המוקד העירוני. צילום: שגיא פלדמן

"איך אדם אחד יכול לעקוב אחרי 1,200 המצלמות שמפוזרות בעיר?"

עובד אחד מופקד במוקד העירוני על צפייה ב-1,200 המצלמות. מקסים בביצקי, יו"ר ישראל ביתנו בעיר: "איך אדם אחד יכול לעקוב אחרי כל מה שקורה בעיר?"

פורסם בתאריך: 6.2.18 17:59

ברחבי ראשון לציון מוצבות יותר מ-1,200 מצלמות במסגרת מפרויקט "מבט ראשוני", אך נשאלת השאלה איך אדם אחד הופקד על הצפייה בכל מצלמות יכול לעזור בזמן אמת והאם העובדה הזו באמת מרתיעה גורמים עבריינים מביצוע מעשי פשע אלימות.

פעיל הציבור, מקסים בביצקי, יו"ר ישראל ביתנו סניף ראשון לציון ותנועת ראשונים שהעלה את הבעיתיות בנושא, מספר ל"השקמה ראשון לציון": "ביקרתי במוקד העירוני וראיתי שיש רק אדם אחד שעוקב אחרי כל המצלמות והופתעתי מאוד. איך אדם אחד יכול לעקוב אחרי כל מה שקורה בעיר?".

"בשכונה שבה אני גר, נווה חוף, יש חגיגה של ונדליזם. כל הזמן יש מכות בין בני נוער ולפעמים אפילו מתבצעת שריפת גלגלים למכוניות, זה דברים שבזמן אמת לא תמיד רואים", אומר בביצקי שיזם מפגש של המוקד העירוני עם "קי מייקר" – חברה טכנולוגית שתוכל להעניק מענה של ניתוח התנהגות נתונים למוקד בזמן אמת על אירועים שמתרחשים בעיר. ואולם, בסופו של דבר הפיילוט לא יצא לפועל והמצב נשאר בעינו. "כשיש כמות כזאת של מצלמות גם אם בן אדם יהיה סופרמן הוא לא יוכל לעקוב אחרי כולן", מציין אריה סילברמן, הבעלים של חברת קי מייקר, "יש צורך במוקדן על כל כמות מסוימת של מצלמות או לחלופין שימוש בטכנולוגיות. לא יכול להיות שכל האחריות תהיה על בן אדם אחד".

 

מנכ"ל החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני, אומר בתגובה: "קי מייקר כנראה לא עמדו בתנאים שלנו. בכל שבוע מציגים לי כל מיני תפיסות ופטנטים חדשים אבל בינתיים אין משהו כולל שיכול לתת לנו פתרון. אחד מגלה תנועה, אחד מגלה את האירוע השליש בתחום החנייה – אין משהו שייתן לי לפחות פתרון ב70%- 80% מהמקרים".

איך בעצם כיום מישהו אחד יכול לתפקד על כל המצלמות?
"אין מודל שיכול לשלוט בכל המצלמות. גיבשנו תפיסות הפעלה. המצלמות הן כמו ניידת סיור וירטואלית שיכולה להיות בכל נקודת זמן וככה אני יכול להגיד איפה צריך להיות בכל שעות היממה".


רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו


מה זה תורם בפועל?
"היום העולם הולך בכיוון של מניעה ולא של תגובה. בדרך כלל כיום יש בן אדם (תושב) עם טלפון ובמיידי אתה מקבל למוקד גם תמונה מהאזור עצמו. ובנוסף אני בונה תכנית מניעה, אנחנו מנסים לפתח סימנים מחשידים של מה שקודם לקטטה ואז המצלמה תוכל לקפוץ לשם".

אז למה היה צריך בסופו של דבר להשקיע מליונים במצלמות, אם הפניות מגיעות מהתושבים?
"ההשקעה עצמה הייתה מעל 25 מיליון אבל היא כללה עוד הרבה דברים נלווים ולא רק במצלמות עצמן, ובדרך כלל שמתקשרים זה ממקום שאין בו מצלמה. וגם אם נשים עוד 100 אלף מצלמות לא נצליח לכסות כל פינה וכל מקום. לכן כל הזמן אנחנו מקיימים דיונים וקובעים איפה להציב ומה אנו רוצים לראות וכך מתקדמים".

האם המצב שבו יש מוקדן אחד שמופקד על המצלמות צפוי להשתנות בצורה כלשהי?
"כרגע אין פתרון אחר ואנחנו מסתדרים עם העניין. יש לנו מספיק תפיסות ופעילויות ואין שום בעיה. עבריינים יודעים שיש מצלמות והם לא ששים לרוץ מתחת למצלמות. אבל לא משנה כמה מצלמות יהיו לא הייתי מגיע למצב שתושבים לא יתקשרו למוקד העירוני. אם זה יקרה זו  תהיה אחרית הימים".

מה צפוי להיות עתיד המצלמות בעיר?
"אנחנו ממשיכים לבחון טכנולוגיות חדשות ובכל השכונות החדשות נכנס עם מצלמות, בתכנון להכנס לשכונות רקפות, נרקיסים ואירוסים עד סוף 2018 , אז יוצבו עוד 150-200 מצלמות".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "החברה לביטחון בחנה את הצעת החברה המדוברת ואף קיימה עימה מספר פגישות עבודה. מפגישות אלו עלה כי החברה לא נותנת מענה לטענה העולה מהכתבה, אלא מציעה תחקור של אזור מצולם. שנית, החברה ביקשה, במסגרת הצעתה, לאחסן את חומרי הצילום בחברה חיצונית, תנאי שהעירייה, המחויבת לנהלי פרטיות נוקשים, לא מוכנה לקבל ובכל זאת, תפקיד סייר המצלמות בראשון לציון הוא ייחודי ופועל במסגרת תוכנית עבודה מוסדרת המאפשרת צפייה סלקטיבית במקומות מועדים וכן בהתאם למועדי פעילות באזור המדובר. לא לשווא הוביל פרויקט המצלמות הישגים רבים במיגור פשיעה ושיפור איכות החיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר