דורון אוזן
דורון אוזן

"כישלון במדיניות והבטחות באוויר"

טור מיוחד : דורון אוזן, יו"ר האופוזיציה, מציג למנכ"ל העירייה החדש את המשימות הדחופות: אין בטחון, האכיפה אנמית, צעירים משתוללים עם טרקטורונים ואופניים חשמליים ועוקץ את רז קינסטליך: הדבר מחייב אותך לערוך בדק בית מעמיק

פורסם בתאריך: 15.12.21 11:01

פרישת מנכ"ל דודי גיל פוגעת בחוליות שאמורות לחבר ולקשר את כל מרכיב העירייה וכשראש העירייה מעביר את האחריות אליו – זה מלמד על כישלון בקביעת המדיניות ובמימושה. סיטואציה כזאת מחייבת את ראש העירייה לערוך בדק בית מעמיק מאוד.

ברגע שהוחלט בתחילת הקדנציה לבטל את "פורום המוקד העירוני" העליתי את הסוגיה למועצה כהצעה לסדר. זו הייתה הטעות מס' 1 של רז קינסטליך  ומשם ההידרדרות החלה והורגשה מאוד ביחס לכמויות האדירות בתלונות התושבים בכל התחומים.

ביטול המוקד הוא אובדן דרך, כיוון שייעודו העיקרי של המוקד הוא להעביר מידע אותנטי לראש העירייה, ישיר ללא רכילות, כדי שכל הבעיות שלא טופלו יזכו למענה מסודר. אם המוקד בוטל בידיעתו, בסמכותו ואולי בהנחייתו זהו כישלון מהדהד, ומהר מאוד הוא ייווכח עם כניסת המנכ"ל החדש שמחובתו להחזיר את פורום המוקד. לא סתם הסביר המנכ"ל החדש דורון מילברג שיש לטפל באופן מיידי בניקיון ובביטחון שהוזנחו מאוד.

באומנות יתרה הצליחה העירייה להפוך את תושבי העיר ל" עובדי המוקד העירוני בהתנדבות", מעין שלוחה של 106. לאחרונה הפכו מספר עובדי עירייה/חברה עירונית להיות מדבררי העירייה, תוך שהם עוברים על הכללים המותרים להם כעובדי המערכת. ישנם עובדי עירייה שכל היום מגיבים בקבוצות הוואטצפ על תלונות. האם זו עבודתם? האם לזה פיללו תושבי העיר? בטוח שלא!

למנכ"ל החדש מצפה עבודה רבה. הוא אדם רציני, בעל ניסיון רב, ומחכות לו משימות רבות לאור מה שקורה כאן בשלוש השנים האחרונות.

הנה רשימה חלקית של בעיות שיש לתת להן מענה בהקדם.

ההזנחה בעיר פושעת: לכלוך, זוהמה וצואה ברחובות, טיאוט לקוי, מתקנים בגינות ובפארקים לא מתוחזקים והזנחה בתשתיות.

מערכת חינוך בינונית והורים שקורסים תחת הנטל של מימון מורים פרטיים

רחובות חשוכים מהווים סכנה בטיחותית לילדים ומבוגרים, בעיות תחבורה אקוטיות שלא זוכים, פקקים קשים בכניסה וביציאה מהעיר, לאן נעלמו כל תכניות התחבורה שכיכבו במערכת הבחירות?

וגם בתחום הביטחון קיימות בעיות: אכיפה אנמית, קפואה, אין נוכחות פיקוח במוקדים הנכונים, צעירים משתוללים עם טרקטורונים ואופניים חשמליים על המדרכות, בכבישים ובפארקים, תוך שהם מסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל,  ארנונה שעולה ועולה ולא ברור מה התושבים מקבלים עבורה.

הצעירים עוזבים את העיר. לא שווקו פרויקטים חדשים לדיור בר השגה כפי שיזמתי לצעירי ראשון בנחלת, בכלניות ובמרכז העיר.

בניינים רבים בסכנת קריסה והעירייה לא ביצעה את הנחיות ועדת הביקורת שאני עומד בראשה לסקר מבנים מסוכנים.העיר תקועה והתושבים ממורמרים.

ומה בינתיים עושה העירייה? מציפה את הציבור במידע ובפרסום מאסיבי בקבוצות הוואטצפ כדי להסית מעיניהם את הבעיות האמיתיות.

הציבור רוצה עשייה ולא הבטחות שווא כמו האחרונה "הקמת הארנה במזרח העיר", על אף שבתחילת הקדנציה ראש העירייה ביטל את הפרויקט בטענה שהוא מיותר וכי מדובר בבזבוז כספי ציבור. בינתיים נזרקו לפח כספים שהגיעו מהטוטו ומגורמים נוספים.להצטלם ולפרסם זה לא מספיק. גם לא יציאה לסיורים מתוקשרים.

הבעיה היא העדר יכולת ניהול וניסיון מוכח קודם, שגורם לפגיעה משמעותית בתפקוד העירייה. למנכ"ל החדש צפויות משימות ממש לא פשוטות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הרץ מרשלץ

    אני אמרתי לפני הבחירות הוא בא לעשות כסף לו ולחברים שלו תבדקו כמה אישורי בניה קיבלו החברים שדאגו לו בבחירות וכמה עסקים הם פתחו ואיפה האכיפה (מכוניות פאר חנות כל ערב על המדרכות והפיקוח לא נראה באזור )ראשון נראית כמו עזה אבל יש פאבים וחיי לילה אז מה זה משנה

  2. תושב מודאג מאוד

    בעניין הנקיון צודק מאוד העיר מלוכלכת כמו שלא הייתה אף פעם ולראש העיר מומלץ לעבור לאחד מערוצי הטלויזיה ולעבוד כקריין חדשות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר