ענת מנור מטפלת -אקסס בארס
ענת מנור מטפלת -אקסס בארס

חיה את השינויים

אחרי עשרות שנים בתחום החינוך מצאה את עצמה ענת מנור בתחום אחר לחלוטין והתוצאות? מרשימות

פורסם בתאריך: 7.12.21 08:12

אחרי שהייתה שנים בתחום החינוך, החליטה ענת מנור (62) מראשון לציון לעשות חישוב מסלול מחדש וללכת לתחום תעסוקה אחר לגמרי. "הייתי יותר מעשור מורה ואז ספרנית ובשלב מסויים החלטתי שאני פונה לתחום אחר, כך מצאתי את עצמי לומדת את תורת ה" אקסס בארס (Access Bars)" היא אומרת ומסבירה, "השיטה הזו היא למעשה תהליך אנרגטי המתבצע דרך מגע עדין ב- 32 נקודות בראש, היוצרים שינוי ללא מאמץ או ללא צורך "לחקור ולראיין" את המטופל. התהליך משחרר מחסומים שעד כה לא אפשרו ליצור או להגשים את מה שרצית. הנקודות משחררות מטען אלקטרו-מגנטי המורכב מאמונות, דעות, רגשות שליליים כלפי עצמנו ותחומים בחיינו שעד כה מנעו מאיתנו מלהיות מי שאנחנו באמת".

מנור, מתגוררת בראשון לציון ושם היא מקבלת את המטופלים, בחדר צדדי בדירתה המרווחת, רחוק מהרעש מסביב, אתה נכנס לחדר שמלא בספרי קריאה ועיון, כיאה לספרנית לשעבר. מנור, זחוח ה ורגועה מבקשת מייד לקחת נשימה עמוקה ולהשתרע על מיטת הטיפולים, עכשיו יעברו בסך כ-60 דקות במהלכן היא תיגע בשלל נקודות  בראש ותסביר מייד אחרי שהתהליך משחרר מחסומים בטווח המיידי וגם בטווח הפחות מיידי. תחושת הנוחות מאוד נעימה והמגע העדים של מנור עושה את שלו.כשאנחנו מסיימים את הטיפול, היא גם מציעה לי פתיחה בקלפים מיוחדים כבונוס. המפגש מבחינתי מוגדר כמופלא ותחושת הרוגע שאפפה אותי כשהגעתי נשתמרה לאורך כל היום.

לדברי מנור, "אנו חיים עדיין בחוסר איזון, לעיתים, הדברים לא מסתדרים כפי שציפינו, אם מבחינת משפחה, עמיתים לעבודה או אפילו הציפיות שלנו מעצמנו. נכון שאין פתרונות קסם, אבל דרך מספר כלים יעילים מתוך גישת אקסס קושסנס ואקסס בארס ,ניתן לחזור לאיזון וניהול החיים מחדש".

מה למעשה את מלמדת את באי הקורס?

"הכל, אני למעשה מלמדת אנשים להאמין בעצמם מתוך אהבה באמצעות הקשבה אמפטית ואנרגיה, מעצימה נשים בתהליכי התפתחות ושינוי בחיים".

ויש לה גם טיפים 

נשימה  קודם כל ולפני הכל נשימה. זו מזרימה חמצן למוח כשהמוח מקבל חמצן, הוא מבין שהכל טוב ויכול לחשוב ולפעול בצורה מיטבית. בתורות המזרח ובשאר התורות  כמו  יוגה, מינדפולנס ועוד, שמים דגש חזק על נשימה מודעת ואיטית.

מדיטציות  מימי קדם הבינו כמה מדיטציה עוזרת להשקיט את המיינד. לטפל בקצב הלב ובלחץ הדם. להקשיב למוזיקה או מילים שמפנות את תשומת הלב לנשימה, או להקשיב למפל מים או להיות במקום הבטוח שלך. לחשוב מחשבות נעימות, להרפות את הגוף ובעקיפין -מנקים את המיינד-המחשבה.

3.דמיון – גם אם אתם לא מאמינים  ברוחניות, אפשר לדמיין את הגוף מתרחב מלמעלה עד למטה , קדימה ואחורה, ימינה ושמאלה וזה כבר מספיק לתחושה קלילה יותר בגוף.

4.הודיות והצלחות ככל שנודה על המובן מאליו על הקל והפשוט כמו על הנס והמופלא ,התדר יגדל ההרגשה הטובה תתעצם ונהיה בכייף.  להודות על הבעל המשפחה הנכדים והאוטו, כמו על הקפה של הבוקר, על חברות טובות וציוץ הציפורים ועוד.

5.בקרה עצמית ושיפוטיות-  קל/ כבד -לדעת להבחין ביניהם, להיות בתהליך של בקרה עצמית שמפעילה שיקול דעת ובחירה חופשית. אם יש משהו שלא נעים לי איתו, אני צריכה לבחור אם להיות שם או לעשות שינוי. אם תהליך הבקרה נובע מתוך השוואה למערכת שלמה של ציפיות, כמו: זה טוב מה שעשיתי, זה נוראי מה שעשיתי, אני נמצאת במסגרת שיפוטית שמובילה לתסכול, אכזבה וכעס.

(נכון, הכעס העצמי יכול אולי לדרבן אותנו לשנות משהו בדפוסי ההתנהגות אבל לרוב הוא משתק.)

6.לשאול מבלי לצפות לתשובה -שאלה פותחת מרחב אפשרויות ותשובה מצמצמת לפתרון אחד בלבד. ללמוד  לשאול גם מבלי לצפות לתשובה. מה יותר טוב מלהיות במרחב שפותח אפשרויות לרעיונות שלא יכלו להיות שם קודם? לתסכול, אכזבה וכעס."מה יאפשר לי ולגופי להיות הגרסה הטובה ביותר שלי?  משפט ניקוי  מעולם האקסס קונשסנס."

7.לגעת – הגוף שלנו זקוק למגע, חיבוק, הנחת יד על הראש שמפזרת מתחים ומאפשרת לגוף להרגיש אהוב ומקובל כמו שהוא. חשוב לשים לב שהמגע שלנו נעים למקבל ושנעים לנו שנוגעים בנו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר