בית ספר
צילום אילוסטרציה: ChameleonsEye / shutterstock

המאבק נגד הגג הסולארי: ההורים דורשים את הסרת הלוחות באמצעות עורכי דינם

הורי התלמידים בבית הספר היסודי יסוד המעלה טוענים כי נאלצו לפנות לעירייה באמצעות עורכי דינם לאחר שלא התקבלה כל התייחסות למאבקם

פורסם בתאריך: 4.2.20 10:19

לאחר שביתה שנמשכה כבר יותר משבוע, הורי התלמידים בבית הספר יסוד המעלה בראשון לציון מחריפים את המאבק נגד הגג הסולארי ומאיימים לתבוע את העירייה. בינתיים, בראשית השבוע שיגרו ההורים מכתב לעירייה באמצעות עורכי דינם ודרשו להפסיק מיד את פעילות המערכת הסולארית שהוצבה על גג מבנה בית הספר. השביתה הוספקה היום, כאשר להורים מתוכננת פגישה עם נציגי העירייה. אולם לדבריהם השביתה תחודש אם לא תיענה דרישתם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


השבתת הלימודים בבית הספר יסוד המעלה, שבו לומדים כ-400 תלמידים, נפתחה לפני יותר משבוע. כעת ההורים החליטו להחריף את המאבק נגד הצבת מערכת סולארית על גג מבנה בית הספר.

במכתב שנשלח מטעם ההורים, באמצעות עו"ד דורית אלימלך-אבן ועו"ד נועם בן חורין, דורשים ההורים להפסיק לאלתר את פעילותם של המתקנים הסלולאריים שהותקנו על גג בית הספר ומאיימים להמשיך בהשבתת הלימודים אם דרישתם לא תענה.

"אנו מעוניינים בהסרת הפאנלים מעל ראשי ילדינו", מסרו ההורים, "יש לא מעט סיכונים שנובעים מהלוחות הסולאריים כמו פליטת קרינה מהממירים, שריפות שעלולות להיגרם מהפאנלים הסולארים הדליקים, שעמוסים במערכות חשמליות ועלולים לגרום לדליקה, וגם כובד המשקל על המבנה ההנדסי הרעוע של בית הספר, הנכלל ברשימת המבנים המועדים לפורענות בעת רעידת אדמה", טענו ההורים.

"ניסינו ליצור קשר עם העירייה והסברנו את בקשתינו. אך לאחר שביתה בת שבעה ימים לא הגיעה תגובה מהעירייה ולכן פנינו לסעד משפטי", אמרה ל"השקמה ראשון לציון" טל נתנזון, אם לתלמיד בבית הספר וממובילות המאבק. "לא נשקוט עד שיוסרו פאנלים אלה מעל ראש ילדינו. בתי הספר אינם תחנות כוח לייצור חשמל. בעבר גם לא חששו מהעמודים הסולאריים במי הקישון אבל ברבות הימים התבררו השלכותיהם והסכנות מהם. אנו בעד אנרגיה ירוקה, אבל שיניחו הפאנלים על מבני תעשיה ובאזורים חקלאיים, לא על מבנים שבהם ילדים קטנים שהתאים בגופם מתפתחים בגילאים אלו".

עו"ד דורית אלימלך מסרה בשם ההורים: "פנינו תחילה לראש העירייה רז קינסטליך בטרם נקיטת הליכים, כי אנו מאמינים באמונה מלאה שאוזן קשובה יכולה להביא לפתרון ולביטחון ילדנו בעיר. פנינו בדרישה אלמנטרית לקבל את כל הבדיקות שנעשו עד היום  וביקשנו לבדוק על ידי מומחים מטעמנו מדדי קרינה, הן בזמן השבתת המערכת הסולארית והן בהפעלתה. יובהר כי אילו הייתה העיריה פועלת בשקיפות לא היינו נדרשים למהלכים אלו. הורי התלמידים נחושים במאבקם להגן על ילדיהם וזה ראוי כשלעצמו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מאבק ההורים החל בדצמבר האחרון, לאחר שלטענתם העירייה התקינה מערכת סולארית על גג בית הספר ללא ידיעתם. כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", ההורים טענו כי הלוחות הותקנו במסגרת עבודות השיפוצים שנעשו במהלך חופשת הקיץ, וכי התברר להם רק בדיעבד שהוצבו על גג בית הספר לוחות פוטו-וולטאיים.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון גאה להוביל פרויקט ירוק וסביבתי שמהווה מסר, הן לתלמידי בתי הספר והן לציבור הרחב, על החשיבות בשמירה על איכות הסביבה, פיתוח בר-קיימא והתייעלות אנרגטית, למען הדורות הבאים. כפי שהובטח להורים בפגישה שקיימו עם מנכ"ל העירייה, התקיימה בדיקה מקיפה על ידי גורם חיצוני ממנה עולה כי אין כל בסיס לטענות. נדגיש כי המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והותקנו על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר