מטוס אל על ממריא מנתב"ג
מטוס אל על ממריא מנתב"ג

רעש המטוסים במערב העיר עובר לבג"צ

לעתירה שותפות רשויות שכנות נוספות והיא כוללת דרישה ממשרדי הממשלה לפעול מיידית להורדת הרעש.

פורסם בתאריך: 24.6.18 11:54

עתירה לבג"צ נגד רשות שדות התעופה האזרחית, שרי התחבורה ואיכות הסביבה ועדת הכלכלה בכנסת ורשות שדות התעופה הוגשה הבוקר (ראשון) בדרישה להוריד את מפלס רעש המטוסים במיוחד בשעות הלילה.

את העתירה הגישה עיריית ראשון לציון בשיתוף עיריות חולון ויהוד-מונסון ומושב משמר השבעה שתושביהם, כמו תושבי ראשון לציון, סובלים מרעש בלתי סביר של מטוסים הממריאים מנמל התעופה בן גוריון.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי, "העירייה עוסקת מזה תקופה ארוכה בנושא, ואף שכרה שירותים של יועצים מומחים בתחום על מנת לבחון את הנושא על כל היבטיו. מכיוון שמדובר בנושא ממנו סובלים בעיקר תושבים המתגוררים במערב העיר, העירייה מנהלת תהליך של שיתוף ציבור במסגרתו הוקם צוות פעולה שבו חברים גם נציגי התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעתירה דורשות הרשויות, להפחית את הרעש בצורה דרמטית, שכן הוא גבוה מהתקן בארץ ובעולם. כמו כן נכתב בעתירה כי, "סיפי הרעש המרביים למטוסים הממריאים מנתב"ג לא עודכנו מזה שנים וזאת, למרות הגידול הדרמטי הן בהיקפי ההמראות והן בצפיפות האוכלוסין סביב נתב"ג".

לטענת העותרות, לפני למעלה משנתיים וחצי נערכה בדיקה מקיפה של המשרד להגנת הסביבה, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, בסופה הומלץ לבצע הורדה של הסיפים. מאז, לא רק שההמלצות לא יושמו אלא שבשנים האחרונות, במהלכן עברו מעל לחצי מיליון טיסות ומטוסים בשמי האזור, לא בוצעה אכיפה בגין הפרה של סיפי הרעש הקיימים.   

 

לעתירה צורפה חוות דעת מומחית של ד"ר אסנת ארנון, עורכת הפרק הסביבתי בנוהל לבחינת פרויקטים תחבורתיים. היא בדקה את הנושא לעומקו וקבעה כי סף הרעש המירבי כרגע בלתי סביר ובלילה בפרט, ויש לשנותו בדחיפות ולהתאימו למצב כיום. מתוך חוות הדעת שהוגשה: "רעש המטוסים הינו מקור הרעש המטריד ביותר מבין מקורות הרעש התחבורתיים, והסדרתו חיונית על מנת להגן על בריאות הציבור המתגורר סביב נתב"ג ועל איכות חייו. בשעות היום קבועים כרגע מפלסי רעש אשר יש להגבילם במעט. הבעיה חריפה במיוחד בשעות הלילה, כיוון שרעש המטוסים מפריע למנוחה ולשינה תקינה. לכך, השפעה שלילית חריפה על תפקודו האדם בעבודה ובלימודים וניהול חייו". עוד מוסיפה ארנון בחוות הדעת כי, "חובה על הגורמים המוסמכים לקבוע בדחיפות סיפי רעש סבירים למטוסים בשעות לילה באזורי מגורים. סף הרעש המירבי החל כרגע בלתי סביר בכלל ובלילה בפרט"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר