ילד
צילום אילוסטרציה: LeManna / shutterstock.com

האם בראשון לציון יצליחו להילחם בבריונות ובחרמות בבתי הספר?

דיון מיוחד בעירייה: כיצד ממגרים את תופעת האלימות והחרם החברתי במוסדות החינוך

פורסם בתאריך: 31.10.19 17:55

"ההורים צריכים לחזור להיות מחנכים ולא רק חברים של הילדים, ובעיקר להיות מעורבים, רק כך נוכל לטפל בחרם החברתי ובאלימות בקרב הילדים והנוער" – כך סיכם המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הצעירים בעיריית ראשון לציון איתי מתתיהו את הדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בוועדת הנוער והצעירים בנושא החרם החברתי והאלימות בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוועדה שכללה נציגים מהשיטור העירוני, המשטרה, יחידת החינוך והרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול, דנה במיגור האלימות בבתי הספר, כולל תופעת החרם החברתי  שהיא אחת הבעיות העצובות והקשות שהוועדה מנסה לטפל בה.

במהלך השנה האחרונה דווח בכותרות כמה מקרים של ילדים שהוחרמו חברתית  בבית ספרם – תלמיד כיתה ה' באחד מבתי הספר היסודיים בעיר  נאלץ לבטל את יום הולדתו, כי אף אחד מחבריו לכיתה לא התכוון להגיע, וכמו אופק בת ה-13 שסיפרה בדמעות למצלמה ולמטפלת שלה בת-שבע טל, כיצד בשש השנים האחרונות עברה חרם קשה מצד הילדים בכיתתה.

מהממצאים של סקר הנוער במשרד לביטחון פנים, עולה כי כל ילד שלישי חשוף לאלימות ברשת, כל ילד רביעי שנפגע מאלימות אינו מדווח וכל ילד חמישי גולש ברשת מבלי שהוריו יודעים זאת.

"החזון של הוועדה היא יצירת אקלים עירוני של סבלנות, כבוד הדדי, הידברות, שמירה על זכויות אדם ועוד", אמר מתיתיהו. "בעיני זאת ועדה מאוד חשובה, כי נושא האלימות והחרם החברתי נעשה בקלות כיום יותר מתמיד בשל הרשתות החברתיות.

"מספיק שנוציא ילד מקבוצת ווטסאפ וכך למעשה הוא מוחרם", מוסיף מתיתיהו. "הקושי היום נמצא ברשתות הרבה יותר מאשר במרחב האנושי, וכדי למנוע מצבים כאלו, כינסנו נציגים של גופים רבים בעיר, על מנת לדון באפשרויות לפיתרון ולגבש תוכנית פעולה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

מתיתיהו הדגיש כי אחד מהנושאים שעלו בדיון הוא תפקידם של ההורים. "ההורים חייבים להיות יותר מעורבים, יש הרצאות רבות להורים, פעולות הסברה לילדים ולנוער על התנהגות נבונה ברשת, פעילים שנמצאים בבתי הספר ועוד.

"בשנת 2019 רמת האלימות ירדה בעיר בכמעט עשרה אחוז, ואנחנו נמשיך לעשות הכל כדי למגר את תופעת האלימות והחרם החברתי בעיר, ואני מודה לדוד בן שושן מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול על פעילותו בנושא", סיכם מתיתיהו.

עוד באותו הנושא:

סוגרת מעגל: אופק בת ה-13 בקמפיין נגד בריונות וחרם בקרב ילדים ונוער

"סבלתי מבריונות, חרם והשפלות בבית הספר כשהתחלתי לעבוד כדוגמנית"

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר