מיון במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)
מיון במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

כך הציל הרופא את חייו של התינוק בן השנה וחצי

בעקבות המקרה מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא קורא להורים: "גשו לחסן את הילדים במועד, גם בימי הקורונה"

פורסם בתאריך: 26.8.20 11:31

פעוט כבן שנה וחצי, הובא למיון במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא כשהוא אינו חש בטוב וסובל מהקאות, חום ופריחה. רופא הילדים שבדק אותו, חשד כי הוא נדבק בחיידק אלים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים והמרכז לחקר המיקרוביום במרכז הרפואי שמיר, ד"ר אילן יונגסטר מסביר כי, "התינוק הגיע לטיפול נמרץ כשהוא סובל מחום ופריחה. מיד הועלה חשד שמדובר בחיידק אלים מסוג מנינגוקוק B אשר, במצב בו לא מטופל, עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים ובמקרים מסוימים אף למוות".

לדבריו, אבחון החיידק, היא אינה משימה פשוטה מאחר ותסמיניו יכולים להדמות תחילה כמחלה ויראלית רגילה ובתוך שעות עשויה להתברר כחיידק אלים ומסוכן. "לאחר הבדיקות הדרושות, החלנו מיידית במתן טיפול אנטיביוטי, ולאחר שלושה ימים בטיפול נמרץ התייצב מצבו. מספר ימים מאוחר יותר הוא שוחרר לביתו במצב טוב", מוסיף ד"ר יונגסטר.

"היה מזל גדול שהתינוק הופנה לטיפול בשלב מוקדם. בבדיקות נמצא לתינוק דלקת קרום המוח כאשר החיידק הספיק לפלוש לזרם הדם ולסכן את חייו. הטיפול במחלה נעשה באמצעות אנטיביוטיקה ואכן כשניתן בזמן הוא מוריד את התמותה באופן דרסטי", אומר ד"ר יונגסטר ומציין כי בשל מורכבות זיהוי הסימנים, במקרים רבים הטיפול ניתן בשלב בו הפגיעה משמעותית ובלתי הפיכה.

מחלת המנינגוקוקית יכולה להיווצר ממספר זנים של חיידקים, כאשר הנפוץ ביותר בישראל הינו זן B, הגורם להתפרצות של 75 אחוז מהמקרים. כנגד חיידק המנינגוקוק B קיים חיסון המומלץ על ידי משרד הבריאות ואיגוד רופאי הילדים לילדים עד גיל שנתיים. החיסון מצוי כיום כחלק משגרת החיסונים בלא מעט מדינות כדוגמת אנגליה, אוסטרליה, קנדה ואיטליה ובעקבותו ירדה התחלואה בחיידק באופן דרמטי. בישראל, החיסון אינו חלק משגרת החיסונים אך כל קופות החולים משתתפות במימונו.

ד"ר יונגסטר מסכם: "אנו ממליצים להורים לילדים עד גיל שנתיים לחסן את הילדים מפני החיידק. החיסון יכול למנוע התפרצות של מחלה קשה ומסכנת חיים. קיימת חשיבות רבה להמשיך ולחסן את ילדינו במועד גם בימי הקורונה, ובמיוחד לקראת החורף הקרוב. כמובן שיש לעשות זאת תוך נקיטת אמצעי הזהירות הרצויים. העירנות של ההורים ורופא הילדים בקהילה, כמו גם האבחון של הצוות הרפואי בבית החולים והטיפול המיידי הצילו את חייו של התינוק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר