התושבים נגד הניידת המצלמת: "מרגישים כמו מסע ציד"

12,000 דוחות חולקו בעקבות הניידת המצלמת רק בשנה הראשונה. אבל האם היא באמת מצליחה לשמור על הסדר העירוני ולמה התושבים מקבלים דוחות ללא כריזה מקודמת?

פורסם בתאריך: 13.11.17 10:34

פעילותה של ניידת האכיפה המצלמת בראשון לציון נועדה לשמור על הבטיחות בדרכים וזרימת התנועה ברחבי העיר באמצעות איתור כלי רכב שחונים בחניות כפולות, חוסמים נתיב נסיעה או עוצרים שלא כראוי בצד הדרך. ואולם, לתחושת התושבים מטרתה היא דווקא חלוקת דוחות כמעט לא מבוקרת, תוך חוסר הפעלת שיקול דעת באופן שוטף. כבר עם כניסתה של הניידת לפעולה התקוממו התושבים כלפי מה שנראה להם כיד קלה על הדק: אחרי שחולקו 12,000 דוחות רק בשנה הראשונה.

"הניידת הזו לא נועדה לשמור באמת על סדר בכביש אלא לפי מה שנראה רק להכניס כסף לקופה העירונית. במצב הקיים גם אם אני לא אשים לב שהרכב לפניי נסע, יכול להיווצר מצב שאקבל דו"ח מבלי לדעת", טוען תושב העיר. תושבים אחרים מעידים: "הפקחים הרבה פעמים אפילו לא יודעים אם יש מישהו ברכב. זה נראה כאילו נתינת הדוחות היא אוטומטית ואין הנחיות ברורות שיגרמו להם באמת לעשות סדר בכביש". לדברי התושבים הפקחים כמעט ולא משתמשים במערכת הכריזה שמצויה בניידת בכדי להודיע שישנה בעיה ולתת לבעל הרכב אפשרות להימנע מדוח. "הם פשוט מצלמים תוך שניות אחדות את הרכב וממשיכים במה שהוגדר על ידי התושבים כ'מסע ציד' שכמעט אי אפשר לא להיות בו קורבן", מציין התושב.

 

לדברי דורון אוזן, המשנה לראש העירייה, כבר במהלך חודש אוגוסט הנהלים היו צריכים להשתנות, עם הסכמתם של חברי המועצה בהם ראש העירייה על הארכת הזמן שיחלוף מרגע הכריזה ועד נתינת הדוח לנהג, מחמש שניות ל-15 שניות. אוזן, שבעצמו לא בעד הניידת המצלמת אלא בעד עובדים אנושיים, משלים עם העובדה הקיימת אך לא מבין מדוע עדיין תושבים מקבלים דוחות ללא הפעלת מערכת הכריזה. "ביקשתי לרענן נהלים ואני יודע שראש העיר טיפל בעניין ואני מברך על זה אבל מסתבר שזה לא חלחל מספיק והעובדה היא ברורה שתושבים מקבלים דוחות ללא כריזה מוקדמת ואני לא מדבר על חניה אסורה ומסוכנת כמו נכים או מעבר חצייה אבל חשוב לשים לב שברוטשילד וגם בהרצל אין כמעט מקומות עצירה לאורך הרחובות שבדרך כלל עמוסים ולכן צריכים להפעיל שיקול דעת ולא להיות קלים על המצלמה זה המון כסף וחבל".

מעיריית ראשון לציון נמסר: "תפקידה של ניידת עבירות חנייה חמורות היא לשמור על בטיחות הולכי הרגל וכן לשחרר זרימת תנועה בצירים הראשיים בעיר. בתוך הניידת, המצלמת הן בסטילס והן בוידאו, יושב פקח שתפקידו לוודא כי אכן בוצעה עבירה, לרבות זיהוי ווידוא מספר הרכב אל מול זה שמופיע במסך המצלמה. ברוב המקרים, כאשר הפקח מבחין ברכב החונה באדום-לבן, הניידת עורכת סיבוב של כ-5-7 דקות לערך וחוזרת למקום. ככל שהרכב עדיין עומד במקום, יירשם דו"ח לחובת הנהג.

במקרים אחרים, שבהם קיים סיכון ממשי להולכי הרגל ונוסעי התחבורה הציבורית, כמו חניות כפולות, חניות על מדרכות ועל תחום צומת, חנייה בחניית נכים, על מעברי חצייה ונתיב תחבורה ציבורית, יירשם לנהג דו"ח במקום. אין ספק כי המציאות החדשה מסבה עגמת נפש לעברייני התנועה, אך אנו מאמינים שהאכיפה המוגברת תביא להעלאת המודעות לחנייה בניגוד לחוק ולשינוי תרבות הנהיגה בעיר. בכל מקרה, נהגים הסבורים כי הדו"ח שנרשם להם אינו מוצדק, רשאים לערער או לבקש להישפט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר