גני ילדים בראשון לציון. תמונה ממאגר Shutterstock
גני ילדים בראשון לציון. תמונה ממאגר Shutterstock

יו"ר הגננות: העירייה מאיימת על גננות שלא מפעילות הזנה בגן

המחלוקת לא נגמרת. יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים: "בעיריית ראשון לציון התבלבלו. אנחנו בדרך לסכסוך עבודה"

פורסם בתאריך: 8.9.20 14:17

נושא ההזנה בגני הילדים שעמד במרכז השיח בקרב ההורים והגננות בגני הילדים בראשון לציון, עדין נותר במחלוקת. הסיבה: בהסתדרות המורים טוענים כי העירייה דורשת מגננות לגבות כספים עבור ההזנה – דבר שלא נמצא בתחום אחריותן. מנגד, טוענים בעיריית ראשון לציון כי "העירייה נתנה מענה לבקשת הסתדרות המורים והגננות ואישרה שהחשבונות ינוהלו על ידי ועדי ההורים בתמיכת העירייה". 

ביום ראשון האחרון, 6 בספטמבר, שלחה יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, מכתב חריף למ"מ מחלקת מחוז מרכז במשרד החינוך, ורדה אופיר, שבה טענה כי גננות מאויימות ונדרשות לדאוג להזנה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במכתב טענה דדון כי ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן-זהר, הודיע לגננות כי מי שלא תפעיל את תוכנית ההזנה בגני הילדים לא תוסיף לעבוד בעיר. "כידוע לך, חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע באופן מפורש כי למנהלת הגן, האוטונומיה להנהיג או לא להנהיג הזנה משותפת", הוסיפה דדון במכתב.

דדון אף ציינה כי מספרי הטלפונים של הגננות שאינן מקיימות הזנה בגנים, נמסרו ליו"ר הנהגת ההורים העירונית, רני עקירב, על מנת שיפנה אליהן. "לא יעלה על הדעת, שכל רשות תתיימר להנהיג כללים בניגוד לחוזר מנכ"ל", מסכמת דדון במכתבה ומבקשת את התערבותה של ממלא מקום מנהלת המחוז.

מחזיקת תיק החינוך בעירייה, עו"ד ליאל אבן-זהר, אמרה בתגובה לטענות שהועלו במכתב: "אנו שמחים שמרביתן המכרעת של הגננות בעיר נרתמו גם השנה בשמחה לתוכנית ההזנה, שהיא תוכנית חינוכית ממדרגה ראשונה, בדיוק כמו בשנים עברו. התוכנית מאפשרת לכלל הילדים להתנסות בטעימות של סוגי מזון שונים וטריים, תוך עידוד אכילה בריאה והאכלה גם של ילדים אלרגיים".

"את הכסף משלמים ואוספים ההורים, הסייעות העירוניות מסייעות בהכנה והרשות מסבסדת את מי שאין ידו משגת. הכל בשותפות לטובת הילדים. אני מחזקת את ידי נשות ואנשי החינוך המצוינים של העיר שעובדים קשה עבור ילדינו, ומצפה שימשיכו לעשות כך תוך ראית טובת הילדים", הוסיפה עו"ד אבן-זהר.

ענת דדון מסרה בתגובה כי "עיריית ראשון לציון, העומדים בראשה בכלל ומחזיקת תיק החינוך בפרט, ליאל אבן זהר – התבלבלו. גננות ראשון לציון אינן כפופות לרשות והרשות אינה המעסיק שלהן. לא אבן-זהר ולא אף אחד מהרשות יקבע מי תעבוד כגננת ומי לא.
נושא גביית הכספים הוסדר מול הרבה רשויות מקומיות, והן אלה שגובות כספים עבור הזנה. על פי המלצת מבקר המדינה מלפני 15 שנה, לאסור לעסוק בגביית כספים. למרות כל נסיונותנו להדברות מול הרשות, החליטו שם שלגננות אין מספיק עבודה ובחרו לטרלל אותן ולהתייחס אליהן כגובות כספים. אנו בדרך להכרזת סכסוך עבודה מול הרשות המקומית על פגיעה קשה בזכויות הגננות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר