בהתאם. לרוב, המחלה קלה אבל היא יכולה לסכן את החוליות החלשות בחברה. אזרחות אחראית תוכל להציל את חייהם", היא מוסיפה, ומציעה לכל ההורים השוהים בבתים עם ילדיהם כי "לכל ילד והורה יש מאפיינים שלו וצרכים שלו. מומלץ בסוף כל יום לשאול את הילדים מה שלומם, מה היה להם טוב היום ומה פחות והאם יש משהו שיכול לעזור להם לעבור את מחר בצורה טובה יותר. עודדו את הילדים לשתף במה שעובר עליהם ולשאול שאלות. נסו לענות על השאלות ברמה המתאימה להם ואם אתם לא יודעם את התשובה, אמרו להם שתשתדלו לברר ולחזור אליהם עם תשובה.

אתם העוגן הרגשי החשוב ביותר עבור ילדיכם. אם אתם תצליחו לשדר לילדכם שאתם בשליטה, הם ישמחו להאמין לכם. חישבו על מה עוזר לכם להירגע ותפרגנו לכם את מה שאפשר בנסיבות הקיימות. אם אתם זקוקים לזמן שקט כדי להישאר שפויים, תסדרו תורנות שתאפשר לכם זמן כזה, גם בבית, כשכולם נמצאים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בנוסף, היא מציינת כי "ידע מבוסס ואחראי – מפחית חרדה. הסבירו לילדכם מה קורה בצורה כנה וברמה המתאימה לגילם. היו קשובים לשאלות של הילדים ונסו לענות עליהן. במקרים רבים, הם לא מוטרדים ממה שמטריד אתכם אלא מדברים אחרים לגמרי. הגבילו חשיפה לתכנים בתקשורת שאינם תואמי גיל. אולי לא שמתם לב, אבל התקשורת מבהילה מאוד וברובה – אינה מותאמת לילדים. כבו את הטלוויזיה בזמן שאתם עם הילדים".

"שגרה היא דבר מבורך ומרגיע. הקפידו על שעות שינה וארוחות משותפות. חישבו על אלו עוד 'משבצות' שהייתם רוצים להכניס ליום. מומלץ לשבת יחד עם הילדים וליצור מערכת לשבוע הקרוב. עודדו יצירתיות בהכנת המערכת, וניתן להכניס פעילויות של יצירה, ספורט, למידה. נסו לגוון ולנצל את הזמן ללימוד משותף של תחומי עניין".

יחד עם כל אלה ולצד השגרה, חשוב להודות שמדובר בזמן מטלטל עבור רבים ושגם אצל ילדים רבים, קיימת חרדה גבוהה שלא תמיד מאפשרת פניות ללמידה. גלו חמלה כלפי ילדיכם וכלפי עצמכם. זה בסדר אם אתם והם לא מצליחים לעשות הכל כמו שצריך, כל הזמן. אמירה זו מכוונת לכם ההורים שגם מטפלים בילדים וגם עובדים מהבית (גיבורי על, אמרנו?) וגם – לילדיכם שמצאו עצמם במרתון למידה מקוונת. אם אתם רואים שזה הרבה, הפעילו שיקול דעת וקיבעו עבור ילדכם מינון שפוי שלא ייאש אותו".

עוד היא מציעה: "עזרה לאחרים מגבירה תחושה של שליטה ומסוגלות. תנו לילדכם תפקיד בבית, וחזקו אותו על ביצוע התפקיד. חישבו יחד עם ילדכם איך ניתן לסייע לאחרים (בבית, במשפחה, בשכונה). עודדו ילדים בוגרים לבלות זמן עם אחיהם הצעירים. במידה שניתן לצאת מהבית, עודדו ילדים להתנדב במקומות שונים".

"בכל מקרה – צוות שפ"ח באר יעקב זמין לשוחח איתכם, לייעץ, להרגיע ולענות על שאלות", היא מסכמת, "אם אתם או ילדכם במצוקה או שסתם יש לכם שאלה, אל תהססו לפנות אלינו. ביחד, ננצח את הקורונה ברוגע. השאירו הודעה במוקד 106 – ונחזור אליכם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר