"סבלתי מבריונות, חרם והשפלות בבית הספר כשהתחלתי לעבוד כדוגמנית"

הדוגמנית סופיה קרפינצ'יק, רגע לפני גיוס והפריצה הבינלאומית, מספרת ל"השקמה ראשון לציון" על מחיר ששילמה כאשר נכנסה לתחום בגיל 10

פורסם בתאריך: 20.7.19 10:41

וולטרןכבר בגיל צעיר, סופיה קרפינצ'יק נחשבה ליפה בצורה יוצאת דופן, גם אם היא עצמה לא הרגישה ככה. אבל היום, אחרי שסומנה שאחת ההבטחות הגדולות של עולם הדוגמנות הישראלי, נראה שכבר נפרדה מהדימוי שכל כך הפריע לה כילדה.

סופיה עלתה לישראל מבלארוס, כשהיתה בת שלושה חודשים. משפחתה שקבעה את מושבה בראשון לציון, וכשסופיה גדלה היא הקדישה את שעות הפנאי שלה לחיזוק העברית של הוריה. 

כיום, כשהיא בת 18 וחצי, רגע לפני גיוס לצה"ל ובעיצומה של קריירה מבטיחה שהחלה כבר כשהיתה בת 10, היא מספרת על שנים של דחייה חברתית, על האכזבות שהתמודדה עמן עד שהגיעה למעמד של דוגמנית עסוקה ומצליחה, ועל התחרות היוקרתית שנבחרה להשתתף בה, "FTV אירופה", שעשויה לסלול לה את הדרך לפריצה בינלאומית משמעותית. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 "אני זוכרת את הילדות בראשון כצבעונית והכי מושלמת שיש", היא מספרת, "גדלתי בבית מלא ערכים וחינוך מוקפד, כזה שאני מאוד גאה בו. ההורים שלי עבדו במשך שעות רבות והייתי חוזרת הביתה יחד עם סבא שלי – הוא היה דואג להכין לנו ארוחות ולסייע עד כמה שניתן במשימות ובשיעורי הבית".

הוריה של סופיה לא למדו עברית באולפן, והיא זו שלימדה אותם את השפה. "ההורים שלי השקיעו את מלוא זמנם בעבודות שיאפשרו להם לפרנס אותנו בכבוד, דבר שלא אפשר להם ללמוד עברית באולפן", היא אומרת, "הם הקפידו להעשיר את הילדות שלי במסגרות ובחוגים, ואני דיברתי עברית בצורה מצוינת, אז אני לימדתי אותם עברית. דיברנו עברית רוב היום, אך הם מנגד הקפידו ללמד אותי רוסית כדי שאדע גם את שפת האם המקורית שלי".

בגיל 10 עשתה קרפינצ'יק את דריסת הרגל הראשונה שלה בעולם הדוגמנות כאשר ניגשה יחד עם אמה לאודישן בסוכנות הדוגמנות TLV Models, אך השנים הראשונות בתחום לא האירו לה פנים.

"נכנסתי לתחום בזכות אמא שלי, היא האמינה שאצליח בו מתישהו", היא מספרת, "אמא לקחה אותי איזה יום לסוכנות, ישבנו ותיאמנו ציפיות. הרגשתי לגמרי הברווזון המכוער, חסרת ביטחון עצמי, לא מבינה מה אני עושה".

תיאום הציפיות כלל את ההבטחה שסופיה לא תזניח את לימודיה. "בפגישה בסוכנות הדוגמנות הבטחתי לשמור על ממוצע ציונים גבוה, תוך שאני משלבת בין הלימודים לאודישנים וימי צילום. וכך היה".

סופיה אמנם המשיכה להשקיע בלימודים, אבל מנגד, ההצלחה בתחום הדוגמנות לא הגיעה. "מגיל 10 עד 14 לא קיבלתי שום עבודה", היא מספרת, "שמעתי המון 'לא'. לפעמים אפילו הסתירו ממני את ה'לא' כדי שלא אתאכזב. ואז, בגיל 14, אחרי שנים של התמדה, נפל דבר וקיבלתי את התפקיד הראשון שלי".

צילום: צחי ואזנה

מרגע שסופיה קיבלה את העבודה הראשונה שלה, נדמה שהגורל הפך את פניו והחל לחייך אליה. "החוויה שלי בעולם הדוגמנות היתה מרגשת ואינטנסיבית כבר בגיל צעיר", היא מספרת, "העבודה הראשונה שלי היתה צילומים להפקת אופנה, ומיד לאחר מכן התחיל רצף של עבודות וקמפיינים. הרגשתי שלאט-לאט מגלים אותי יותר ויותר. לא הרבה אחרי קיבלתי את קמפיין הכלות הראשון שלי – הגעתי לסט כמו טום בוי, ותוך כמה רגעים הפכתי לכלה".  

עד מהרה גילו אותה גם מעבר לים. "אחרי הקמפיין הגדול הראשון התקבלתי לסוכנות דוגמנות נחשבת במילאנו וטסתי לשם לעוד אודישנים וימי צילום", היא מספרת, "אמא שלי הגיעה לבקר אותי למשך שבוע, אבל זו היתה הפעם הראשונה שלי לבד במקום זר שבו הייתי צריכה להסתדר לגמרי לבד – ללכת לעבודה לבד, לבשל לעצמי, לכבס לעצמי ולדאוג לעצמי". 

וכיום, במבט לאחור – זו היתה חוויה חיובית לנערה כל כך צעירה?

"זו חוויה מבגרת מאוד, אבל בעיקר מרגשת ובלתי נשכחת. דגמנתי על מסלולים שווים, הצטלמתי לקמפיינים נחשקים והתגוררתי בארץ זרה יחד עם תשע דוגמניות ממדינות שונות ברחבי העולם".

צילום: שי פרנקו

כאשר החלה להצטלם ולהשתלב בתעשייה, סופיה נתקלה בהצקות מצד ילדים בבית הספר. "סבלתי מבריונות ומחרם בבית הספר במשך שנים ארוכות", היא מספרת, "אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את החרם וההשפלות. זה דבר שמצלק אותך וגרם לי לפחות לאבד אמון בבני אדם לאורך זמן. לשמחתי היום אני במקום אחר לגמרי ועל הזמן הפצע הגליד". 

היא השתתפה בשבועות האופנה במילאנו ובפריז, הציגה בבתי האופנה של דיור, רנואר, גולברי, ויצו ושנקר, הצטלמה לקטלוגים נחשקים של דני מזרחי, יניב פרסי וסימפלי פאשן והשתתפה בפרסומות ברחבי אירופה. היא קיבלה שער במגזין "סטילטו" ובנוספים וממש לאחרונה נבחרה להשתתף בתחרות האופנה מהחשובות בעולם, "FTV אירופה". בתחרות הזו התגלו לאורך השנים מיטב הדוגמניות המובילות בעולם, ויש כבר מי שמסמן את קרפינצ'יק כמתמודדת בולטת. 

"בעיני להגיע לתחרות כזו שהכתירה דוגמניות בעבר זה אבן דרך", היא מתוודה, "מחמיא לי מאוד שמסמנים אותי לזכייה, אבל אני יודעת שיש לי דרך ארוכה לעבור ואני לא נחה לרגע. אם אזכה זה יהיה נפלא, ואם לא – אמשיך לעבוד כדי לזכות בתחרויות הבאות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאןוהיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנונימי

    אני לומד איתה מאז כיתה א…, תמיד הייתה מקובלת ואהובה ואף פעם לא סבלה מחרמות והצקות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר