צילום: Jag_cz / shutterstock.com
צילום: Jag_cz / shutterstock.com

כיצד תשפיע הרחבת הנתב"ג על תושבי ראשון לציון?

תושבי מערב העיר שסובלים ממטרד בלתי פוסק מרעש מטוסים מאוד מודאגים: "תוכנית ההרחבה תשפיע על כל חלקי העיר"

פורסם בתאריך: 14.5.19 18:01

תושבי מערב ראשון לציון מודאגים. אם לא די ברעש המטוסים שהם נאלצים לסבול כיום, נמל התעופה בן גוריון יורחב באופן משמעותי, דבר שיגדיל עוד יותר את המטרד. על פי התוכנית שאישר שר התחבורה ישראל כ"ץ, הרחבת נמל התעופה בהשקעה של שלושה מיליארד שקלים, כוללת הוספת 80 אלף מטר לשטח הקרקע של טרמינל 3, הרחבת הדיוטי פרי ותוספת של 90 דלפקים. זאת, במטרה להקל על הצפיפות, כאשר בתוך חמש שנים צפויים לעבור בנתב"ג כ-30 מיליון נוסעים מדובר בגידול של כשבעה מיליון נוסעים ובמטה המאבק ברעש המטוסים מאוד מודאגים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שלומית מור ממטה המאבק לרעש במטוסים, המתגוררת בנווה ים, מספרת כי היא סובלת מרעש המטוסים בלתי פוסק. "בכל כמה דקות חולף מעל הבית מטוס", היא אומרת, "גם בשעות הערב והלילה. הרחבת שדה התעופה ישפיע לרעה לא רק על שכונות המערב, שכבר עכשיו סובלות ממטרד הרעש ובמיוחד בשעות הלילה והבוקר המוקדמות, אלא על שאר חלקי העיר".

"לאור זאת", היא ממשיכה, "ועל מנת למנוע את המחטף שמתוכנן על ידי משרד התחבורה, צוות המאבק בשם התושבים פנה לעיריית ראשון לציון בבקשה לפעול באופן מיידי לעצירת התוכנית החדשה, באמצעות צו מניעה וכל פעולה חוקית אחרת".

בתוך כך פנה מטה המאבק במכתב, באמצעות עו"ד עידית והילית ארואץ, לראש העירייה רז קינסטליך ולמחזיק תיק התחבורה והמשנה לראש העירייה יצחק אבשלומוב, ולסגנית ראש העירייה ליאל אבן-זהר, בבקשה לפעול למניעת המטרד.

"אם תיושם התוכנית החדשה היא תביא לתוצאות חמורות ביותר, אשר כבר עתה צופה פני עתיד, המצב הקיים אינו נסבל", כתבו, "על כן, עוד טרם 'יעלו הטרקטורים על השטח', ותהיינה עובדות מוגמרות, המשליכות את השפעתן על כל תושבי העיר בראשון לציון על כל חלקיה. אנו פונים אליכם, להורות למחלקה המשפטית לפעול לאלתר ללא כל דחייה. בהתאם לסמכותך, על מנת שהתושבים בראשון לציון יוכלו לנהל את חייהם באופן ראוי וסביר".

כבר לפני כשנה הוגש בג"צ נגד רשות שדות התעופה, בדרישה להוריד את מפלס רעש המטוסים במיוחד בשעות הלילה. את העתירה הגישה עיריית ראשון לציון בשיתוף עיריות חולון ויהוד-מונסון ומושב משמר השבעה שתושביהם. כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון".

בנוסף, לפני כשלושה חודשים הגישה העירייה עתירה לבג"צ, יחד עם עיריית חולון, בדרישה לקבל חלק מחלוקת ההכנסות מנתב"ג.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון והעומד בראשה מנהלים מאבק עיקש יחד עם עיריית חולון נגד רעש המטוסים ממנו סובלים תושבים רבים. העירייה הגישה עתירה לבג"צ נגד רשות שדות התעופה האזרחית, שר התחבורה, בדרישה להוריד את מפלס רעש המטוסים וב- 1.7 צפוי להתקיים דיון בנושא בבג"ץ. ראש העיר נפגש לפני כשבועיים עם התושבים ששותפים למאבק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סיגלית מ.

    תושבי ראשון לציון אינם ישנים בלילות כבר 20 שנה,ובשנים האחרונות המצב החמירר מאוד!! אנחנו פונים לרשויות,לשר הממונה, לעירייה,ולא נעשה כמעט כלום!! אי אפשר לישון ככל אדם נורמלי ביקום הזה!!!!!לא ייתכן לישון בקושי 3 שעות. ולמי שעובד לילה אין בכלל שעות שינה;! גם ביום הרעש נוראי,לא הוספנו את זיהום האוויר הנוראי;!! אי אפשר לחיות בראשון לציון ! איכות חיים זוועה!

  2. תושבת ראשון לציון מודאגת

    כל הכבוד על הכתבה. ראשון לציון הפכה מעיר הקניונים לעיר ללא שינה. רעש בלתי נסבל של מטוסים כל היום וכל הלילה. איכות החיים שלנו ירדה בשנים האחרונות מאוד והמצב רק מתדרדר. אם ראש העיר לא יעשה משהו דחוף יתחילו התושבים לנטוש את העיר בהמוניהם. איפה איכות הסביבה שצריכים לשמור עלינו מהמפגע הזה???

  3. תושב מערב ראשון

    הגזמתם, ישראל הופכת או מנסה לפחות להפוך למעצמה, ומוקד תיירות, השדרוג גם לאזרחי המדינה וגם לתיירים.
    אם הדבר פוגע לכם באיכות החיים אפשר לעבור לעיר אחרת ולחיות גם בלי רעש, גם בבית גדול יותר ועם אוויר נקי יותר…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר