הנה זה בא: איפה תעבור הרכבת הקלה בראשון לציון?

תוואי הרכבת הקלה הוצג בישיבת הוועדה לתכנון ובנייה. העירייה תקים את הקו החום באמצעות תאגיד. כמו כן עלתה הצעה כי החיבור בין תחנות ראשונים ומשה דיין יתבצע באמצעות גשרים. המתנגדים: התושבים ייפגעו וערך הדירות ירד

פורסם בתאריך: 31.10.17 15:35

מחלוקת סביב תוואי הרכבת הקלה והכבדה בראשון לציון, כפי שהוצג בוועדת התכנון והבנייה בראשון לציון. בישיבה הועלתה ההצעה כי החיבור בין שתי תחנות הרכבת הראשונים ומשה דיין ייעשה באמצעות גשרים, כדי להקל על הכניסה והיציאה מהעיר וגם על התנועה בתוכה. אלא שההצעה עוררה התנגדות מחשש למטרדי רעש ופגיעה באיכות החיים של התושבים.

כמו כן, עלה בישיבה כי יש כוונה להאריך את הקו האדום מתל אביב חולון ובת ים אל ראשון לציון, והקו החום יגיע מבת ים, יחצה את ראשון לציון וימשיך לבאר יעקב, רמלה ולוד. סך הכל אורכו של הקו יעמוד על 30 ק"מ ויכלול בו 46 תחנות.

בראשון לציון הוא יחל במתחם העסקים החדש, מתחם ה-10001000 ומשם יעבור דרך שדרות רחבעם זאבי, רחוב לוי אשכול, שדרות יצחק רבין, רחוב רוטשילד, הרצל, הכרמל, שדרות ירושלים ועד לשכונת נרקיסים. הקו מתוכנן לעבור בשטח מחנה צריפין העתיד להתפנות לטובת אזורי מגורים ותעסוקה ומקשר למתחם בית החולים אסף הרופא. על פי הערכות הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום, מהם יותר מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי "העירייה מודעת לכך שהקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולכן הצהירה העירייה, ואף קיבלה את ברכת משרד התחבורה, כי היא מוכנה לקחת את המושכות לידיה ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום". ההערכה היא שעלות הקמת הקו נאמדת בכ-10 מיליארד שקלים.

רצף המרכזים המסחריים במערב העיר. הדמייה: גוגנהיים בלוך אדריכלים ומתכנני ערים

עוד נמסר כי בעירייה מעריכים שהמהלך צפוי לזרז משמעותית את לוח הזמנים. לצורך הקמת הקו, העירייה תקים תאגיד עירוני. "העיר צפויה להוסיף לשטחה עוד כמאה אלף תושבים ב-15 השנים הקרובות. כבר היום תשתיות הכבישים בתוך העיר לא עומדות בעומס, מקומות החניה באזורים מסוימים הם במחסור גדול, הכבישים הבינעירוניים עמוסים וגדושים שעות רבות ביממה, והתופעות הללו רק יחמירו", מסר ראש העיר דב צור, "אנחנו לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות שהמדינה תיתן מענה. עלינו לקחת את האחריות אלינו ולקדם כבר היום פתרונות של הסעת המונים בתוך העיר".

ואולם, יש מי שמתנגד לתוואי כפי שהוצע. "אני בעד החיבור בין התחנות, אבל בתוואי של כביש 431, ולא  באמצעות גשרים בגובה 18 מטר, לפי התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית", טוענת חברת המועצה עו"ד ליאל אבן זוהר, "לצערי עיריית ראשון לציון לא התנגדה לה. הקמת גשרים כאלה בלי מחסומים אקוסטיים, שאין אפשרות להקים, תגרום מטרדי רעש קשים ופגיעה בערך הדירות של דיירים בקומות העליונות של בניינים רבים בשכונות פרס נובל, נאות אשלים, קריית גנים ועוד".

בנוסף טוענת אבן זוהר כי "אני צופה גם תביעות רבות של תושבים על ירידת ערך הדירות בעקבות העבודות".

לאבן זהר היו גם השגות לגבי קווי הרכבת הקלה: "הקו האדום יסכן בשנים הקרובות את תושבי נווה חוף, הצעתי שיעבור באזור תעשייה או טיילת, אבל בחרו את רחוב כורש, שיהפוך לאזור מסוכן".

מלבד תוואי הרכבות, התקבלו במהלך הישיבה מספר החלטות, בהן הפקדת תוכניות להרחבת דרכים ותוספת קומות באזור צומת הרחובות זאבי-שדרות מרילנד, בנייה מאסיבית בשכונת אברמוביץ' על חשבון שטחים ציבוריים  והריסת הבניין ברחוב הרצל 8 לטובת הקמת בניין חדש ותוספת קומות ושטחי מסחר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר