חברי המועצה ה-16 (צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ)
חברי המועצה ה-16 (צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ)

קואלציה רחבה – סיעות מפורקות: מה צפוי במועצת העיר ה-16 של ראשון לציון?

האופוזיציה, הקואליציה, המגעים והסגנים. המועצה שיצאה לדרך מעניינת לא פחות ממערכת הבחירות הסוערת

פורסם בתאריך: 9.12.18 10:25

ביום רביעי התקיימה הישיבה הראשונה של מועצת העיר ה-16 של ראשון לציון, שנפתחה בטקס חגיגי בבית מכבי בראשון. הצגת חברי הקואליציה העלה תמונה קצת יוצאת דופן: כמה מהסיעות החזקות הגיעו לקדנציה החדשה מפורקות. מנגד, ראש העירייה הנכנס רז קינסטליך יכול להיות מרוצה. ראש העירייה העשירי של העיר, השלישי מבין ראשי הערים בראשון לציון, שנולד וגדל בה, הצליח להרכיב קואליציה רחבה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בקדנציה החדשה נפרדו ממועצת העיר ראש העירייה היוצא דב צור, שכיהן בתפקיד עשר שנים, וחברי מועצה מאיר עקיבא, אוהד אוזן, אייל לוי, לימור גור, תמי רונן, משה לב הר, טרבלסי חי, אבי דנינו ויפית מנחם. בנוסף, שלוש סיעות בולטות התפצלו כבר במערכת הבחירות הסוערת.

אחת הסיעות שהתפצלה על רקע התמיכה במועמד לראשות העירייה לקראת הסיבוב השני, היא סיעת התנועה החברתית הירוקה, של איתן שלום, יפעת מאירוביץ'-יפת ומיכל קלדרון שזכתה בשלושה מנדטים. זאת, לאחר ששלום וקלדרון חברו לקואליציה ואילו מאירוביץ'-יפת נותרה באופוזיציה.

במהלך קמפיין הבחירות לקראת הסיבוב השני, חברה מאירוביץ'-יפת בדב צור ושלום הצטרף אליה רק לאחר מכן. בין השניים אירע הפיצול לאחר שבסופו של דבר חבר שלום לקינסטליך לקראת הסיבוב השני, למרות שמאירוביץ'-יפת לחצה עליו לחבור לצור. בסופו של דבר שלום הביע תמיכה בצור. התוצאה: שלום לא קיבל את תפקיד סגן ראש העירייה, שבו החזיק בקדצניות הקודמות, אבל העדיף להצטרף לקואליציה כחבר מועצה בלבד.

גם סיעתו של דורון אוזן "הצעירים למען הסביבה", שקיבלה שלושה מנדטים, התפצלה גם היא בעקבות הסיבוב השני. לאחר הבחירות יצאו חברי הסיעה קרן דנה ואפי משה בביקורת כלפי אוזן הודיעו על הצטרפותם לקואליציה. בתגובה  אוזן, שהעדיף לפעול מהאופוזיציה, ואמר על חבריו לסיעה כי מוטב שיחזירו את המנדטים שלהם. אוזן מתכוון להילחם מהאופוזיציה, כאשר כבר בישיבת המועצה הראשונה, הודיע לקינסטליך: "רז פעלת בעורמה  אני אהיה שומר הסף".

יחד עם אוזן יישבו באופוזציה יפעת מאירוביץ'-יפת, יוסי חממי, ציון כהן, אייל מושיוב ומירב דולב. לעומת 22 חברי קואליציה.

 

גם סיעת "ראשון אחת" של דב צור, שקיבלה ארבעה מנדטים, התפצלה לאחר הבחירות. שני חברי הסיעה, ציון כהן ואייל מושיוב, נעדרו מההשבעה והישיבה החגיגית. בקדנציה הקודמת שימשו שניהם סגני ראש עירייה, ובקדנציה הזו, הם יהיו באופוזיציה יחד עם מירב דולב. לעומתם, אפרת אברומוביץ, מספר 3 ברשימתו של צור, החליטה להיכנס לקואליציה ולפרוש מהסיעה.

בקדנציה הנוכחית, ישנם גם חברי מועצה חדשים, בהם מקסים בביצקי מסיעת ראשונים, שישמש גם כסגן ראש העירייה ואבי חיים מרשימתו של קינסטליך "הירוקים + הצעירים", שישמש גם הוא כסגן ראש העירייה.

סגנים נוספים הם ליאל אבן-זהר, העומדת בראש הסיעה "דרך חדשה", עם 4 מנדטים, איתי מתתיהו מ"יש עתיד" שנכנס בפעם הראשונה למועצה וישמש בתפקיד ברוטציה יחד עם אריה כהן ומוטי עג'מי, ששימש בתפקיד סגן ראש העירייה בתקופת כהונתו של צור.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר