חנוכריסמס

"חנוכריסמס": התלמידים בבאר יעקב חוגגים חנוכה לצד כריסטמס

בחטיבת הביניים בבאר יעקב החליטו השנה לציין בגאון את "חנוכריסמס" – מיזוג של שני החגים: חנוכה היהודי וחג המולד הנוצרי, שחלים בדצמבר

פורסם בתאריך: 16.12.19 11:02

בכיתה ז' 7 בחטיבת הביניים נווה נחום שבבאר יעקב החליטו השנה לציין בגאון את "חנוכריסמס" – מיזוג של שני החגים: חג החנוכה היהודי וחג כריסטמס הנוצרי שחלים בדצמבר. וכך, בכיתה ניצבים חנוכייה ועץ אשוח.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מחנכת הכיתה הנוצרייה מרלן קשיר, החליטה לחשוף את תלמידה גם לחגים של עדות ודתות שונות מלבד החגים היהודים, ואתמול (ראשון), לאחר דיון בכיתה על המסורת והסמליות של כל חג, הביאה מרלן לכיתה חנוכייה ולצדה גם עץ אשוח לחג המולד, שאותו הילדים קישטו כמיטב המסורת.

"המטרה הייתה להכיר לתלמידים את הדתות השונות ואת ההבדלים ביניהן, ולכבד את השונה ולגלות סובלנות כלפי דברים שאינם מוכרים לנו", מסבירה המורה מרלן.

"מטבע הדברים, בני אדם שונים זה מזה, והייחודיות של כל דת תורמת עניין רב לעולם, אך לצערנו גם מקור למתחים. אי לכך, יש לבנות את הבסיס לקבלת השונה כבר מגילאים אלו, כדי שבעתיד ילדינו לא יפתחו דעות קדומות וסטריאוטיפים שמעמיקים את הפער הקיים במדינה", היא אומרת.

 

חג המולד עץ אשוח וחג חנוכה

לדברי מרלן, רוב התלמידים בכיתה התרגשו מהרעיון, הביעו סקרנות רבה ויצרו אווירה פתוחה ומקבלת. אך היו גם ילדים שהביעו את התנגדותם. "השנאה והעוינות כלפי השונה נובעים מפחד מהלא מוכר", מציינת מרלן ומוסיפה, "אל לנו לשכוח, כי כולנו מאמינים באותו האל ועל כולנו חלה המצווה – ואהבת לרעך כמוך, גם אם לא כמוך".

אחת התלמידות בכיתה הוסיפה: "היה ממש כיף לעשות משהו שאנחנו לא מכירים ולא רגילים אליו, ולכבד את המחנכת שלנו במנהגים שלה כמו שהיא מכבדת אותנו במנהגים שלנו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. היהודי האחרון

    כמה עצוב לקרוא, ניתן צריך וטוב ללמוד על כל הדתות והחגים, אולם לחגוג אותם זה הגזמה פרועה. לחג היהודי קוראים חנוכה, שחוגגים בו את הניצחון על המתייוונים! ובשם הגלובליזם המדומיין הם חוגגים כריסטמס, השתגענו? והמורה אומרת שההתנגדות היא משנאה ובורות. מעניין איך הייתה הכתבה אם היו חוגגים חג מוסלמי, או הרצאה של רב בכיתה.

  2. בטטה מאץ׳

    אני חושבת שזה ממש מהמם שהם מציינים את זה
    זה נקרא לחשוף אותם לחגים האחרים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר