האח השכול נגד הזמנת שוברים שתיקה למכללה למינהל

צפו: סערה בקרב הסטודנטים בעקבות הזמנת נציגי שוברים שתיקה

פורסם בתאריך: 21.12.17 15:05

ההחלטה להביא את נציגי ארגון "שוברים שתיקה" למכללה למינהל לראשון לציון עוררה סערה בקרב הסטודנטים. נציגי הארגון הוזמנו לשיחה במסגרת קורס "אקטיבזם תקשורתי ושינוי חברתי", בבית הספר לתקשורת במכללה למנהל. עוד לפני המפגש עשרות סטודנטים הצהירו שיפעלו למען החרמת ומניעת האירוע. יוזמה זו אף גרמה להפגנות מחאה ברחבת המכללה, ולצעקות מצד אחדים שהתנגדו נחרצות, מחוץ לשיח שהתקיים באולם באחד מבנייני המכללה, וטענו כי: "במה זו מהווה בושה למוסד האקדמי. כל הסטודנטים צריכים לצאת מהאולם ולהשאיר להם אותו ריק"

בן בסון (27) סטודנט שנה ג' למשפטים במכללה, שאחיו גל בסון ז"ל נהרג בהיותו בן 20 במבצע צוק איתן בעת שירותו בסיירת יהל"ם, חיל ההנדסה, מספר: "לפני ימים אחדים תייגו אותי בפוסט של בית הספר לתקשורת על הגעתם של נציגי 'שוברים שתיקה' למכללה. לא הרבה מכירים ויודעים בקרב המכללה שאני אח שכול אבל הרגשתי שזה לא נתפס שמכללה שמצהירה על עצמה כאפוליטית עושה בדיוק ההפך". עוד מוסיף בסון: "פניתי לאנשים במכללה כדי שיקחו חלק ויזעקו יחד איתי בעד צה"ל וכנגד ארגון פוליטי שכופה את דעותיו. אמי פנינה הגיעה והורים שכולים נוספים ששמעו על הנושא".

צפו בעימותים במכללה למינהל:

 

אביחי שורשן (32) מארגון למען חיילי מילואים "האמת שלי", מוסיף: "פנו אליי סטודנטים אחדים בנושא ושלחו לי את הקישור לפוסט על הגעת הארגון. זו ממש יריקה בפנים של סטודנטים שיוצאים שמפסידים ימי לימוד בשביל לעשות ימי מילואים".

בעוד בסון וכ-25 סטודנטים נוספים הביעו את מחאתם באמצעות השמעת דבריהם בנושא, ותליית דגלי ישראל ברחבה המרכזית. השיחה של נציגי "שוברים שתיקה" עם הסטודנטים התקיימה עשרות מטרים מהם, בקומה התחתונה של אחד מבנייני הקמפוס. המפגש התנהל תחילה על מי מנוחות, אך לאחר דקות הוצאו העיתונאים מהמקום. "מנכ"ל המכללה הוציא הנחייה לאסור על כניסת עיתונאים", כך נמסר.

סטודנטים נוספים שניסו להיכנס לאחר מכן, קיבלו מנציג מטעם המכללה שעמד במקום והשגיח על דלת הכניסה, את התשובה כי: "אין יותר מקום באולם. הכניסה אך ורק לסטודנטים מהקורס". בכל זאת, במקום נראו יותר מספר סטודנטים גדול יותר מכיסאות. מפעם לפעם הגיע מאבטח שככל הנראה הוזמן מראש לראות שהכול תקין ולשמור על הסדר. אך עם זאת צעקות מצד סטודנטים שתהו על פשר נתינת הבמה לארגון הגיעו גם הן.

 

בסופו של יום לא היו מראות קיצוניים או פעולות יוצאות מגדר הרגיל משני הצדדים. מהמכללה למינהל לא התקבלה תגובה בנושא אך בעמוד הפייסבוק של בית הספר לתקשורת של המכללה למנהל, צוין ימים אחדים קודם לכן כי סטודנטים הלומדים בקורס לא יחויבו להגיע למפגש ונושא זה לא ייכנס לעבודת הסיום בסופו של הקורס.

בעמוד הפייסבוק של ארגון שוברים שתיקה נכתב: "הוזמנו להרצות היום במסלול האקדמי המכללה למנהל כדי לשבור שתיקה על מה שעשינו בשירות שלנו בשטחים. ממש עכשיו מעל ל-100 סטודנטים ומרצים הקשיבו, התווכחו והשתתפו. יש גם מי שניסו להשתיק אותנו – אבל לא נתנו לזה לקרות. לסטודנטים בישראל יש זכות לשמוע, לראות ולפגוש אותנו – חיילים ששרתו בשטחים והחליטו לשבור שתיקה על שלטון צבאי שנכפה על מיליוני פלסטינים כבר 50 שנה. חובתנו לספר לכולם מה אנחנו, לוחמים ולוחמות, עשינו בשמם ועדיין עושים יום יום.  המאמצים להשתיק את מה שקורה בשטחים הוא אדיר – ובדיוק בגלל זה אנחנו נמשיך לשבור שתיקה בכל בית, מכללה או מושב שיזמין אותנו. עד שיגמר הכיבוש".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר