צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

הקרב שלא נגמר: השנה הקשה של דב צור מגיעה לשיאה בסיבוב השני

אחרי 10 שנים בתפקיד ראש עיריית ראשון לציון ולאחר שהשיג בבחירות הקודמות רוב מוחץ, דב צור יוצא לסיבוב שני שמתחיל במתקפה

פורסם בתאריך: 31.10.18 18:01

אין ספק שזו הייתה שנה קשה ומורכבת במיוחד לראש עיריית ראשון לציון דב צור, שטרם הסתיימה, לאחר שנקבע כי יעלה לסיבוב שני מול רז קינסטליך בקרב על ראשות העירייה. צור, שבבחירות הקודמות בשנת 2013 זכה ברוב מוחץ של יותר מ-70%, נלאץ הפעם להתמודד עם חמישה מתמודדים לראשות העיר, מהם שלושה שליוו אותו בשנים האחרונות: מוטי עג'מי ששימש כממלא מקומו, דורון אוזן ששימש כמשנה לראש העירייה ורז קינסטליך ששימש כסגנו בחמש השנים האחרונות. ריבוי המתמודדים, יחד עם יום השבתון, הצליחו להוציא לקלפיות כמעט כמחצית מבעלי זכות ההצבעה. אבל הדרמה לא הסתיימה אתמול (שלישי) וראשון לציון עוברת לסיבוב השני שיתקיים ב-13 בנובמבר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


השנה הקשה של צור החלה לפני כשנה. בדצמבר האחרון ניחתה פצצה על בניין העירייה. אחרי 10 שנים בתפקיד ראש עיריית ראשון לציון, נעצר צור יחד עם בכירים נוספים בעירייה ובעיר בפרשה שקיבלה את הכינוי "פרשת ביטן". צור הורחק מהעירייה וכששב לתפקידו לאחר ההרחקה גילה שהחל הקרב הקשה על תפקידו: הוא נפרד בזה אחרי זה מהאנשים שהקיפו אותו. תחילה הדיח צור את מי ששימש כמשנה לראש העיר דורון אוזן, לאחר מכן התפטר מתפקיד סגן ראש העיר רז קנסטליך ואז גם מי ששימש כממלא מקומו ב-10 השנים האחרונות, מוטי עג'מי, החליט להתפטר. כל השלושה התמודדו נגד צור ולא חסכו במתקפות בפרט על רקע החקירה שהתנהלה נגדו. צור נלחם ובכל הכוח, גם כשרבים הימרו על כך שיעלה לסיבוב שני. הימור שהוביל לחבירה והסכם איחוד בין ארבעה מתמודדים לראשות העיר, לפיו יתמכו במתמודד המוביל נגד צור במידה שיתקיים סיבוב שני.

צור בן ה-63, גרוש ואב לשלושה, נולד בראשון לציון והתחנך בגימנסיה הרצליה. הוא רואה חשבון במקצועו, בעל תואר שני במנהל עסקים. הוא מונה לתפקיד ראש העירייה לפני 10 שנים, אחרי מאבק ארוך ועיקש מספסלי האופוזיציה במי ששימש כראש עירייה מאיר ניצן. את דרכו במערכת הפוליטית המקומית החל לפני 25 שנה, כשהתמודד בפעם הראשונה למועצת העיר. באותה השנה מונה לסגנו של מאיר ניצן, תפקיד שאותו עשה במשך שלוש שנים עד לפרישתו לאופוזיציה. מאז ניסה שוב ושוב להתמודד מול ניצן על ראשות העיר, עד שלפני 10 שנים גבר על ניצן בפרש של שני אחוזים בלבד מהקולות.

מאז הספיק לא מעט. אחד מהשינויים הבולטים שהוביל בעיר הוא ביטול חטיבות הביניים והפיכת התיכונים בעיר לשש שנתיים. הוא גם ראש העירייה שחתום על הקמת מרכזי הבילוי הסינמה סיטי ויס פלאנט, מתחם הסקייטפארק והטיילת הצפונית, שיפוץ המדרחוב וקידום ועידוד עסקים לפעול מראשון לציון. כמו כן, בתקופת כהונתו הפכה לעיר לבירה קולינארית שבה נפתחים בזו אחר זו מסעדות ומקומות בילוי.

בשנה האחרונה פעל לקידום הקו החום של הרכבת הקלה, שיחצה את העיר לכל רוחבה, גם במחיר של מימון מהעירייה. זאת במקביל לעידוד פרוייקטים נדל"ניים ענקיים במסגרת מחיר למשתכן, פינוי בינוי והבנייה במחנה צריפין.

אבל האתגר האמיתי בשנה האחרונה היה הקרב על שמו, לאחר שהמתמודדים, כל אחד בדרכו, טרח להזכיר לבוחרים את הפרשה שהתחילה לפני כשנה. בליל הבחירות, לאחר סגירת הקלפיות וספירת הקולות, לא היה ספק בנוגע לתחושותיהם של צור ואנשיו. לחץ ועצבים ואכזבה ניכרו על פניהם בעיקר ככל שהתבהרה התמונה והיה ברור שהוא ייאלץ להתמודד בסיבוב השני. אחד הפעילים של צור התייחס לבחירות וטען כי זו "אחת ממערכות הבחירות הכי מלוכלכות שאני זוכר".

אבל למרות האכזבה, זמן קצר אחרי שהיה ברור שצור הולך לסיבוב שני, עוד לפני שנספרו כל הקולות הוא חזר להתקפה והודיע: "אנחנו נערכים לניצחון בסיבוב השני. היום ברור שהברירה היא בין ניסיון, דרך ותפיסת עולם לבין מועמד חסר ניסיון והעדר מוחלט של התאמה לתפקיד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילן

    דב היקר כתבות מסוג זה צריכות לעבור לאזניהם של תושבי ראשון לציון
    שיעריכו את מי שהוביל ומוביל את ראשון להצלחה…
    ולא לשפוט את דב עוד לפני שהיה משפט.

  2. איתי

    רז קינסטליך לא ראוי ומתאים לתפקיד.

    דב צור ראוי ע"פ הכתבה שמסבירה בתמצית את ההישגים שהביא לעיר .

    דב צור חייב להמשיך כראש העיר ראשון לציון.

  3. דני כהן

    אני חרד מהמחשבה שרז קינסטליך יהיה ראש העיר
    העשיה והפיתוח של רא העיר דב צור הוא המתאים ביותר!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר