משפחת וייסמן. קרדיט צילום- באדיבות המשפחה
משפחת וייסמן. קרדיט צילום- באדיבות המשפחה

השקעה לחיים: עוברים מהמרכז למרחבים של הקיבוצים בצפון

סביבה פסטורלית, תחושת מרחב וביטחון, נגישות לעורקי תחבורה וחינוך מעולה לילדים. משפחות צעירות רבות מכל רחבי הארץ עברו בשנתיים האחרונות להתגורר בשכונות ההרחבה בקיבוצי הצפון. מה הוביל אותן לעזוב את אורח החיים המוכר בעיר ולעבור לגור בקיבוץ? ואיך דווקא הקורונה יצרה עבורם הזדמנות לעשות את המהלך? הכירו את האנשים שנהנים מכל העולמות

פורסם בתאריך: 22.11.21 15:56

עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, החלה המגמה שבמסגרתה משפחות רבות, מכל רחבי הארץ, בחרו לשנות את אורח חייהן. הן החלו לעזוב את המרכז, את העיר, עברו צפונה והצטרפו לקהילה תומכת, בסמוך לטבע, בקיבוצים.

"נהנים מהמרחב הכפרי ולא מרגישים מנותקים"

"למען האמת, רצינו שהילדים יגדלו בסביבה כפרית ופחות צמודים למסכים", אומר לנו ליאור קמינסקי.

קמינסקי ואשתו איילת שניהם בני 35, עברו לפני כשנה וחצי לקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי עם שני ילדיהם, לאחר שמכרו דירת 4 חדרים ברחובות.

"אנחנו חובבי טבע ואת הצפון הכרנו בעיקר מטיולים, לעבור לגור במרחב הכפרי זה משהו שהרגיש לנו מאד טבעי ונכון", אומר ליאור. "בדקנו מספר מקומות ולבסוף בחרנו ביחיעם. היתרון בקיבוץ יחיעם הוא שאנחנו גם נהנים מהמרחב הכפרי וגם לא מרגישים מנותקים. יתרה מכך, המעבר מהמרכז לצפון ממש לא פגע לנו בשגרת העבודה, אני עובד חלק מהשבוע בבית וחלק מהשבוע נוסע ברכבת למקום עבודתי בתל אביב. אשתי עובדת בנהריה ובמקביל בקליניקה שהקימה במושב מעונה".

הערך המוסף, לדברי קמינסקי, הוא ללא ספק חיי הקהילה. "קיבלו אותנו מאוד יפה בקיבוץ, יש פה ועדת תרבות פעילה וגם בתקופת הסגרים היו פעילויות נחמדות לילדים, החינוך פה פנטסטי. למי שיכול להתאים את מקום העבודה שלו למגורים ביחיעם, אני בהחלט ממליץ ללכת על זה. בסך הכול אנחנו מרוצים, יש פה אווירה מושלמת לגידול משפחה".

משפחת קמינסקי. צילום- באדיבות המשפחה

משפחת קמינסק | צילום: באדיבות המשפחה

"הקורונה יצרה את ההזדמנות"

שמוליק ואנה וייסמן, בני 36, נשואים + 2, צפויים בחודש אוגוסט הקרוב לעזוב את ראשון לציון ולעבור אף הם לקיבוץ יחיעם.

"אנחנו מאד אוהבים את הצפון, מספר שמוליק, מהנדס תוכנה במקצועו. אנחנו מטיילים בצפון מזה שנים ותמיד היה לנו את החלום לעבור לפה ולגדל פה משפחה אבל איכשהו זה לא היה נראה ריאלי. דווקא בתקופת הקורונה נוצרה ההזדמנות. רבים החלו לעבוד מהבית וכך גם אני. היות ואני עובד רוב השבוע מהבית, נושא המרחק ממקום העבודה הפך ללא רלוונטי עבורנו.

גם אם צריך לנסוע מידי פעם לעבודה במרכז, תחנת הרכבת בנהריה רחוקה 10 דקות נסיעה מהקיבוץ. אשתי היא עובדת סוציאלית במקצועה וזה מקצוע שנדרש בכל מקום. פתאום הבנו שהחלום שלנו אפשרי. מעבר לזה, קיבוץ יחיעם קרוב לעיר (נהריה) שמציעה שלל שירותים או בילויים".

גם עבור הזוג וייסמן נושא הקהילה והחינוך היווה שיקול מרכזי בהחלטה לעבור לגור בהרחבה בקיבוץ. "הרגשנו מיצוי מהחיים בעיר. חיפשנו קהילה, מרחבים לילדים. גם מערכת החינוך פה מספקת ערכים חשובים כבר מגיל צעיר".

וילה ענקית במחיר של  (כמעט) דירת 3 חדרים במרכז

מני וענבל נאור, בני 34, מתגוררים כיום ביבנה ונמצאים בשלבים מתקדמים של קליטה וקבלה לקיבוץ גונן שבגליל העליון. "למען האמת, כבר שהכרנו לא ממש מצאנו את עצמנו בתל אביב" , מספר מני. "לגליל העליון התחברתי במיוחד במהלך הלימודים במכללת תל חי. עם השנים עברנו ליבנה, אבל עדיין, העומס והלחץ שמאפיינים את חיי העיר פשוט לא בשבילנו. חיפשנו את השילוב של חיי קהילה, מרחב לילדים, נוף פתוח. בחרנו בקיבוץ גונן כישם מצאנו בדיוק את זה. בנוסף, גם הקהילה בקיבוץ צומחת ויש בה המון ילדים צעירים, סביבה מושלמת לגדל ילדים. גם מבחינת מחיר מדובר בעסקה נהדרת. מכרנו דירת 3 חדרים בלוד ועם תוספת לא גדולה נרכוש וילה גדולה על שטח ענק של 730 מטר".

שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן.| צילום: אופיר שטמרמן-תקומה

שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן.| צילום: אופיר שטמרמן-תקומה

אופיר שטמרמן, מנכ"ל חברת תקומה שמנהלת את הבנייה בשכונת ההרחבה שבקיבוץ גונן ובקיבוץ יחיעם: "משפחות צעירות מחליטות להעתיק את חייהן לקיבוץ בגלל הסביבה המוצעת להם. המרחבים הפתוחים שמעניקים תחושת בטחון, חינוך מעולה, חיים בקרב קהילה חברית ותומכת וכן, גם בית קרקע עם גינה גדולה בסביבה פסטורלית.

שטמרמן מוסיף ומציין כי משבר הקורונה רק חיזק את הביקושים למעבר מגורים לקיבוץ. הורים רבים עברו לעבוד במודל היברידי שמאפשר להם עבודה מרחוק. הילדים נהנים מחצר גדולה ובילוי בשטחים פתוחים נרחבים  בסביבה בטוחה וקרובה לבית.

כבר שנים שמעבר לקיבוץ אינו כרוך בהתנתקות. ראשית, מרבית הקיבוצים נמצאים במרחק נסיעה של דקות ספורות מהעיר, מאזורי תעסוקה ובילוי ומעורקי תחבורה ראשיים. שנית, חיי הקהילה שבקיבוץ מספקים למשפחה חלק ניכר מהצרכים החברתיים בדמות מערכת חינוך בלתי פורמאלית לילדים ושירותים בסיסיים של תרבות, פנאי, קניות ורפואה.

"שינוי צרכני נוסף שצבר תאוצה במהלך השנה האחרונה הוא עלייה חדה בהזמנה אונליין של קניות ומוצרי צריכה אחרים כך שגם בהיבט הזה מגורים בקיבוץ אינם מהווים חסם כלשהו. גם בהיבט הנדל"ני המעבר לקיבוץ מהווה עסקה מצוינת".

כמות הפרויקטים לבניית בתי קרקע ירדה משמעותית ברחבי הארץ ובאילו שכן קיימים השטחים קטנים מחצי דונם והצפיפות רבה.

לעומת זאת, בשכונות ההרחבה שבקיבוצים, לרוב השטחים המוצעים למכירה הם החל מחצי דונם ולעיתים אף גדולים יותר" .

שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: יח"צ

שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: יח"צ

לפרטים נוספים אודות שכונת ההרחבה בקיבוץ יחיעם לחצו כאן

054-2638151

לפרטים אודות שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן לחצו כאן

054-4689931


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר