אוטובוס דן קו 72 ראשון לציון
צילום shutterstock

להיות סטודנט ולהיפטר מהרכב הפרטי? לא במדינת ישראל

עמותת אור ירוק: 77% מהסטודנטים לא מגיעים ללימודים בתחבורה הציבורית ולא יכולים לוותר על הרכב הפרטי  

פורסם בתאריך: 2.1.18 12:22

לא קל להיות סטודנט בישראל. לרוב אתה מוצא את עצמך מתזז בין העבודה, הבית והלימודים בנסיון לא לשקוע במינוס גדול מידי בחשבון הבנק. בין שכר הדירה, לשכר הלימוד וההוצאות הרבות (ועוד לא הגענו לדבר על בירה או סרט פה ושם) סטודנטים רבים יכולים לחסוך כסף עם שימוש בתחבורה הציבורית ולוותר על ההוצאה הגדולה שכרוכה בלהחזיק רכב פרטי, זה לא יפתיע אתכם אם כך לגלות שהמצב רחוק מלהיות מזהיר. סקר עמותת אור ירוק שבדק את תדירות שימוש הסטודנטים בתחבורה הציבורית בחודש הראשון של שנת הלימודים האקדמית, גילה כי לא תמיד עומד הדבר בראש מעיינם. מהסקר עולה כי 77% מהסטודנטים לא מגיעים ללימודים בתחבורה הציבורית, אלא בדרכים אחרות. 52% מהנשאלים טוענים כי הם מגיעים ללימודים ברכב הפרטי, 23% מגיעים בתחבורה הציבורית, 10% מגיעים בטרמפים, 8% מגיעים ברגל, 5% מגיעים באופניים חשמליים ו-2% מגיעים באופנוע.

הסקר המדגמי נערך בקרב כ-1,500 סטודנטים שלומדים ב-56 מוסדות אקדמיים שונים – ביניהם המכללה למנהל, המכון הטכנולוגי בחולון, אוניברסיטת בר אילן, בית הספר הגבוה להנדסה ולעיצוב – שנקר ועוד. כאשר נשאלו הסטודנטים כמה זמן לוקח להם להגיע מביתם אל האוניברסיטה/מכללה התברר כי בממוצע יבזבז כל סטודנט כ-40 דקות בכל יום בדרכו אל המוסד האקדמי לכל צד (שעה ו-20 דקות בכל יום) – 30% אף טענו כי לוקח להם מעל 50 דקות בכל יום להגיע אל מוסד הלימודים. על פי ממצאי הסקר, העלות הממוצעת לנסיעה (בהתחשב במגוון דרכי ההגעה ) לסטודנט ביום היא 28.5 שקלים.

אחד מכל שני סטודנטים (49%) שלא מגיעים בתחבורה הציבורית אמרו כי במידה וזו תהיה נגישה וזמינה הם ישאירו את הרכב/אופנוע/אופניים בביתם ויתחילו להשתמש בתחבורה הציבורית. נאור, סטודנט במכללה למנהל, מספר כי "הפעם האחרונה שהגעתי באמצעות אוטובוס ללימודים הייתה בלית ברירה, כשהרכב שלי היה במוסך. כבר שלוש שנים אני מגיע למכללה ברכב מתל אביב ואני לא רואה כרגע שום אפשרות אחרת".

"קשה להיות סטודנט במדינת ישראל" מוסיף ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, "מעבר לשכר הלימוד הגבוה, המגורים והמחיה היקרים, סטודנטים רבים נאלצים להחזיק גם רכב פרטי כדי להגיע ללימודים כי אין להם תחבורה ציבורית נוחה וזמינה מהבית אל האוניברסיטה או המכללה" הוא אומר ומוסיף, "במקום לנצל את השעות הפנויות לעבודה וללימודים, רבים נאלצים לעבוד במספר עבודות כדי לממן את הרכב פרטי. תחבורה ציבורית זה מוצר צריכה בסיסי עבור השכבות החלשות והוא חייב להיות זמין ונח עבורן, כך הם יוכלו לחסוך כסף רב ושעות רבות שמתבזבזות בכבישים הפקוקים" ועוד לא דיברנו על הזמן שחייבים להיות מרוכזים בנהיגה, במקום לקרוא או ללמוד בתחבורה הציבורית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר