שכונת נחלת יהודה
שכונת נחלת יהודה

בשבוע הבא: מועצת העיר תכריע האם ייבנה בית כנסת בשכונת נחלת

המתנגדים והתומכים סביב הקמת בית הכנסת שייבנה בשכונה ממתינים להכרעת מועצת העיר, שככול הנראה תאשר את הקמת המבנה. בעירייה מדגישים: מדובר במבנה צנוע יותר שלא יכלול ישיבה

פורסם בתאריך: 31.1.19 12:28

מועצת העיר תקבע בשבוע הבא האם ייבנה בית כנסת בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון. בעירייה מדגישים כי לא מדובר באותו בית כנסת שתוכנן להיבנות בשכונה ועורר סערה, עד שהוחלט בסופו של דבר על הקפאת התהליך. לפי מקורות המקורבים לגורמי העירייה נראה כי שההצעה לבניית בית כנסת בשכונה שלא יכלול ישיבה ויהיה צנוע יותר, צפויה להתקבל ברוב קולות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בית הכנסת נחלת הוא יוזמה של עמותת בית הכנסת נחלת נתנאל בראשון לציון שנוסדה בשנת 2016, בתקופת כהונתו של דב צור, והוקמה במטרה לבנות בית כנסת ולהפעילו לטובת תושבי השכונה. העמותה פנתה לעירייה להקצאת קרקע לבית כנסת, במטרה שהמקום ישמש גם מרכז להעשרה רוחנית ולימוד תורה. העירייה מצדה מצאה את השטח המיועד בשכונת נחלת החדשה, מהסיבה שאין במקום בתי כנסת, וציבור המתפללים נאלץ לצעוד לבתי כנסת מרוחקים.

בהמשך הוחלט לבנות את בית הכנסת על שטח כולל של 2,431 דונם, כשהמבנה עצמו יתפוס 824 מ"ר. לבית הכנסת תוכננה קומת קרקע בגודל 177 מ"ר המיועדת לכ-200 מתפללים, מעליה עזרת נשים של 70 מטר וקומת מרתף של 73 מטר. עלות הקמת בית הכנסת עומדת על כארבעה מיליון שקלים שמקורם בתורמים שמתחייבים לממן את הקמתו.

התוכנית עוררה סערה. חלק מהתושבים מוחאים וטוענים כי בית הכנסת יזרים לשכונה החילונית מאות חרדים. מנגד, תושבים אחרים – חילוניים, מסורתיים ודתיים – טוענים שבית כנסת הוא לכולם, ואומרים: "כולנו יהודים".

"אנחנו עם האצבע על הדופק", אומר תושב השכונה אשר לקח חלק בהפגנות נגד הקמת בית הכנסת, "לא אמרנו שאנחנו לא רוצים בית כנסת, ביקשנו רק משהו קטן וצנוע יותר. אנו מחכים לפרסום גודלו של בית הכנסת ואז נמשיך להיאבק אם צריך. בית כנסת בהסוואה של כולל לא ייבנה".

לעומתו טוענת אסתר לוי, גם היא תושבת השכונה, כי "כדתייה שגרה בשכונה אני סוף-סוף שמחה לדעת שייפתח בית כנסת. לצערי, בחמש שנים האחרונות שבהן אני גרה בשכונה אין בית כנסת בקרבת מקום וגם לא מקווה, וזה משמח לדעת שהרימו את הכפפה ושזה יצא אל הפועל. בית הכנסת הוא לא רק לדתיים אלא לכלל הציבור שחוגג שבתות חתן, בריתות ועוד. אנחנו חיים במדינה יהודית וזה נכון לכולם".

חבר המועצה שמואל גאמיל, מחזיק תיק חינוך ותרבות חרדית, נכסים והקצאות: "אני משבח את ראש העירייה רז קינסטליך. ראשון לציון זכתה למתנה שאין כמותה. זהו ראש עיר שמאחד ודואג לכלל הציבור. אני מברך על בית הכנסת שעתיד להיבנות ושממנו תיהנה כלל האוכלוסייה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "חשוב להבהיר כי אין מדובר על בית הכנסת שסביבו היתה מחלוקת. מדובר על בית כנסת עבור תושבי השכונה שמתפללים כרגע במרתף ומשוועים למקום ראוי בו יוכלו להתפלל".

עוד באותו הנושא:

"היטלר היה צריך להשמיד אתכם" – צפו בעימותים על רקע הקמת בית כנסת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אסתר המלכה

    אותו מאבק על בעד ונגד להקים בית כנסת , היה לפני 30 שנה בשכונת "נווה הדרים". כל התושבים התנגדו וזה לא עזר להם. ומה יצא להם מזה בסוף? שמיום הקמת בית הכנסת ועד עצם היום הזה, בית הכנסת היה מפוצץ תמיד בתושבים בעיקר בימי כיפור וימי שישי-שבת, ונדחפו לשם בעיקר אותם אלה שהתנגדו (ואשר לא התביישו להראות עצמם שם).

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר