"בעד 120 העובדים מבינים את המשמעות ונמנעים מאינטראקציות חברתיות"

מנכ"לית "עד 120" חגית משעולי, מספרת על הצעדים שננקטים בבית הדיור המוגן כדי לשמור על בריאותם של הדיירים, לצד המשך שמירה על איכות חייהם

פורסם בתאריך: 8.7.20 17:14

"עד 120", דיור מוגן לבני הגיל השלישי בראשון לציון, חגג השנה 28 שנים, בצל מציאות מאוד מורכבת ומאתגרת של התפשטות הקורונה שגרמה למותם של קשישים ברחבי הארץ.

אוכלוסיית הקשישים עדיין לא יצאה מהסכנה, והיא עדיין נדרשת להגנה ולשמירה על שלומה ובריאותה. ב"עד 120" מודעים לאתגר הגדול. בבית שבראשון לציון חיים כ-200 דיירים עצמאיים, הבוחרים לגור בדירות במקום שמספק להם שמירה, אחזקה, רפואה ותרבות. זאת, כשבמקביל פועלים למניעת התפרצות הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


חגית משעולי, מנכ"לית המקום, מספרת: "עם פרוץ הקורונה סגרנו את המקום לכניסת מבקרים כדי לצמצם תחלואה. נכון להיום הבית פתוח ליציאת דיירים, אך ההמלצה במקום היא להימנע מיציאות מיותרות, ולקיים ביקורים תחת כיפת השמיים".

"החוזקה שלנו הייתה בקבלת החלטות", ממשיכה משעולי, "חלקן אמיצות מאוד בזמן אמת, כמו למנוע כניסה ויציאה מהבית לפני שניתנה כל הנחיה בנדון או ההחלטה שהתקבלה בשיתוף עם נציגות הדיירים שלנו, להיכנס לבידוד דירתי מרצון. בנוסף, הגענו עד לשר הבריאות בדרישה לקיום בדיקות ובינתיים עברנו כבר שישה סבבים לזיהוי הנגיף".

משעולי מוסיפה כי ב"עד 120" מקפיד הצוות המטפל בעיקר בשימוש במסכות והקפדה על ריחוק. "אלה הם הכלים שעומדים לרשותנו וההקפדה בנפשנו", היא אומרת, "הצוות שלנו שרובו ותיק מאוד מבין את המשמעות של לעבוד עם בני הגיל השלישי ומגלה אחריות מעוררת הערכה, חלקם נמנעים מאינטראקציות חברתיות גם בזמנם החופשי. אנחנו מקפידים הקפדה יתרה  על הכללים, בעיקר שימוש במסכות והקפדה על ריחוק. אלה הכלים שעומדים לרשותנו וההקפדה היא בנפשנו".

איך מעודדים דיירים במצב כזה, כשיש פחות ביקורים ופחד?

"מהר מאוד הבנו שהשמירה על הבריאות הפיזית חייבת להיות לצד השמירה על איכות החיים. תגברנו את המערך של השירות הסוציאלי שעורך ביקורים בבתי הדיירים כדי להקדים ולזהות סימני מצוקה, לצד זה מינינו לכל קומה גם מנהל, כאשר החלק הארי בתפקידו היה לדבר או להיפגש, בכפוף לכללים כמובן, עם הדיירים, לסייע בדברים שונים קטנים כגדולים וכל זה בסיוע של המעטפת הרפואית. כל בעיה שהתעוררה טופלה מיד. היינו בקשר הדוק עם המשפחות ואולי החשוב ביותר דאגנו לאמצעי תוכן ובידור שונים כדי למלא את החלל שנוצר בשל ההימנעות מביקורים של המשפחות".

בגל הראשון מנהלי בתי אבות ובתי דיור מוגן טענו כי משרד הבריאות אינו מאפשר קיום בדיקות בזמן אמת. יש שינוי בנושא?
"ישנו שיפור. קיימנו עד היום שישה סבבי בדיקות לדיירים, לעובדים, למטפלים האישיים ולמדריכי החוגים. צריך הרבה אומץ ואורך רוח, שכן לפעמים התשובות לא מדויקות ואנחנו חווינו זאת לא אחת. זה מלחיץ ויש צורך לחזור עליהן שוב, אבל עדיין עדיף לבדוק מאשר לאמץ את הגישה של 'לנו לא יקרה'".

בהקשר זה מציינת משעולי כי "חשוב להבדיל בין דיור מוגן לבית אבות. ההבדל הוא שבית אבות הוא מוסד ציבורי הנותן מענה לבני הגיל השלישי הסובלים מירידה בתפקוד הגופני או המנטלי וזקוקים לטיפול והשגחה יומיומית, ואילו דיור מוגן מיועד לאנשים עצמאיים הבוחרים לגור בדירתם ולחיות חיים עצמאיים  בבית שמעניק להם סל שירותים מגוון כמו שמירה, ניקיון, אחזקה, רפואה וכמובן תרבות. הם מקיימים חיי חברה פעילים לצד חבריהם בדיור המוגן בו בחרו להתגורר".

היא מוספיה כי "לעד 120 יש מספר יתרונות מובהקים: ראשית, אצלנו יש רופא  נוכח ולא כונן 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בנוסף, אנחנו שמים דגש שבא לידי ביטוי בהשקעה גבוהה ביותר בעולם התוכן, התרבות והיצירה. והיתרון הנוסף הרלוונטי במיוחד  כשעתיד הכלכלי של חברות רבות לא ברור ולא יציב מאחורינו עומדת  קבוצה חזקה – הפניקס שאחד הביטויים לחוסן שלה הן הערבויות מבטח של הפניקס שאנחנו נותנים לדיירים על הפיקדונות שהם מפקידים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר