מוטי עג'מי (צילום: רגב ארט ויוסי אלטרמן)
מוטי עג'מי (צילום: רגב ארט ויוסי אלטרמן)

מוטי עג'מי: מרגיש נוח על הכיסא אבל מחכה לשובו של ראש העיר

מוטי עג'מי מספר על תפקידו כראש העיר בפועל, בעקבות הרחקתו של דב צור: "התחושה לא נעימה, אבל צריכים לנהל את העיר"

פורסם בתאריך: 29.12.17 10:38

ראש העיר ראשון לציון דב צור נמצא בימים אלו תחת צו הרחקה מהעירייה ל-30 יום, בעקבות החשדות במסגרת פרשת ביטן. חברו לסיעת "רק ראשון", וממלא מקומו מזה תשע שנים – מוטי עג'מי מייחל לחזרתו, ולא מסתיר לרגע את התמיכה בצדקתו של צור. הוא אף טרח השבוע לשלוח הודעת וואטסאפ לכתבי העיתונים המקומיים שקובעת "תמיד האמנתי ביושרו", בעקבות מידע שפורסם בחדשות ערוץ 10 על פרשת ביטן שנוגע לצור. כתב "השקמה ראשון לציון" התלווה לעג'מי כדי לראות מיהו האדם שמכהן בפועל בתפקיד ראש העיר, תפקיד שנפל עליו בהפתעה גמורה.

"בסך הכל אני בעל טוב ותומך"

עג'מי בן ה-53 , נשוי מזה 30 שנים לדנה (51) מנהלת חשבונות במקצועה מספר על עצמו, "אני חושב שבסך הכול אני בעל טוב ותומך, אבל לצערי בגלל הפעילות הציבורית לפעמים אני משקיע קצת פחות ממה שנדרש. אבל כיום כשהילדים כבר גדולים אנחנו יכולים להיות יותר אחד עם השני" הוא מספר. לזוג יש שלושה ילדים: אוהד (24), ליאור (22) ויובל (19) ולדבריו של עג'מי הוא אבא מלא בדאגות וחרדתי: "כל בעיה שמטרידה את הילדים הופכת להיות בעיה גדולה בשבילי, ועד שהבעיה לא נפתרת זה לא נותן לי מנוח".

כשמדובר על ניהול עיר, אפילו אם לתקופה קצובה, נדמה כי המקום דווקא די נוח עבורו. בזו אחר זו הפגישות מתקיימות במשרדו, ולא משנה אם נכנס אדם אחד או מגיעה אליו קבוצה מצומצמת. הוא אינו מתיישב בשולחן עבודתו אלא בשולחן העגול שנמצא צעדים ספורים מפתח המשרד וכפי שבשיחות הוא ללא מגננות בדמות ה'סחבק', ככל הנראה גם את החוצץ המוחשי בדמות שולחן, הוא רוצה להסיר בינו לבין אלו שמולו. "איזה כוכב" שולחת לעברו, בעת הכניסה למשרדו, אחת משלוש הנשים שהגיעו לדון בנושא כח אדם באחד מהפרויקטים העירוניים. לצד החברותיות המופגנת, הוא לא שוכח להישאר ממוקד למרות המכשיר הסלולרי שבכל רבע שעה מרטיט את השולחן עם שיחת טלפון. בכל זאת ראש העיר.

מפעם לפעם בפגישות הוא מזכיר את שמו של צור, ולנו אומר: "אני מכבד את העובדה שדב צור עדיין ראש העיר ואני לא הגעתי לשנות סדרי עדיפויות". אולי אפילו נזהר לא לעורר מהומה או לקחת את קדמת הבמה יותר ממה שצריך. אך עם זאת השבוע (שני) אושר בעיריית ראשון לציון התיקון לחוק העזר העירוני שמאפשר המשך פעילות בשבת, ובכך הראו שלא נכנעים בעיר לחוק המרכולים. מהלך שהחל עוד לפני פרוץ פרשת ביטן מצידו של צור – אך בסופו של יום במבחן התוצאה, החותמת תהיה על שמו של עג'מי.

עוד באותו עניין:

יוצאים למלחמה: בראשון לציון יגיעו עד בג"צ בקרב על השבת


"ביום מן הימים אני לא פוסל לרוץ לראשות העיר" משיב עג'מי לשאלה, בדבר המשך הקריירה העירונית שלו, אך חוזר ומדגיש: "הנושא מבחינתי לא על הפרק כרגע. כרגע ראש העיר אמור לחזור ואנחנו ניתן לרשויות החוק לעשות את עבודתם ולמצות את הדין. אני לא מתכנן תכניות אלא מקווה שהוא יחזור וינוקה מכל אשמה", הוא חוזר ומדגיש.

את העיר צריכים לנהל למרות התחושות הלא נעימות

על הסיטואציה בימים אלו הוא מספר, "התחושה בעירייה והתחושה שלי היא לא נעימה בגלל שאנשים שאנחנו מכירים ומיודדים איתם ברמה האישית כרגע לא נמצאים בעירייה", הוא אומר ומתכוון כמובן לצור, "אבל צריך לנהל את העיר ואנחנו משתדלים לעשות את הכול. יש לראש עיר הרבה החלטות על השולחן שהוא צריך לקבל ברמה יומיומית", דברים שבתחילת דצמבר בראיון עימנו תיאר אז בצורה יותר קיצונית: "אני קם כל בוקר עם הרגשת מועקה, מתפלל שהתקופה הזאת תיגמר, שהכל יחזור לשגרה", הוא אמר לפני מספר שבועות.

 

לא שואף לחתור תחת דב צור, מוטי עג'מי

 

בתשע השנים האחרונות נדרש עג'מי למלא את מקומו של צור מפעם לפעם אך לדבריו זה לא אותו הדבר. "מילאתי את מקומו כשהוא היה בחופשה או בנסיעה במסגרת העירייה. לא חששתי, אבל בסיטואציה הזאת לעומת אחרות שבה כל כובד האחריות מוטל עליך. זה משהו שבהחלט נותן לך קצת פרספקטיבה אחרת לגבי המשמעות הגדולה וחשיבות התפקיד שאני צריך למלא בתקופה הזו", אומר עג'מי.

"אתם יודעים למי הנבואה ניתנה"

כשעג'מי נשאל על הלך הרוח בקרב התושבים לאור המצב, ועל אמונם, הוא מציין, "אני חושב שהציבור מספיק חכם לבחור ראש עיר שעונה על הדרישות שלו גם מההיבט של נקיון כפיים ושמירה על שלטון החוק. הציבור ייתן לו קרדיט מבחינת כל הסטנדרטים – במיוחד לאור האווירה הציבורית שקיימת כנגד שחיתות ובעד שמירה על שלטון החוק ומנהל תקין" והוסיף תשובה מעורפלת על דעתו בדבר ראש העיר העתידי  על אלו שכבר החלו להפגין את נוכחותם לקראת הבחירות בשנת 2018, "אני מציע לאף אחד לא לתפור חליפות ולהמתין שדברים יתבהרו ושזה יקרה נהיה יותר חכמים. אתם יודעים למי הנבואה ניתנה".

עוד באותו עניין:

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר