ענת דדון

יו"ר הגננות בהסתדרות המורים: "לא תהיה הזנה בגני הילדים"

ענת דדון קוראת לשרי האוצר והחינוך להגיע לגן ולבחון בעצמם האם ניתן ליישם את המתווה ומסבירה למה לא תהיה הזנה בראשון לציון

פורסם בתאריך: 28.8.20 09:00

בעוד פחות משבוע תיפתח שנה הלימודים תשפ"א, כאשר על פי מתווה משרד החינוך תלמידי גני הילדים וכיתות א'-ב' ילמדו כרגיל וללא חלוקה לקבוצות. המתווה גרר ביקורת רבה מצד הורים ואנשי חינוך, בהם יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, שאומרת ל"השקמה ראשון לציון": "המתווה אינו ניתן ליישום בשטח. על פי המתווה יש לשמור על מרחק של שני מטרים בין הילדים בגן. אשמח להכיר מישהו שיכול לשמור על מרחק כזה בין הילדים הקטנים. אני רוצה לראות את שר החינוך והאוצר שיגיעו לגן ויישמו את המתווה. איך הגננת תגיע לילדים? כמו שזה נראה היום, 35 ילדים בגן עם גננת אחת וסייעת אחת, אין מצב שדבר כזה יקרה".

"במשרד החינוך לא לקחו בחשבון שמדובר בילדים צעירים עם קשיי הסתגלות", היא מוסיפה, "זה חושף את הסכנה בהידבקות, יש הרבה מאוד גננות בקבוצות סיכון ומעבר לכך זו חשיפה מיותרת לכמות גדולה מאוד של ילדים. אני בעד הקפסולות", מוסיפה דדון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מה עמדתך בנוגע לטענות ההורים בראשון לציון על כך שיש לדאוג להזנה?

"מי שצריך לדאוג לזה, זה ההורים. על פי חוזר משרד החינוך, הגננת יכולה להחליט אם תהיה הזנה או לא. אבל לאור העובדה שבגני הילדים לא הקטינו את מספר הילדים, זה מציב את הגננת במצב שבו היא נמצאת עם 35 ילדים ועם סייעת אחת שצריכה לעזור לגננת עם הילדים, ולא להיות עסוק בלהכין אוכל".

"בראשון לציון ישנה הנחייה שלא לבצע הזנה בגלל שהעירייה אינה גובה את כספי ההזנה, ומפילה את זה על הגננות. העירייה בעצם הפכה את הגננות לגובות ואנחנו לא ניתן לזה יד. ערכנו פגישה עם נציגי הנהלת העירייה לפני כחודש ושם הודעתי להם שזה לא יכול להימשך ככה. להפתעתי הם ממשיכים כרגיל ואנחנו הנחינו את הגננות שלא להמשיך בזה".

הורים רבים טוענים שטרם שוחחו עם הגננות לקראת פתיחת שנת הלימודים. 

"גננות ישראל כמו כל העבודים, בחופשה עד ה-31 באוגוסט. בתחילת חודש יולי, פניתי למשרד החינוך להסדיר את תקופת ההידברות, וביקשתי להסדיר את התשלום עבור התגמול. ביום שני האחרון, לאחר דיונים רבים, החזיר משרד החינוך תשובה שהמורים יקבלו תגמול על יום אחד שבו הם יעשו הכרות עם ההורים. לאחר שהגענו להסכמות, יצאה הוראה שיכולים ליצור קשר עם ההורים והילדים ולעשות אסיפה ראשונה בזום. אנחנו כפופים להסתדרות המורים".

יום לפני פתיחת שנה הוא מספיק זמן כדי להודיע להורים על כניסת ילדיהם לגן ולהכיר?

"בהחלט כן. אני לא רואה שום בעיה. הילדים לא יוצאים לטירונות בגולני אלא לגן ילדים, שם הם יפגשו צוות מקצועי שיש עליו פיקוח. צריך להפסיק להגן בצורה כזו על הילדים. ילדים הם עם סתגלן והכל בסדר".

האם ראית את השידור החי שכלל פאנל חינוך במטרה להשיב להורים בראשון לציון על השאלות?

"אני חושבת שזה לא תקין להודיע להורים דברים שלא מסוכמים עם הסתדרות הגננות. מי שאחראי על הגננות זה לא הרשות – ויש לי חדשות לכל הורי הילדים בראשון לציון: לא תהיה הזנה בגני הילדים בעקבות סכסוכים בין ההסתדרות לרשות".

דדון, המשמשת בנוסף לתפקידה גם יו"ר הסתדרות המורים בבת ים, מודאגת מתדמית צוותי החינוך, בפרט בתקופת הקורונה."התקופה הזו פגעה מאוד במעמד המורות והגננות. כל איש תקשורת הרשה לעצמו להיכנס לתנאי ההעסקה שלנו. מתחילת הקורונה, משרד החינוך לא מקבל קהל והם מקבלים שכר מלא. אף אד לא ישב איתם והלין על העבדוה שלהם. הגננות הן אלה שהצילו ילדים, הגננת שפוגשת את הילד בן החמש בזום ונותנת לו מעט שגרה זה יותר חשוב מכל דבר אחר. שכל אחד יתעסק בעניניו. אין לאף אחד זכות להיכנס לתנאי ההעסקה של ציבור ההוראה".

בשנה שעברה התמודדת עם מקרי אלימות קשים בגנים.

"אני רק יכולה לקוות ולהתפלל שלא יהיו כאלה דברים השנה ונטפל בהם ככל שיידרש".

לסיכום אומרת דדון: "אני רוצה לאחל לכל עובדי ההוראה שנת לימודים בריאה. שימשיכו לקיים את השליחות במקצוע הזה. לילדים אני מאחלת שנה טובה עם כמה שפחות לימודים מרחוק ורק מקרוב. שהילדים יוכלו לעשות את כמה שהם צריכים ויכולים לעשות בגיל הזה ושהקורונה תחלוף מהעולם".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העירייה נתנה מענה לבקשת הסתדרות המורים והגננות ואישרה שהחשבונות ינוהלו על ידי ועדי ההורים בתמיכת העירייה. מצער מאוד שהסתדרות המורים והגננות, גוף שראינו בו שותף רצוי, עוסק כל העת בלחבל בפתיחת שנת הלימודים על גבם של ההורים, הילדים וצוותי החינוך, על ידי מתן הוראות לגננות: לא לקיים הזנה, לא להפגש עם הילדים לפני, לא להגיע להכין את הגנים ועוד. זו לא הדרך לשותפות בחינוך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר